Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@18:49:47 GMT

کرونا، مراسم عروسی را در میاندوآب تبدیل به عزا کرد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۳۵۱۹

کرونا، مراسم عروسی را در میاندوآب تبدیل به عزا کرد

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب گفت: در پی برگزاری یک مراسم عروسی در میاندوآب، هفت نفر بر اثر کرونا بستری و یک نفر نیز متاسفانه فوت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سهراب حیدری در گفت و گو با خبرنگار زرین خبر اظهار کرد: در این مراسم عروسی، حدود ۴۰۰ نفر از خانواده عروس و داماد دعوت بوده‌اند که تاکنون تست کرونای بیش از ۳۵ مهمان این عروسی مثبت شده و تعداد هفت نفر از مهمانان بستری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: متاسفانه یک نفر از مبتلایان، یک خانم حدود ۳۵ ساله بود که جان خود را از دست داد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان میاندوآب با بیان اینکه بارها نسبت به عدم شرکت در این تجمعات هشدار داده‌ شده،گفت: شرکت در تجمعات موجب شیوع بیشتر و مجدد کرونا می‌شود و از شهروندان می‌خواهیم برای حفظ سلامتی خود از دورهمی‌های خانوادگی و برگزاری و یا حضور در مراسم‌ عروسی و عزاداری خوددداری کنند.

حیدری با اشاره به اینکه میاندوآب از لحاظ رنگ بندی کرونایی در شرایط نارنجی و پرخطر قرار دارد، تصریح کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی پیشگیری و مقابله با کرونا تجمعات کلی در وضعیت قرمز، نارنجی و زرد کرونایی ممنوع است.

وی با بیان اینکه عده‌ای از هموطنان نوروز را برای حفظ سلامت خود و اطرافیان با رعایت نکات و دستورالعمل‌های بهداشتی سپری کردند، اظهار کرد: اما متاسفانه برخی به رغم هشدارهای متخصصان و مسئولان در خصوص پرهیز از مسافرت و عید دیدنی و دورهمی و برگزاری مراسمات عروسی و عزا و با بی‌توجهی حوادث تلخ و جبران‌ناپذیری را رقم زدند.

وی افزود: اگرچه کرونا در مدت یک سال گذشته تاکنون موجب مشکلاتی برای عامه مردم شده ولی همه باید بدانیم که تمامی هشدارها تنها و تنها به منظور حفظ سلامتی و جان ما، خانواده و اطرافیانمان است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۳۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمدرضا رضایی، در دومین جلسه شورای تأمین مسکن شهرستان میاندوآب اظهار کرد: دولت عزم راسخی برای تأمین مسکن اقشار کم‌برخوردار دارد.

وی افزود: افزایش سهمیه شهرستان میاندوآب از یک‌هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی به یک‌هزار و ۷۰۰ واحد، بیانگر توجه ویژه دولت به مناطق محروم و روستاییان است.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب گفت: تسهیلات خوبی توسط دولت سیزدهم برای به‌سازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی با سود ۲۳ درصد درنظر گرفته است که تنها پنج درصد از سود این تسهیلات توسط اشخاص پرداخت می‌شود و ۱۸ درصد باقی مانده نیز توسط دولت پرداخت می‌شود.

رضایی تصریح کرد: در زنجیره پرداخت تسهیلات مساکن روستایی تعداد معرفی شده به بانک‌ها زیاد، اما تعداد عقد قرارداد و تسهیلات پرداخت شده به مراتب کمتر است.

وی با بیان اینکه هستند کسانی که باوجود معرفی به بانک پیگیر موضوع نشده و تشکیل پرونده نداده‌اند، تأکید کرد: بنیاد مسکن موظف است، طی دو هفته نسبت به تعیین تکلیف معرفی‌شدگان، سنجش میزان رضایتمندی معرفی‌شدگان از بانک‌های عامل و اعلام گزارش کامل از مراجعه نداشتن برای تشکیل پرونده و عقد قرارداد اقدام و راهکار مناسبی برای شناسایی و رفع مشکل ارائه دهد.

رضایی ادامه داد: هدف شورای تأمین مسکن باید حفظ و افزایش سهمیه در به‌سازی و مقاوم‌سازی مساکن روستایی باشد، انتظار داریم بانک‌های عامل با دید تسهیل‌گرانه نسبت به دریافت ضمانت پرداخت عمل و تابع قوانین باشند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میاندوآب خاطرنشان کرد: شهرستان میاندوآب با پوشش ۵۵ درصدی معرفی شدگان برای اخذ تسهیلات، تعداد سهمیه و عملکرد بانک‌های عامل رتبه نخست استان را کسب کرده که اقدامی ارزنده و شایسته تقدیر است.

دیگر خبرها

  • کادر درمان آینده در لباس عروسی و دامادی
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • (تصویر) عکس‌هایی از جشن عروسی دختر ناصرالدین‌شاه؛ ۱۳۰ سال قبل
  • راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما
  • سهمیه یک‌هزار و ۷۰۰ واحدی میاندوآب در طرح نهضت ملی مسکن
  • میزان تمرکزت رو محک بزن؛ سه تفاوت دو عکس رو ۳۳ ثانیه‌ای بگو
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • کتابخانه‌های کشور به یک مرکز فرهنگی اجتماعی تبدیل شده‌اند
  • مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران؛ امشب
  • انقلاب اسلامی به یک چالش برای استکبار تبدیل شده است