Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

روزنامه گاردین نوشت: ولادیمیر زلنسکی روز سه شنبه در تماس با ینس استولتنبرگ دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خواستار قرار دادن اوکراین در مسیر عضویت در ناتو در آینده به منظور توقف درگیری های طولانی در دونباس منطقه واقع در شرق این کشور شد.

در بیانیه دفتر ریاست جمهوری اوکراین به دنبال این تماس تلفنی اعلام می شود که موضوع این تماس، «مساله بسیار مهم» در ارتباط با ناتو «امکان طرح عملی عضویت در ناتو» در آینده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه اروپا و انگلیس به دنبال تقویت قوای نظامی روسیه در مرز اوکراین درباره حمایت از این کشور ابراز تعهد کرده اند.

رئیس جمهوری اوکراین فعالیت های دیپلماتیک در روزهای گذشته را همزمان با افزایش نیروهای روسیه در شمال و شرق اوکراین و منطقه کریمه آغاز کرده است.

گاردین نوشت: هدف روسیه در تقویت قوای نظامی خود معلوم نیست اما بسیاری از تحلیلگران غربی نگران ادامه استقرار نیروها همزمان با افزایش تنش ها بین مسکو و واشنگتن هستند. این تنش به دنبال آن حاصل شد که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا همتای روس خود را «آدمکش» توصیف کرد.

زلنسکی همچنین در تماس دیگری با بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در روز دوشنبه و روز سه شنبه در تماس با جاستین ترودو نخست وزیر کانادا درخواست عضویت کشورش در ناتو را مطرح کرد. اوکراین به دنبال تماس تلفنی رئیس جمهوری این کشور با انگلیس از این کشور و متحدانش خواست «حضور خود در منطقه را تقویت کنند».

بر اساس گزارش کی یف از تماس های مقامات اوکراینی و انگلیسی، زلنسکی به استولتنبرگ گفت: ناتو تنها راه برای پایان دادن به جنگ دونباس است. طرح عضویت اوکراین در این ائتلاف یک پیام واقعی به روسیه خواهد بود.

استولتنبرگ در توئیتی نوشت با رئیس جمهوری اوکراین «برای بیان نگرانی جدی خود درباره فعالیت های نظامی روسیه در داخل و حومه اوکراین» گفتگو کرده است و این ائتلاف قویا از استقلال و تمامیت ارضی اوکراین حمایت می کند.

منابع ناتو گفته اند که کشورهای عضو درباره تقویت قوای نظامی روسیه و تداوم نظارت دقیق بر اوضاع مذاکره کرده اند. اما به گفته مقامات اوکراین «باید بر اصلاحات در داخل این کشور» و «توسعه توان دفاعی خود مطابق با استانداردهای ناتو» تمرکز داشته باشد تا مساله عضویت این کشور مورد توجه قرار گیرد.

گاردین نوشت: روسیه تحرکات اخیر نظامی خود را تکذیب نکرده است اما تاکید دارد که «تهدیدی برای هیچ کس نیست».

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین روز سه شنبه به خبرنگاران گفت عضویت اوکراین در ناتو کمکی به حل اختلافات نخواهد کرد.

وی گفت از دیدگاه ما این موضوع اوضاع را وخیم تر خواهد کرد اگر شما نظر مردم ساکن در شرق این کشور را بپرسید خواهید دید که از نظر آنها عضویت در ناتو عمیقا ناپذیرفتنی است.

درگیری هایی که این روزها در شرق اوکراین بروز کرده به سال ۲۰۱۴ باز می گردد. کی یف از کشته شدن دو سرباز این کشور در روزهای دوشنبه و سه شنبه خبر داده که با جدایی طلبانی که گفته می شود از سوی روسیه حمایت می شوند، درگیر هستند. مسکو چنین حمایتی را تکذیب کرده است.

نایجل دیویس تحلیلگر ارشد موسسه بین المللی مطالعات استراتژیک درباره تحرکات روسیه در مرز اوکراین گفت: روز به روز بر تعداد مفسران و تحلیگرانی که می گویند این موضوع بسیار جدی تر از صرفا نمایش قدرت است ، افزوده می شود. این موضوعی نیست که بتوان آن را در چنین مقطعی نادیده گرفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: اوکراین ناتو روسیه رئیس جمهوری سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۱۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین

به گزارش قدس آنلاین، درجریان نشستی با فرماندهان ارتش نظامی روسیه درمورد جنگ اوکراین، «والری گراسیموف» (Valery Gerasimov) مسئول عملیات این جنگ، گزارشی به سرگئی شویگو ارائه کرد.

وزیر دفاع روسیه نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: به منظور حفظ سرعت مورد نیاز ( در عملیات) تهاجمی، لازم است تا حجم و کیفیت تسلیحات و تجهیزات نظامی ارائه شده به نیروها افزایش یابد.

روسیه تاکنون یک پنجم از خاک اوکراین را تحت کنترل خود دارد و طی هفته های اخیر پیشرفت هایی در مناطق شرق اوکراین داشته است.

گفتنی است؛ درحالی وزارت دفاع روسیه از صدور دستور افزایش تسلیحات نظامی به جبهه های جنگ با اوکراین خبر می دهد که طی هفته های اخیر کنگره و کاخ سفید بسته کمک های نظامی ۶۱ میلیارد دلاری به کی یف را تصویب کرده و پنتاگون نیز از کمک جداگانه ۶ میلیارد دلاری دیگر به اوکراین خبر می دهد.

ر ئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ژنرال آمریکایی: پوتین با تجربه‌ترین دولتمرد جهان است
  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • زمان اجلاس «صلح اوکراین» اعلام شد/ روسیه دعوت نشد!
  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • زلنسکی: پس از پایان جنگ انتظار داریم به عضویت ناتو درآییم
  • حمله پهپادی اوکراین به مناطقی در روسیه