Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-07@17:09:12 GMT

آغاز به کار نخستین دروگر سنبل آبی در انزلی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۳۵۹۷

آغاز به کار نخستین دروگر سنبل آبی در انزلی

به گزارش همشهری آنلاین، گیاه غیربومی و مهاجم سنبل آبی در سال ۱۳۹۰ وارد محیط های آبی گیلان شد و در حال حاضر ۱۸ پهنه آبی در ۱۱ شهرستان با مساحتی بیش از شش هزار و ۶۷ هکتار را آلوده کرده است.

«ساسان کفایی» مدیرکل محیط زیست گیلان درباره ساخت این شناور بومی به همشهری آنلاین گفت: این دستگاه در مدت ۶ ماه با نصف هزینه نمونه خارجی و صرفه جویی ۵۰ درصدی ارز، از سوی جوانان تحصیلکرده صنایع دریایی شهید تمجیدی انزلی ساخته شد و از توان جمع آوری سنبل آبی از سطح تالاب‌های استان برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پیش ازاین یک دستگاه شناور که به روش مهندسی معکوس و از روی نمونه خارجی ساخته شده بود برای جمع آوری سنبل آبی در محیط‌های تالابی از جمله تالاب عینک مورد استفاده قرار می گرفت.

 مدیرکل محیط زیست گیلان در ادامه به همشهری آنلاین گفت: از این دستگاه با توجه به عمق آب در محیط های تالابی استفاده می شود و برای سایر مناطق از انواع دیگر روش‌های امحای سنبل آبی بهره گیری می کنیم.

کفایی با اشاره به اینکه گیاه مهاجم سنبل آبی مساحتی بالغ بر ۶ هزار و ۶۷ هکتار را آلوده کرده است اظهار کرد: از ۱۸ پهنه آبی استان، در ۱۱ منطقه وجود گیاه مهاجم آبی گزارش شده است. با توجه به حساسیت آلودگی مناطق، در ابتدا از این شناور برای تالاب‌های انزلی، صومعه سرا و لنگرود استفاده می‌کنیم.

مدیرکل محیط زیست گیلان با اشاره به وسعت زیاد مناطق آلوده شده تالاب‌های استان با این گیاه مهاجم افزود: محیط زیست گیلان اولویت خود را برای حذف سنبل آبی از پهنه های آبی استان قرار داده است.

کد خبر 593633 برچسب‌ها سنبل تالاب محیط زیست ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سنبل تالاب محیط زیست ایران محیط زیست گیلان سنبل آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۳۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل محیط زیست استان گفت: معلمان حامی محیط زیست در آگاهی بخشی به دانش‌آموزان و فرهنگ سازی مدیریت پسماند خانگی و نحوه بازیافت زباله‌ها نقش به سزایی دارند.
در این مراسم راهکار‌هایی برای پاک نگه داشتن زمین، تفکیک، بازیافت، عدم استفاده از ظروف پلاستیکی ارائه شد.

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر
  • قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری
  • حضور ۷ گونه پرنده مهاجر در تالاب بین‌المللی هامون
  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • آغاز طرح مقابله با تخلفات صید غیرمجاز برای حمایت از تالاب و صیادان شادگان