Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@22:38:20 GMT

انتخابات شورای شهر لزوما سیاسی نیست

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۳۴۹۵

انتخابات شورای شهر لزوما سیاسی نیست

حامد یزدیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری «دوره مدیریت شهری» اظهار داشت: انتخابات شورای شهر لزوماً یک انتخابات سیاسی نیست بلکه تخصصی است و از منظر تخصص هم باید به آن نگاه شود.

وی افزود: در عرصه مدیریت شهری افراد کاندیدا و افرادی که در مورد لیست‌های انتخاباتی و فرآیند آن نظارت و حتی نظر می‌دهند باید با نگاه تخصصی باشد و به همین خاطر دوره مدیریت شهری در اصفهان با هدف آشنایی و یک هشدار در این رابطه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیریت شهری تک بعدی نیست

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان بیان داشت: یکی از اهداف برگزاری این دوره آشنایی افراد با حیطه مدیریت شهری چندگانه است که مدیریت شهری تنها یک حوزه خاص نیست و ابعاد مختلف عمرانی، فرهنگی، اقتصادی، مدیریتی، حمل و نقل و … را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به جزئیات این دوره تصریح کرد: علاقه‌مندان به این دوره با مفاهیم اولیه مدیریت شهری آشنا می‌شوند و از مدرسان با سابقه اجرایی مدیریت کلان شهرها و مسئولیت‌های شهری استفاده شد همچنین با توجه به شرایط کرونا تعداد ثبت‌نامی‌ها از سطح انتظار بیشتر بود.

یزدیان کادرسازی برای سازمان، مشخص شدن علاقه مندان این حوزه، توانمندسازی و ایجاد رزومه و ثبت نام افراد متخصص در لیست شوراها را از جمله نتایج این دوره برشمرد و گفت: این دوره در واقع یک هشدار برای مدیریت شهری است که تنها دیدگاه سیاسی برای انتخاب و انتصاب ملاک نیست بلکه تخصص مورد نیاز است.

معیار سیاسی برای انتصاب و انتخاب

وی یکی از خلاءهای مدیریت شهری را عدم آشنایی مدیران شهری با حیطه مدیریتی دانست و افزود: عرصه مدیریت شهری مهم و پیچیده است و انتصاب و انتخاب‌ها نباید بر اساس معیارهای سیاسی باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان معتقد است که ورود به شورای شهر و مدیریت شهری باید عالمانه و هوشمندانه باشد در صورتی گروه‌های سیاسی بر اساس معیارهای فکری، افراد را مشخص می‌کنند.

لزوم برگزاری دوره‌های تخصصی مدیریت شهری

وی ادامه داد: گروه‌های هدف این دوره اغلب دانشجویان عمران و شهرسازی بودند اما ما تصدی استخدام در سیستم شهرداری را نداریم و یک گواهی رسمی شرکت در دوره از مجموعه رسمی دانشگاه به شرکت کنندگان داده می‌شود.

یزدیان با اشاره به ادامه برگزاری دوره و برگزاری دوره‌های تخصصی و میزگردها، گفت: در دوره دوم افراد دیگری اضافه می‌شود و حتی در تخصص‌های مختلف برای افراد مشغول در سیستم شهرداری با نگاه مدیریتی دوره‌هایی برگزار می‌شود.

کد خبر 5183829

منبع: مهر

کلیدواژه: مدیریت شهری شهرداری اصفهان احزاب سیاسی اصفهان انتخابات شوراي شهر شورای شهر ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر کرمانشاه انتخابات شورای شهر و روستا گرگان ستاد ملی مقابله با کرونا ماه مبارك رمضان اردبیل محدودیت های کرونایی واکسن کرونا شهرستان کرج اراک مدیریت شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۳۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در برگزاری این رویداد مشارکت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و اندیشکده‌ها بسیار قابل قبول بود

علیرضا ایرانشاهی دبیر علمی اولین همایش ملی حقوق شهری و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پژوهش خبرگزاری آنا به برگزاری این همایش در ۹ محور اشاره کرد و گفت: محور‌های حقوق محیط زیست شهری، حقوق امنیت و ایمنی شهری، حقوق ساختمان، حقوق مدیریت شهری، حقوق زمین شهری، حقوق دادرسی شهری، حقوق فن آوری نوین شهری، حقوق سلامت شهری و حقوق فن آوری نوین شهری از محور‌هایی است که در فراخوان این همایش درج شده است و باید گفت که تقریبا تمام آثار رسیده با رعایت موضوعات همایش توانستند نظر مثبت داوران را داشته باشند.

وی ادامه داد: در برگزاری این رویداد مشارکت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، اندیشکده‌ها و نهاد‌های دیگر بسیار قابل قبول بود و حضور دانشگاه‌هایی، چون تهران، علامه طباطبایی، تربیت مدرس، بهشتی، خوارزمی و سایر دانشگاه‌های دولتی و همچنین همت و مشارکت بیش از ۱۰۰ عضو هیئت علمی دانشگاه‌های مختلف و سازمان‌ها و وزارت خانه‌ها از دیگر مواردی است که بر وزن و اعتبار این همایش افزود.

رئیس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه پیام نور تصریح کرد: بیش از ۵۵۰ مقاله و چکیده به دبیرخانه همایش ارسال شد که تا الان که در حال بررسی آن‌ها هستیم باید گفت با توجه به حضور پژوهشگران و اساتید میان رشته‌ای از جمله جرم شناسی، خانواده، حقوق بشر و ... توانسته که بر کیفیت بالای مقالات اثر بگذارد.

وی خاطر نشان کرد: قطعا با کمک و حمایت‌های پژوهشگران و اساتیدی که در اولین دوره این همایش در کنار ما بودند می‌توان امیدوار بود که در دوره آتی با ابعاد گسترده‌تر موضوعی و حتی بهره گیری از داوران برجسته تری در روند برگزاری همایش بهره‌مند شویم و همچنین با توجه به پتانسیلی که این رویداد دارد بتوان به سمت برگزاری بین المللی آن هم قدم برداشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • در برگزاری این رویداد مشارکت دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و اندیشکده‌ها بسیار قابل قبول بود
  • کاندیداها در آستانه انتخابات دنبال ارائه دیدگاه‌هایشان باشند
  • توقف ساخت‌وساز از عوامل اصلی افزایش قیمت مسکن در تهران
  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • برگزاری ۵ رزمایش برای نوسازی بافت های فرسوده
  • راند دوم
  • انتخابات در حزب بعث؛ گام نخست سوریه برای ورود به دوره پساجنگ
  • استفاده از نظرات نخبگان سرلوحه کار شورای شهر قزوین است
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • با نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس در استان اردبیل آشنا شوید