Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@10:39:29 GMT

فعالیت کدام مشاغل ممنوع است؟

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۴۰۹۸

معاون کل وزارت بهداشت از فعالیت مشاغل در شهرهای قرمز و نارنجی انتقاد کرد. ناطقان: ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت در ارتباط اینترنتی در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در کشور و اعمال محدودیت‌ها توضیحاتی ارائه داد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 257 شهر در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، اظهار داشت:‌ متأسفانه در حال حاضر 11 شهر کشور در وضعیت آبی قرار دارند و اعمال محدودیت‌ها ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه متأسفانه با توجه به اعلام محدودیت فعالیت مشاغل در شهرهای قرمز و نارنجی برخی از گروه‌ها هنوز به این موضوع توجهی ندارند، توضیح داد: فعالیت مشاغل گروه‌های دو و سه در شهرهای قرمز و نارنجی باید به مدت دو هفته تعطیل باشند همچنین فعالیت بوستان‌ها، پاساژهای سربسته و باز و مال‌ها، مراکز خرید سرپوشیده و بازارهای روز باید متوقف شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین مراکز شماره گذاری اتومبیل، آرایشگاه‌های مردانه و زنانه، مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، مراکز فروش فرش، موکت و لوازم خانگی و حوله و پرده و مبلمان و لوستر و درب و پنجره و تزیینات ساختمان، مراکز فروش کادویی، اسباب بازی، سرگرمی، لوازم‌التحریر، ظروف، کتاب، محصولات فرهنگی، مراکز فروش انواع پوشاک، کیف، کفش و ... ممنوع است.

حریرچی افزود: آتلیه‌های عکاسی، آژانس‌های مشاور املاک، مراکز تهیه، توزیع و طبخ مواد غذایی شامل رستوران، کافی شاپ و... باید در شهرهای قرمز کلا تعطیل باشند و پذیرش مشتری نباید داشته باشند.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه نظارت بر تعطیلی‌ها بر عهده وزارت بهداشت است، اظهار داشت: دستگاه‌های مجری این امر وزارت صمت و اتحادیه‌ها هستند تا این محدودیت فعالیت‌ها اعمال شود مردم می‌توانند تخلفات را به وزارت صمت اعلام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در شهرهای با رنگ نارنجی فعالیت تالارها، استخرها،‌ پاساژها، آموزشگاه‌های زبان و موسیقی با حضور بیش از 10 نفر، قهوه‌خانه‌ها، چایخانه‌ها و موزه‌ها باید متوقف شود و ما به عنوان دستگاه ناظر از اعمال نشدن تعطیلی‌ها و محدودیت‌ها در برخی از شهرهای نارنجی و قرمز گلایه داریم به خصوص در شهرهای قرمز که این مراکز باز هستند و فعالیت آنها منجر به افزایش شیوع بیماری خواهد شد. منبع: فارس برچسب ها: فعالیت ، مشاغل ، ممنوع

منبع: ناطقان

کلیدواژه: فعالیت مشاغل ممنوع معاون کل وزارت بهداشت شهرهای قرمز مراکز فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۴۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما: عباس عبادی گفت: اکنون ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از همکاران پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول به خدمت هستند.
وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده اند.
معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و ... در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آنها در مجلس بتوان اقدمات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.
عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، گفت: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چندسال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

دیگر خبرها

  • قلیان با گاز خنده!
  • سهم حدود ۱۴ درصدی وزارت بهداشت از بودجه دولت/ بودجه کدام دانشگاهها جهش داشت؟
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • پشت پرده «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و قیمت آن چقدر است؟
  • قلیان لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • قلیانی لاکچری که چند سال پیش ممنوع بود حالا مجاز شده!
  • تاکید بر اولویتی به نام سلامت روان
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • جذب پرستاران در مراکز درمانی اولویت وزارت بهداشت
  • جنجال «قلیان اکسیژن»؛ قلیان اکسیژن چیست و آیا برای سلامتی مفید است یا مضر؟!