Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی اکبر لبافی رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی در نخستین جلسه امسال دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان گفت: تمرکز موضوعات در مرکز باعث شده تا پیگیری بعضا کوچک‌ترین مشکلات، به سد عدم اختیار مدیران استانی برخورد کند و انگیزه مطالبه‌گری را تضعیف نموده و چالش‌ها را دوام ببخشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه بخش خصوصی در سال گذشته همکاری خوبی در راستای گفتمان سازی و رفع مشکلات درون استانی و انعکاس آن به مبادی ذی ربط داشته است، افزود: در سال گذشته ۴۲ جلسه دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان برگزار شده که در قالب این جلسات نیز پیشنهاداتی در رابطه با موانع کسب و کار و اعمال سلیقه و اختلاف برداشت در برخی از قوانین مطرح شد و در این مسیر به تفاهماتی در سطح استان دست یافتیم.

رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی ادامه داد: محور موضوعات و پیگیری‌های آتی ما در دبیرخانه شورای گفتگوی امسال نیز بر بحث نامگذاری سال متمرکز است. شعار سال جاری را باید تکلمه‌ای بر روند نامگذاری سال‌های اخیر بدانیم و لذا باید مصادیق این نامگذاری نیز پیگیری و اجرایی شود. بر این اساس باید موانع به صورت خرد استخراج و پیشنهادات اصلاحی ارائه گردد.

لبافی بیان کرد: بسیاری از دستگاه‌های اجرایی و کسانی که درگیر این موضوع هستند، به دنبال پیگیری موانع و احصاء آن می‌باشند. روندی که در دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی و کمیته بند (ب) ماده ۱۲ احکام دائمی توسعه وجود دارد، یک مسیر ضابطه‌مند بوده که قانونگذار تعریف کرده است تا موانع کسب و کار در قالب کمیته‌ها و کارگروه‌ها براساس اظهارات تخصصی برگرفته از نظر بخش خصوصی، تعاونی و ... مورد ارزیابی قرار گیرد؛ لذا باید این اظهارات تخصصی در قالب راهکار‌های پشتیبانی و راهکار‌های شناسایی موانع به مسئولان ذی ربط ارجاع داده شود.

او با بیان اینکه امسال باید پیشنهاداتی که ارائه شده، اما اجرایی نشده مورد بازنگری مجدد قرار گیرد، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی آمادگی دارد تا در این راستا کمیته‌هایی تشکیل و اقداماتی انجام دهد و به همین استناد نیز موانع کسب و کار شناسایی شود و پیشنهادات اصلاحی ارائه گردد.

رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی با بیان اینکه باید مسیر قانونگذاری بدین گونه باشد که ابتدا مسائل در سطح کارگاه‌های تخصصی استانی و سپس ملی طرح شود، تاکید کرد: علی رغم دلسوزی مسئولان برای رفع موانع، نمی‌توان انتظار نتیجه مطلوب داشت، زیرا تا زمانی که از اظهارات بخش خصوصی در مسیر قانونگذاری استفاده نشود، نمی‌توان امید به تحقق شعار سال داشت. بخش خصوصی باید بسته‌های پیشنهادی متقن و قابل اتکایی را در همین راستا ارائه کند.

لبافی با بیان اینکه باید مسیر قانونگذاری بدین گونه باشد که ابتدا مسائل در سطح کارگاه‌های تخصصی استانی و سپس ملی طرح شود، اظهار کرد: علی رغم دلسوزی مسئولان برای رفع موانع، نمی‌توان انتظار نتیجه مطلوب داشت، زیرا تا زمانی که از اظهارات و نظرات بخش خصوصی در مسیر قانونگذاری استفاده نشود، نمی‌توان امید به تحقق شعار سال داشت.


انتهای پیام//ف. ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مانع زدایی تولید موانع کسب و کار بخش خصوصی مسیر قانونگذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۲۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه

کیوان گل‌آوری سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه امروز در مراسم امحای مواد مخدر و روانگردان مکشوفه که در کیلومتر ۳ جاده سراب نیلوفر برگزار شد، گفت : ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان که نتیجه زحمات دستگاه‌های کاشف در امر مبارزه با مواد مخدر به‌ویژه نیرو‌های جان بر کف انتظامی استان در ۶ ماهه گذشته است که امروز امحا شد.

وی ادامه داد: در این مدت تعداد قابل توجهی قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

سرپرست دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: اجرای چنین برنامه‌هایی از اهداف و سیاست‌های ستاد مبارزه با مواد مخدر می‌باشد که در طول سال اجرا می‌شود و به نوعی اعلام انزجار و تنفر نسبت به انواع مواد مخدر و روانگردان به‌عنوان یک آسیب شوم و جبران‌ناپذیر است .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس
  • اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ مشخص شد
  • توسعه شرق کشور در گرو حل مسائل مشترک استان های شرقی
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان