Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف که برای تبادل نظر با مقامات قزاقستان در نورسلطان (آستانه) به سر می‌برد، با قاسم جومارت توکایف رییس جمهوری قزاقستان دیدار و در خصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه در این دیدار، قزاقستان را از کشورهای دوست و همسایه در خزر دانست و نزدیکی مواضع دو کشور در موضوعات منطقه ای و بین المللی را با اهمیت ارزیابی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
ظریف  همچنین تلاش برای یافتن مسیرهای همکاری پایدار برای حفظ و گسترش روابط فی‌مابین را ضروری دانست.

قاسم جومارت توکایف رییس جمهوری قزاقستان نیز در این دیدار با تاکید بر تاریخ مشترک و اهمیت توسعه همکاری‌ها با کشورمان، جمهوری اسلامی ایران را شریک کلیدی در منطقه دانست و بر گسترش همه جانبه روابط در بخش‌های اقتصادی و سیاسی تاکید کرد.

تحولات برجام، روند صلح در افغانستان، روند آستانه و سیکا از دیگر موضوعات مورد گفت وگو در این دیدار بود.

برچسب‌ها برجام جمهوری اسلامی ایران افغانستان قزاقستان محمد جواد ظریف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برجام جمهوری اسلامی ایران افغانستان برجام جمهوری اسلامی ایران افغانستان قزاقستان محمد جواد ظریف اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۲۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو و هیات همراه ایشان که برای شرکت در دومین اجلاس ایران و آفریقا و همچنین نمایشگاه دستاورد‌های توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران به تهران سفر کرده است، دیدار کرد و در خصوص زمینه‌های توسعه و گسترش روابط در عرصه‌های مختلف بین دو کشور گفتگو و تبادل نظر نمود. 

امیرعبداللهیان با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های صورت گرفته در روند روابط دو کشور از جمله تعیین نقشه راه روابط، پیگیری مشترک توافقات صورت گرفته بین ایران و بورکینافاسو در عرصه‌های تجاری، صنعتی، علمی و فناوری، گردشگری و سایر موضوعات مورد علاقه را حائز اهمیت دانست.

آقای کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با ابراز رضایت از نتایج مثبت سفر و مذاکرات خود با مقامات عالیرتبه کشورمان، انجام این سفر را ناشی از علاقه مندی برای آشنایی نزدیک با تمدن و فرهنگ غنی و پیشرفت‌های ایران و نشانگر عزم و اراده جدی دولت کشورش برای پیگیری جدی توسعه و تقویت روابط با ایران دانست.

نخست وزیر بورکینافاسو همچنین پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف زیربنایی، اقتصادی و تجاری، علمی و فناوری و خدمات فنی و مهندسی در عین حفظ استقلال سیاسی را تحسین برانگیز دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • مذاکرات دوجانبه صلح جمهوری آذربایجان و ارمنستان در آلماتی
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو
  • آمادگی مازندران برای سفر رییس جمهوری
  • طرح الزام ثبت رسمی اموال غیرمنقول در آستانه نهایی‌شدن
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • عامل جنایت گاندی نمی‌دانست قاتل است | گفت و گو با متهم
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • قزاقستان: کشورهای مختلف به برقراری روابط با کابل تمایل دارند