Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو امروز در گفتگو با خبرتگاران گفت: از آغاز فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون، هفت هزار میلیارد ریال از محل درآمد‌های این سازمان، برای اجرای پروژه‌های زیرساختی، عمرانی و سرمایه‌ای منطقه هزینه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او اظهار داشت: فرودگاه ماکو، بزرگراه ورودی منطقه آزاد ماکو تا سه راهی بازرگان ـ ماکو، بزرگراه ماکو - بازرگان، توسعه جاده منتهی به شهرستان شوط، توسعه جاده بین شهری مرگنلر ـ پلدشت، جاده لجستیک منتهی به مرز بازرگان و توسعه جاده روستایی قوری شکاک ـ قره تپه از جمله اقدامات در این حوزه بوده است.

عبدالرحیمی افزود: مطالعات اتصال خطوط حمل و نقل ریلی کشور به منطقه و از این طریق به خط راه آهن ترکیه و اروپا برای استقرار نظام حمل و نقل چند وجهی در منطقه و طراحی دهکده بین المللی لجستیک نیز از دیگر پروژه‌های در حال اجرا در منطقه آزاد ماکو است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با بیان اینکه احداث شهرک‌های صنایع سبک و صنایع نیمه سنگین، مشارکت در تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی موجود منطقه نیز به عنوان اقدامات زیرساختی توسعه و گسترش تولید و صنعت در منطقه است، اضافه کرد: هم اکنون بیش از ۱۱۰ واحد صنعتی در مقیاس‌های مختلف در آن‌ها فعالیت می‌کند و همچنان با وجود شرایط اقتصادی موجود این روند رو به افزایش است.

وی احداث و تجهیز سالن‌های ورزشی، مراکز آموزشی، تجهیز بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی، بهسازی و تجهیز مدارس در سطح شهر‌ها و روستا‌های منطقه، احداث و تجهیز پارک‌های شهر‌ها را از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید در این منطقه عنوان کرد.

عبدالرحیمی ادامه داد: بهسازی معابر شهری و روستایی و تعریض معابر شهری به ویژه در شهرستان ماکو، مطالعات طرح‌های جامع و تفضیلی شهر‌ها و طرح‌های هادی روستا‌ها و بازنگری آن‌ها و مشارکت در اجرای طرح‌های مذکور در تعامل با شهرداری‌ها و بنیاد مسکن، مشارکت در احداث مسکن برای محرومین و مشارکت موثر در آبرسانی به روستا‌ها و کمک به تقویت پاسگاه‌های مرزبانی و انتظامی منطقه و کمک به بهبود شرایط مراکز و اماکن مذهبی و مساجد، اختصاص زمین مسکونی برای طرح‌های توسعه مسکن شهری و روستایی نیز در طول هفت سال گذشته توسط سازمان منطقه آزاد ماکو انجام شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از اختصاص بیش از هشت هکتار زمین برای اجرای طرح  اقدام ملی مسکن در شهر‌های منطقه خبر داد.

او به احداث سالن نمایشگاه بین المللی در ماکو و مجتمع تجاری امید اشاره کرد و افزود: این سازمان در دولت تدبیر و امید اقدام به بهسازی کاخ باغچه جوق، مطالعه و منظرسازی مجموعه تاریخی ـ گردشگری قلعه قبان، احداث مجموعه آبگرم شوط و ایجاد، تکمیل و توسعه زیرساخت‌های محور‌ها و سایت‌های گردشگری طبیعی و تفریحی منطقه و مطالعات امکان سنجی بهسازی مجموعه بنا‌های تاریخی ماکو، احداث مجموعه گردشگری تاریخی و تفریحی بارون و کلیسای زور زور کرده و مطالعات ایجاد سه سایت گردشگری در محدوده شهرستان پلدشت نیز در حال انجام است.

او اضافه کرد: در راستای توسعه صنعت گردشگری و گسترش تجارت در سطح منطقه نیز اقدامات و سرمایه گذاری‌های بخش‌های خصوصی شامل احداث هتل‌ها و مراکز بوم گردی و مراکز تجاری در حال اجراست.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مناطق آزاد منطقه آزاد ماکو آذربایجان غربی صادرات کالا زیر ساخت سازمان منطقه آزاد ماکو شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۱۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارسال بیش از ۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین همایش منطقه‌ای «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو و دبیر علمی همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» اعلام کرد که بیش از ۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش ارسال و بعد از داوری ۱۰ مقاله برتر به صورت سخنرانی در این همایش ارائه شد.

صدرا علیپور درباره نحوه برگزاری همایش عنوان کرد: برگزاری این همایش نزدیک به یک سال است که کلید خورده و نخستین انگیزه برگزاری این همایش نحوه اشاعه «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» است تا از این طریق فرهنگ حجاب و عفاف را در جامعه گسترش دهیم.

وی درباره اهداف برگزاری همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» بیان کرد: هم‌افزایی جامعه علمی در افزایش دانش عفاف و حجاب، دانش‌افزایی نسل جدید نسبت به ابعاد مختلف عفاف و حجاب، آسیب‌شناسی مسئله عفاف و حجاب و
ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه از مهم‌ترین اهداف این همایش است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو و دبیر علمی همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» با اشاره به اینکه این همایش برای رسیدن به اهداف خود مسیر طولانی را طی کرده است، گفت: پس از جلسات متعددی که باامام جمعه
شهرستان ماکو، مسئولان منطقه آزاد ماکو، اعضای هیئت علمی، دبیران پژوهش، مدیران و رؤسا داشتیم محور‌های این همایش تعیین شد و در پاییز ۱۴۰۲ با همکاری دفتر امام جمعه و منطقه آزاد ماکو بنا شد که این همایش به صورت منطقه برگزار شود.

علیپور با بیان اینکه همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» چندین محور را پیش روی خود قرار داده است، توضیح داد: اولین محور این همایش؛ عفاف و حجاب در ادیان است؛ چراکه هر پژوهش نیازمند آگاهی درمورد پیشینه آن است، عفاف و حجاب در کلام معصومین(ع) دومین محور این همایش انتخاب شده است.

وی درباره ویژگی‌های بارز و انحصاری  همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» اظهار کرد: حجاب و عفاف از مسائل مهمی است که از ابعاد گوناگون قابل بررسی است و از آنجا که تاکنون به‌صورت روشمند و هدفمند مسئله حجاب و عفاف در قالب علمی در سطح کلان مطرح نشده، بررسی آن می‌تواند گره‌گشا و مؤثر باشد؛ به‌خصوص اینکه امروزه با یک فرهنگ وارداتی و استعماری با عنوان فرهنگ بی‌حجابی و بدحجابی مواجه هستیم و نه‌تنها حجاب را یک ارزش نمی‌داند، بلکه ضدارزشی معرفی شده که جوانان این مرز و بوم را به بی‌تفاوتی نسبت به مسئله عفاف و حجاب تشویق‌ می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌الملل ماکو و دبیر علمی همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» تأکید کرد: آنچه که سرعت انتشار این ضد ارزش را بیشتر می‌کند، نقش رسانه و شبکه‌های اجتماعی و در صحنه نبودن دانشگاه‌ها است. با وجود تلاش‌های صورت گرفته درراستای افزایش اقبال عمومی جوانان به حفظ حجاب اسلامی هنوز شاهد توسعه بدحجابی در جامعه هستیم و در این میان
دانشگاهیان به‌عنوان پرچمداران علم و آگاهی در جامعه می‌توانند گام‌های بلندی در راستای دانش‌افزایی عفاف و حجاب بردارند تا انسان امروز، با شناخت عمیق نسبت به فلسفه‌ی حجاب دست به انتخابی درست درراستای حفظ حرمت و شخصیت خود بزند.

علیپور خاطرنشان کرد: همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه» نخستین همایشی است که توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل ماکو برگزار می‌شود و در راستای این همایش چندین کارگاه با حضور استادان وعوامل اجرایی برگزار کردیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اطلس زیرساخت‌های زیست‌بوم نوآوری کشور طراحی شد
  • احداث ۲۰۰ مدرسه بزرگ‌مقیاس در کشور
  • افتتاح آرش مال نقطه عطف توسعه تجاری فرهنگی منطقه آزاد انزلی
  • ارسال ۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه»
  • ارسال بیش از ۵۰ مقاله به دبیرخانه همایش «حجاب، عفاف و زیست عفیفانه»
  • زیرساخت های بیمارستان اعصاب و روان امام رضا(ع) کرمان ایجاد می شود
  • بهسازی و توسعه بوستان‌های منطقه ۵ قم
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • همه باید در قبال مسئولیتی که به ما سپرده شده است کار جهادی انجام دهیم