Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@08:30:11 GMT

واکسیناسیون کرونای ۲۷۵ بیمار صعب العلاج در کاشان

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۱۳۴۰

واکسیناسیون کرونای ۲۷۵ بیمار صعب العلاج در کاشان

به گزارش خبرنگار مهر، سیدعلیرضا مروجی پیش از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه انجام فرایند واکسیناسیون در کاشان بر اساس اولویت بندی‌های مشخص شده از طرف وزارت بهداشت است، اظهار داشت: تاکنون واکسن‌های اختصاص داده شده از طرف وزارت بهداشت تزریق و یا در حال تزریق است.

وی با بیان اینکه کادر درمانی، بهداشتی، سالمندان و بیماران صعب العلاج جزو اولویت‌های اول تزریق واکسن بوده‌اند، ابراز داشت: واکسیناسیون بیماران صعب العلاج در کاشان از دهم فروردین شروع و طی روزهای آینده ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه این طرح با ابلاغ کشوری مدیر مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری‌های وزارت بهداشت با موضوع توزیع و تزریق واکسن کرونا در بیماران خاص و صعب العلاج در بیمارستان متینی کاشان انجام می‌شود، تصریح کرد: گروه هدف در این طرح بیماران دریافت کننده شیمی درمانی، پرتودرمانی، ام اس، تالاسمی، هموفیلی، پیوند، دیالیز، نقص سیستم ایمنی، بال پروانه‌ای، اوتیسم هستند.

وی با بیان اینکه سیستم ایمنی این بیماران نسبت به سایر بیماران و افراد دارای قدرت کمتری است، بیان داشت: به همین دلیل این دسته از افراد در اولویت تزریق واکسن کرونا قرار گرفته‌اند.

۲۷۵ نفر از بیماران خاص در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده‌اند

مروجی با بیان اینکه تاکنون ۲۷۵ نفر از بیماران دیالیزی، شیمی درمانی و بخشی از بیماران ام اس در مقابل ویروس کرونا واکسینه شده‌اند، خاطرنشان کرد: این فرایند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به صورت مرحله‌ای و روزانه با همکاری گروه واکسیناسیون معاونت بهداشتی در حال انجام است.

وی افزود: واکسن تزریق شده به این بیماران از نوع ویروس کشته شده است که در دو نوبت به به آنها تزریق می‌شود.

جولان ویروس کرونای انگلیسی در کاشان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد فزاینده موارد ابتلاء و بستری بیماران کرونایی در شهرستان کاشان گفت: با توجه به جولان ویروس کرونای انگلیسی در کاشان به اقشار آسیب پذیر به خصوص سالمندان و افراد دارای بیماری زمینه‌ای توصیه می‌کنیم به هیچ وجه از منزل خارج نشوند.

وی با اشاره به اینکه دورهمی های خانوادگی و شرکت در تجمعات از جمله کانون‌های اصلی شیوع ویروس کروناست، افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و عدم حضور در تجمعات برای پیشگیری از ابتلاء به کرونا ضروری است.

کد خبر 5183708

منبع: مهر

کلیدواژه: واکسن واکسن کرونا بیماری صعب العلاج علیرضا مروجی ویروس کرونا شیوع کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه گرگان انتخابات شورای شهر و روستا ستاد ملی مقابله با کرونا ماه مبارك رمضان اردبیل محدودیت های کرونایی اراک انتخابات 1400 واکسن کرونا ویروس کرونا صعب العلاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۱۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد
  • واکسیناسیون ۵ هزار حجاج گلستانی در حال انجام است