Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، حمیدرضا مومنی دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور در نشست ویدئو کنفرانسی خود با مدیران عامل مناطق آزاد، براتمام به موقع طرح ها و به ثمر نشاندن تلاش‌های دولت دوازدهم در روزهای پایانی تاکید کرد.

جعفر آهنگران سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست، شاه‌کلید جزیره و دیگر مناطق آزاد را، اتمام طرح عمرانی پایانه جدید فرودگاه بین‌المللی کیش عنوان کرد و گفت: افتتاح این پروژه در چندماه باقی‌مانده، ورق خوردن برگ زرینی از تلاش های مسئولان در این دولت را موجب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به اجرای طرح توریسم سلامت، با سرمایه گذاری ۲۲۰میلیارد تومانی، ساخت و اتمام دو مجتمع هوشمند مسکونی متفاوت با دیگر طرح های مشابه، تله‌کابین کیش با هزینه ارزی بالغ بر ده میلیون دلار و رقم ریالی ۶۰میلیارد به عنوان دیگر طرح های آماده بهره‌برداری در منطقه آزاد کیش اشاره کرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش همچنین به ایجاد خانه فرهنگ به عنوان طرحی موثر در پیش‌برد اهداف فرهنگی جزیره، هتل ۵ستاره پالاس و هتل ۵ ستاره لمکده را نیز از دیگر طرح های آماده بهره‌برداری منطقه آزاد کیش برای چهارمین دوره از افتتاح های ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور هم‌زمان با دیگر مناطق آزاد برشمرد.

آهنگران در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از اتصال کیش به هتل‌های زنجیره‌ای بین‌المللی گفت: پس ازساخت هتل ۷ستاره‌ای در جنوب جزیره که مراحل پایانی ساخت خود را طی می‌کند، کیش به عنوان اولین منطقه در کشور به مجموعه هتل‌های بین‌المللی "گرند ملیا" با سرمایه‌گذاری ۵هزار میلیارد تومانی خواهد پیوست.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش افزود: نیروگاه آماده‌ای در محوطه شرکت آب و برق نیز با بودجه ۴۵۰میلیارد تومانی با همکاری وزارت نیرو و شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی در حال آماده‌سازی است که با افزودن ۴۵مگاوات برق به ظرفیت برق تولیدی جزیره، ظرفیت کلی را به حدود ۲۵۰ مگاوات رسانده و مشکلات جزیره را در زمان پیک مصرف به حداقل می رساند.

جعفرآهنگران همچنین از تحقق‌ "شهر بدون کربن" به عنوان دیگر برنامه در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش در آینده ای نزدیک خبر داد.

گفتنی است از 159طرح آماده افتتاح در مناطق آزاد کشور 7 طرح با ظرفیت اشتغال ۵۵۷به اروند، ۱۲طرح با ایجاد شغل برای ۲۴۳ به انزلی تعلق دارد.همچنین سهم مناطق آزاد چابهار، قشم و ارس از افتتاح طرح ها به‌ترتیب ۴۵، ۲۷ و ۳۷ مورد است که پس از بهره برداری در مجموع برای 4 هزار 115 نفر ایجاد اشتغال خواهد کرد. 

۲۱ طرح نیز در منطقه ماکو با ایجاد ظرفیت اشتغال برای 2 هزار و 672 نفر، همچنین پروژه فرودگاه امام نیز با ایجاد شغل برای ۱۵۰ نفر، به بهره‌برداری خواهند رسید.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: کیش دولت دوازدهم رئیس جمهور منطقه آزاد سازمان منطقه آزاد کیش بهره برداری مناطق آزاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۳۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان گفت: در طول دو سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در این منطقه تعریف شده است که بخشی از آن‌ها اجرا شده و بخشی در مرحله افتتاح است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی‌اکبر رسالت امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت‌_ در دیدار شهردار اصفهان با اهالی منطقه ۱۲ در قالب برنامه «مردم سلام» که در مسجد قبای ملک‌شهر برگزار شد، اظهار کرد: این منطقه از جهت وسعت بیشترین وسعت را به خود اختصاص داده است و حاشیه‌های ویژه‌ای دارد.

وی با بیان اینکه تلاش ما این است که ارتباط خوبی با مردم داشته باشیم، افزود: در همین راستا در مساجد، معابر و در شهرداری منطقه ۱۲ برنامه ملاقات مردمی برگزار شده و ارتباط خوبی با مردم وجود داشته است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات انجام شده در محلات این منطقه گفت: در محله «محمود آباد» سعی شده است با آسفالت معابر، بخشی از مشکلات مردم در این حوزه برطرف شود.

رسالت با اشاره به وجود بزرگترین پارک در محله محمودآباد افزود: این پارک در سال ۱۴۰۲ دیوارکشی شد.

وی با اشاره به مشکل محله عاشق آباد، بن بست ترافیکی این محله و ضرورت دسترسی به خیابان امام خمینی (ره) به عنوان خواسته مردم این منطقه گفت: در محله عاشق آباد معضل ترافیکی به واسطه میدانی که مسجد وسط آن قرار دارد، به‌وجود آمده است که امسال بخشی از آزادسازی آن انجام خواهد شد، همچنین ورزشگاه بزرگ منهاجی در این منطقه افتتاح شد.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان با اشاره به هزینه آزادسازی‌های صورت گرفته برای اجرای پروژه‌ها تصریح کرد: تنها در یک مورد ۲۵ میلیارد تومان برای آزادسازی یک خانه انجام شد و شهرک کوثر به محله عاشق‌آباد وصل خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در محله مهدیه گفت: آسفالت و اصلاح معابر و ساخت مسجدی با همکاری اهالی که به‌زودی افتتاح خواهد شد، از جمله این اقدامات است.

رسالت گفت: در محله و شهرک امیرکبیر که تعداد زیادی از صنعتگران در این بخش حاضر هستند، طی ۲ سال چهار خیابان ساخته شد که ۲ خیابان به‌طور رسمی افتتاح شد و ۲ خیابان دیگر در آینده افتتاح خواهد شد، همچنین در این محله نماد صنعت در مرکز میدان نصب شد.

وی با بیان اینکه در محله ملک‌شهر یکی از بزرگترین معضلات ترافیکی در محله علیخانی برطرف شد و پارکینگی در آینده نزدیک افتتاح خواهد شد، ادامه داد: برای پیاده‌روسازی و اصلاح آسفالت اقداماتی انجام شده و فرهنگسرای جدیدی کلنگ‌زنی شده است.

مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: یکی از اقداماتی که از ۱۰ سال پیش در دستور کار شهرداری منطقه بوده، تملک پردیس خانواده است که در حال حاضر ۷۰ درصد آزادسازی آن انجام شده است و فاز نخست آن به‌زودی انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در مجموع در این ۲ سال حدود ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ تعریف شده است که بخشی از آن‌ها اجرا شده و بخشی در مرحله افتتاح است.

کد خبر 747334

دیگر خبرها

  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • کاهش واردات و توسعه صادرات؛ راهبرد مهم فعالیت مناطق آزاد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • اشتغال ۶۳۰۰ نیروی کار در شهرک‌های صنعتی قشم
  • ۸۰۰ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۱۲ اصفهان/ اجرای فاز نخست پردیس خانواده به‌زودی
  • برگزاری مسابقات والیبال ساحلی بانوان در قشم