Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا،‌ سازمان بسیج مستضعفین شهدای شاخص سال ۱۴۰۰ را با هدف شناساندن و معرفی الگوهای درخشان ناشناخته بسیج و همچنین بامحورها و شاخصه‌های محتوایی معرفی کرد.

زنده کردن، بازآفرینی و معرفی الگوهای درخشان و نام آور بسیج (شهدا) و جریان سازی الگوی جوان مؤمن انقلابی، نماد سازی از شهید در راستای پرورش و تربیت جوان مؤمن انقلابی (جوانان نسل سوم انقلاب)، تبلیغ و ترویج سبک زندگی شهدای عزیز به عنوان بخشی از گنجینه ارزشمند نظام جمهوری اسلامی در سطح جامعه، اشاعه فرهنگ مقاومت، جهاد و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره مجاهدت ها و فداکاری های شهدای گرانقدر از محورهای اصلی برگزیدن این شهدا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان بسیج رسانه شهید شاخص ملی دوران دفاع مقدس سال ۱۴۰۰ را شهید میرقاسم میرحسینی براساس سلحشوری و دلاوری این شهید بزرگوار در دوران هشت ساله دفاع مقدس معرفی کرده است.

شهید قاسم میر حسینی در خرداد ماه ۱۳۴۲ در سیستان فرزندی پا به دنیا گذاشت که بعدها آوازه اش در سراسر جبهه‌های جنگ پیچید، پدرش کشاورز بود و او را میرقاسم نام نهاد میر قاسم میرحسینی کوچکترین فرزند خانواده هشت نفری بود.

تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در جزینک به پایان رساند و برای ادامه تحصیل به هنرستان کشاورزی زابل رفت. در سال ۱۳۶۰ با اتمام تحصیلات به عضویت سپاه درآمد و باتوجه به لیاقت‌ها و شایستگی هایش در سن هیجده سالگی برای گذراندن دوره فرماندهی به تهران اعزام شد.

در عملیات آزاد سازی خرمشهر شرکت کرد و پس از آموزش تکمیلی به فرماندهی گردان شهید مطهری لشکر ۴۱ ثارالله برگزیده شد.

شهیده شیرین روحانی راد پزشک عمومی بیمارستان شهدای پاکدشت بود که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در خط مقدم مقابله با این بیماری در اورژانس این بیمارستان مشغول خدمت به مردم بود.

وی نخستین شهیده مدافع سلامت شهرستان پاکدشت است که ۲۸ اسفند سال ۹۹ به دلیل ابتلا به بیماری کرونا، جان خود را از دست داد.

همکاری با مرکز بهداشت شریف آباد و درمانگاه شهید اشرفی اصفهانی شهرستان پاکدشت بخشی از خدمات این پزشک ایثارگر در این شهرستان بود.

این شهید پس از ابتلا به بیماری کرونا ابتدا در بیمارستان شهدای پاکدشت بستری شد و پس از آن به دلیل وخیم‌تر شدن بیماری هفته گذشته به بیمارستان مسیح دانشوری منتقل و به فیض شهادت نائل شدند و به جمع شهدای مدافع سلامت پیوستند.

پیکر این شهیده خدمت در گلزار شهدای ده امام به خاک سپرده شد.

ولایتمدار، سختکوش و ایثارگری ، کمک به محرومان و مراقبت از افراد بی بضاعت هدف بزرگش بود، تلاش در راه علم و دانش –دارای مقالات علمی و اخذ دکترا از دانشگاه شهید بهشتی،حمایت و محبت ویژه به پدر و مادر و خانواده محور،شهیده راه سلامت،مردم دار و پیشگام در فعالیت های خیریه اجتماعی،هیچ زمانی بیمارستان را در ایام کرونا رها نکردند حتی در ایام غیرشیفت، با وجود سرم در دست به ویزیت بیماران و سرکشی به بخش‌های بیمارستان از خصوصیات این شهید سلامت بوده است .

شهید سید مصطفی بدر الدین متولد ۶ آوریل ۱۹۶۱ که با نام‌های مصطفی امین بدرالدین، مصطفی یوسف بدرالدین، سامی عیسی، الشبح، الیاس صعب، ابراهیم عیسی، سید ذوالفقار و الیاس فؤاد سائب نیز شناخته می‌شد، مسئولیت بخش نظامی حزب‌الله لبنان را بر عهده داشت و جانشین «شهید عماد مغنیه» فرمانده ارشد شهید حزب‌الله بود.

سید مصطفی بدرالدین بامداد جمعه ۲۲ اردیبهشت ۹۵ در انفجاری در نزدیکی فرودگاه بین‌المللی دمشق، به شهادت رسید. هر چند شبکه المیادین، در گزارش اولیه خود، حمله هوایی اسرائیل را عامل این انفجار و شهادت شهید بدرالدین اعلام کرد اما حزب‌الله لبنان در دومین بیانیه خود اعلام کرد که این حزب همچنان در حال تحقیق برای کشف علت انفجار است و مشخص خواهد شد که این انفجار به وسیله جنگنده بوده یا توپخانه. البته تاکنون جزئیات دقیقی از نحوه شهادت مصطفی بدرالدین منتشر نشده است.

همچنین این سازمان شهدای شاخص اقشار و شهدای شاخص هر استان را معرفی کرد.

برچسب‌ها مقاومت سازمان بسیج مستضعفان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مقاومت سازمان بسیج مستضعفان مقاومت سازمان بسیج مستضعفان اخبار کنکور شهدای شاخص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۳۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا حسین‌نژاد عصر شنبه در آئین افتتاح افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های بهداشتی، درمانی و آموزشی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی که در محل بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: افتتاح طرح‌های حوزه سلامت، نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها و رشد شاخص‌های توسعه استان دارد.

وی با اشاره به آغاز کلنگ‌زنی و عملیات اجرایی بیمارستان مادر و کودک، افزود: هدف‌گذاری اجرای این پروژه و سایر پروژه‌های مورد نیاز در بخش‌های مختلف خراسان شمالی، رفع نیازهای درمانی و تکمیل مراکز و تجهیزات درمانی استان است.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه اسکلت‌بندی بیمارستان شهرستان راز و جرگلان که در زمره مصوبات سفر رئیس‌جمهور قرار گرفته نیز به اتمام رسیده، اظهار امیدواری کرد: با همدلی و هماهنگی مدیران، ساخت این بیمارستان نیز در سال جاری به پایان برسد.

حسین‌نژاد تاکید کرد: یک حرکت جهادی برای رفع کمبودها نیاز است تا محرومیت‌های موجود در خراسان شمالی رفع شود.

وی با بیان اینکه تمام طرح‌های در حال انجام بر اساس نیازسنجی و بر حسب نیاز خراسان شمالی پیگیری و با هدف ارائه خدمات بهتر به شهروندان به ظرفیت درمانی استان افزوده شد، گفت: امیدواریم با همدلی و هم‌افزایی و پیگیری مدیران و حمایت نمایندگان در دولت سیزدهم شاهد اجرا و به نتیجه رسیدن طرح‌های بزرگ‌تر در حوزه‌های مختلف استان و شاهد ارتقای جایگاه خراسان شمالی در شاخص‌های توسعه باشیم.

استاندار خراسان شمالی خاطر نشان کرد: در بخش سلامت با پیگیری‌های خوبی که انجام شده، در حال حاضر ۱۰۰ هزار مترمربع پروژه در حال افتتاح و ۲۰۰ هزار مترمربع پروژه نیز در استان هدف‌گذاری و در حال اجرا است.

کد خبر 6090450

دیگر خبرها

  • لشکر پیروز ۲۵ کربلا در جبهه مقاومت درخشیده است
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • افتتاح پروژه‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌های خراسان شمالی دارد
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • گرامیداشت یاد شهدای مدافع حرم صادق شیبک و احمد غلامی در گالیکش و آزادشهر
  • بزرگداشت شهیده راحله روشنگر شهید مدافع سلامت ماسال
  • اماکن مرتبط با مقاومت در کتاب‌های درسی معرفی شوند