Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@12:46:00 GMT

۳۴۰ کیلومتر از انهار استان گیلان لایروبی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۲۴۶۰

۳۴۰ کیلومتر از انهار استان گیلان لایروبی شد

وحید خرمی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ۳۴۰ کیلومتر از انهار استان گیلان لایروبی شده است، گفت: در مجموع برای امسال لایروبی حدود ۵۰۰ کیلومتر از انهار و رودخانه‌های استان برنامه ریزی شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از نیمی از آن به انجام شده است، افزود: تلاش می‌کنیم تا قبل از شروع فصل آبیاری کار لایروبی مسیل های باقی مانده نیز اتمام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر عامل آب منطقه‌ای گیلان ادامه داد: با توجه به ضرورت آماده سازی رودخانه‌ها، انهار و تأسیسات و تجهیزات برای تأمین و انتقال آب به مزارع تحت پوشش استان، شرکت آب منطقه‌ای گیلان اقدامات متنوعی را برنامه ریزی نموده است.

وی افزود: در این راستا تا کنون بجز لایروبی رودخانه‌ها، انهار و کانال‌های آبیاری، ۱۵۰ مورد از ایستگاه‌های پمپاژ و چاه‌ها تعمیر، بازسازی و راه اندازی شده و همچنین تعداد ۱۴۰ مورد از سردهنه های خاکی در سطح استان بازسازی و آبگذاری شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان تأکید کرد: کشاورزان گیلانی ضمن رعایت تقویم زراعی، لایروبی انهار بین مزارع نیز اقدام نمایند، زیرا این امر باعث تسهیل در انتقال آب به مزارع و کاهش مصرف در آبیاری می‌شود.

کد خبر 5183871

منبع: مهر

کلیدواژه: لایروبی آب منطقه ای گیلان ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر کرمانشاه گرگان انتخابات شورای شهر و روستا ستاد ملی مقابله با کرونا ماه مبارك رمضان اردبیل محدودیت های کرونایی اراک شهرستان کرج واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۲۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال طغیان رودخانه‌ها در چهار منطقه ایران

سخنگوی صنعت آب با اشاره به صدور هشدار هواشناسی مبنی بر احتمال وقوع بارش‌های رگباری شدید و طغیان رودخانه‌ها در استان‌های غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور گفت: در تعطیلات پیش رو، مردم از نزدیک شدن و اتراق در بستر و حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب، اظهار داشت: با توجه به هشدارهای هواشناسی صادره در خصوص فعالیت سامانه بارشی در سطح اغلب استان‌های کشور از روز سه‌شنبه 11 اردیبهشت تا جمعه 14 اردیبهشت، احتمال وقوع بارش‌های رگباری شدید و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد. 

وی افزود: براین اساس، ضروری است از حضور و فعالیت در بستر و حاشیه رودخانه‌های استان‌های غرب، جنوب‌غرب، فلات مرکزی و شرق کشور اجتناب شود.

سخنگوی صنعت آب کشور بیان داشت: مناطق تحت پوشش سامانه بارشی موضوع هشدارهای هواشناسی اخیر به‌طور عمده عبارتند از استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، ایلام، لرستان، کرمان، هرمزگان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، کردستان، آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اصفهان، یزد و خراسان جنوبی است. 

وی خاطرنشان کرد: البته احتمال فعالیت سامانه در استان‌های همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، البرز، تهران، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، اردبیل، گیلان، مازندران و قم نیز وجود دارد و با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاره، احتمال طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.

قاسم‌زاده تأکید کرد: با توجه به تقارن ایام بارشی با تعطیلات پیش‌رو و احتمال مسافرت هموطنان عزیز در سطح کشور، لذا توجه ویژه به هشدارهای سازمان هواشناسی کشور و رصد وضعیت بارشی مقصد سفرها و اجتناب از ورود به بستر و حاشیه رودخانه‌ها ضروری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصاویری تلخ از منطقه امام‌زاده ابراهیم گیلان پس از آتش سوزی
  • پاکسازی سفیدرود از ادوات صید غیرمجاز و برخورد قاطع با متخلفان آغاز شد
  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • پیش‌بینی استحصال ۱۰ تُن گُلاب از مزارع گل‌محمدی در شهر مرزی کُرَند
  • تکمیل طرح‌های آبی مشگین‌شهر نیازمند ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار است
  • احتمال طغیان رودخانه‌ها در چهار منطقه ایران
  • رفع تصرف ۲۰۰۰ متر از رودخانه‌های استان یزد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • لایروبی کانال آب‌های سطحی شهرک سعدی