Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالقیوم نظامی، رئیس کمیسیون مبارزه با فساد اداری اعلام کرد که سه مقام بلند پایه دولتی به دلیل ارائه معلومات گمراه کننده در فورم ثبت دارایی های شخصی خود، جهت تحقیقات همه جانبه به دادستانی کل معرفی شده اند.

رئیس کمیسیون مبارزه با فساد اداری، امروز (چهارشنبه ۱۸ حمل/ فروردین) در یک نشست خبری گفت که طی سه ماه گذشته، اداره ثبت و بررسی دارایی‌های کمیسیون مبارزه با فساد اداری تعداد ۵ هزار ۲۰۰ فورم ثبت دارایی‌ها را ثبت کرده است که از این میان، ۱۳۶۵ فورم بررسی ابتدایی شده، ۶۵۰ فورم به صورت کامل بررسی شده و ۱۲۵ فورم مقامات عالیرتبه دولتی از طریق وبسایت اداری امور نشر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظامی افزود که از این جمله، سه مقام بلندپایه دولتی به دلیل ارائه معلومات گمراه کننده در فورم ثبت دارایی برای تحقیقات همه جانبه به دادستانی کل معرفی شده‌اند.

به گفته رئیس کمیسیون مبارزه با فساد اداری، از زمان تاسیس این کمیسیون تاکنون، حقوق و امتیازات ۱۲۷ مقام عالیرتبه دولتی به دلیل عدم ثبت به موقع دارایی‌های‌شان تعلیق شده است.

وی گفت که از این میان ۱۱۲ تن پس از تعلیق حقوق و امتیازات‌شان فورم دارایی‌های‌شان را آماده کرده و به کمیسیون سپرده‌اند، اما هنوز حقوق و امتیازات ۱۵ تن دیگر از این مقامات عالیرتبه دولتی در حالت تعلیق قرار دارد.

رئیس کمیسیون مبارزه با فساد اداری همچنین گفت که استراتژی مبارزه با فساد اداری در شش محور آماده شده است.

به گفته وی، این استراتژی جنبه تطبیقی بیشتری دارد و با تطبیق آن این کمسیون دستاورد مهمی در زمینه مبارزه با فساد اداری خواهد داشت.

گفتنی است که فساد اداری هنوز یک معضل جدی در برابر دولت و مردم افغاسنان است و با وجود تشکیل کمیسیون‌ها و سازمان‌های متعدد برای مبارزه با این موضوع، فساد همچنان وجود دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان دادستانی کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۲۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم و شعار زیبای استاندار سمنان مبنی بر انسجام، صمیمیت، رفاقت و همدلی را مدنظر کاری خود قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، فرج‌الله شوشتری امروز_ یکشنبه نهم اردیبهشت_ در آئین تکریم و معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم و شعار زیبای استاندار سمنان مبنی بر انسجام، صمیمیت، رفاقت و همدلی را مدنظر کاری خود قرار خواهیم داد.

وی افزود: مسیر روشنی را که با استاندار سمنان در خصوص استان اعلام و مورد تأیید رئیس‌جمهور قرار گرفت، با نگاهی نو و متفاوت و با مشورت‌های ایشان، پر قدرت‌تر ادامه خواهیم داد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: هر کجا که ما بر مبنای توانمندی‌های مردم حرکت کردیم و اقدامات با محوریت مردم پایه صورت گرفت، شاهد موفقیت‌های بسیار مطلوبی بودیم.

شوشتری تصریح کرد: در مسیر خدمت به مردم بر شبکه‌های مردمی و با تکیه بر توانمندی و پتانسیل‌های مردمی به پیش خواهیم رفت.

کد خبر 748718

دیگر خبرها

  • شکایت از جرایم اداری به کمک وکیل کیفری
  • گشت ارشاد مدیران به معنای برکناری و بگیر و ببند نیست
  • تخصص بدون تعهد و تعهد بدون تخصص زمینه‌های فساد را ایجاد می‌کند
  • بهزیستی پیگیر تنبیه در مرکز نگهداری از کودکان بی‌سرپرست کرج است
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • تمام مدیران باید سایه سازمان بازرسی را بالای سر خود احساس کنند
  • مبارزه با فساد در اولویت برنامه‌های عدلیه است
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم