Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین در تماس تلفنی امروز (چهارشنبه) با «آنگلا مرکل» صداعظم آلمان تاکید کرد که پکن آمادگی دارد با آلمان و سایر کشورها برای دستیابی به توزیع منطقی و عادلانه واکسن‌ کرونا در جهان همکاری کند.

وی در این خصوص گفت: چین مخالف سیاسی کردن واکسن یا آنچه ملی‌گرایی واکسن خوانده می‌شود است و آمادگی دارد با جامعه جهانی از جمله آلمان برای تسهیل توزیع عادلانه و منطقی واکسن‌ها و پشتیبانی و کمک به بسیاری از کشورهای در حال توسعه در به دست آوردن این واکسن‌ها همکاری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین تاکید کرد که پکن علیرغم اختلافات موجود بین چین و اتحادیه اروپا آمادگی دارد با شرکای اروپایی خود برای تعمیق و گسترش همکاری عملی در زمینه‌های مختلف کار کند.

به گزارش خبرگزاری روسی «تاس»، بیست و پنجم مارس «امانوئل مارکون» رئیس‌جمهور فرانسه در یک کنفرانس خبری مدعی شده بود روسیه و چین با استفاده از واکسن‌هایی که در مقابله با کرونا تولید کرده‌اند به دنبال اعمال نفوذ در جهان هستند و افزود جنگ جهانی از نوعی دیگر در جریان است. ادعایی که دو کشور مذکور آن را رد کردند.

پیشتر «وانگ یی» وزیر خارجه چین اعلام کرد کشورهای توسعه یافته حدود ۶۰ درصد همه واکسن‌های تولید شده در جهان را خریداری کرده‌اند که این اقدام باعث کسری واکسن در کشورهای در حال توسعه است.

دبیرکل سازمان ملل متحد هم اخیراً بار دیگر از تولید و توزیع ناعادلانه واکسن کرونا انتقاد کرد. «آنتونیو گوترش» در توییتی نوشت: «هیچکدام از بخش‌های پاسخ جهانی به همه‌گیری کرونا از تولید و توزیع واکسن گرفته تا حمایت از کشورهای در حال توسعه، آنچنان که لازم است، پیش نمی‌رود.»

 وی در ادامه نوشت: «ما فقط با یک اقدام جسورانه به این دوره وحشتناک پایان خواهیم داد و بهبودی پایدار و فراگیر را شروع خواهیم کرد.»

 دبیرکل سازمان ملل چندی قبل نیز  از نحوه توزیع واکسن کرونا در جهان انتقاد کرده بود. وی که در کنفرانس امنیتی مونیخ سخنرانی می‌کرد، گفت: «۷۵ درصد واکسن کرونا در ۱۰  کشور توزیع شده و بیش از ۱۰۰ کشور جهان تاکنون واکسنی دریافت نکرده‌اند.»

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: شی جین پینگ رئیس جمهور چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۴۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان

شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی هرزگوین در بیانیه مشترکی تحولات جاری در غزه را لکه ننگی بر پیشانی بشریت دانستند.

به گزارش ایسنا، «احمد الطیب» شیخ الازهر روز دوشنبه میزبان «دنیس بچروویچ» رئیس جمهور بوسنی هرزگوین بود و در این دیدار دو طرف به بررسی مهمترین مسائل و چالش‌های پیش روی جهان اسلام پرداختند.

شیخ الازهر اظهار کرد: این دیدار برای ما بسیار ارزشمند است و تاثیر بسیار ویژه‌ای بر ما دارد چرا که همزمان با کشتار جمعی انجام شد که رژیم صهیونیستی در حق برادران ما در غزه انجام می‌شود و این به عنوان لکه ننگی بر پیشانی بشریت، یادآور جنایت کشتار جمعی است که در حق مسلمانان بوسنیایی در بوسنی هرزگوین انجام شد و به ما مسلمانان یادآور می‌شود که اتحادمان تنها راه بیرون آوردن امت‌مان از این بحران‌ها است.

الطیب در ادامه گفت: مشکل اصلی در تمام اتفاقاتی که برای ما رخ می‌دهد، واکنش ضعیف جهان اسلامی و عربی است و اساس این مشکل ضعف ناشی از تفرقه و پراکندگی است که ملت ما دچار آن است.

رئیس جمهور بوسنی هرزگوین نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور خود در الازهر و دیدار با شیخ الطیب، تاکید کرد: آنچه در غزه در حال وقوع است لکه ننگی بر پیشانی بشریت است و این در درجه اول بحرانی اخلاقی است.

او با اشاره به اهمیت بسیار «برادری انسانی که شیخ الطیب و پاپ فرانسیس آن را ایجاد کرده به عنوان مهم‌ترین اصل اخلاقی در عصر کنونی»، گفت: ما باید به این اصول پایبند باشیم و آنها را به ویژه در این شرایط که با بحران‌های انسانی، اقتصادی و اجتماعی در مناطق مختلف جهان روبرو هستیم، به کار گیریم.

رئیس جمهور بوسنی در پایان به صورت رسمی از شیخ الازهر برای سفر به این کشور دعوت کرد و الطیب نیز از این دعوت استقبال و تاکید کرد که در اولین فرصت به بوسنی سفر خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسیج ظرفیت مادی و معنوی جهان اسلام برای کمک به فلسطین
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • دیدار شیخ الازهر و رئیس جمهور بوسنی و تاکید بر اتحاد مسلمانان
  • توزیع عادلانه امکانات در مدارس کرمانشاه با رویکرد محرومیت‌زدایی