Web Analytics Made Easy - Statcounter

جعفر مروارید روز چهارشنبه در دیدار با هنرمندان موسیقی مقامی شهرستان خوشاب افزود: موسیقی مقامی در خراسان، ریشه در تاریخ و هویت این استان دارد و براساس نیاز زندگی، طبیعت و احساسی که روح زندگی به انسان می دهد، پدید آمده است.

وی ادامه داد: اصالت موسیقی اصیل، از زندگی، تاریخ و سنتهای کهن گرفته شده اما با وجود تاثیرگذاری بسیار و نیت خالص، اندیشه و عقیده ای که اساتید موسیقی مقامی نسل به نسل به فرزندان خود منتقل کرده‌اند، مورد حمایت لازم قرار نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی انجام پژوهش و گردآوری آمار جامع از هنرمندان رشته موسیقی را بستری به منظور ایجاد سند فرهنگی، هنری برای خراسان رضوی دانست و گفت: در صدد هستیم حمایت لازم از هنرمندان موسیقی استان در حوزه رفاهی و فرهنگی بیش از گذشته فراهم شود و در این راستا تلاش می‌شود درجه هنری و هنرکارت به اساتید موسیقی مقامی استان داده شود.

سرپرست نمایندگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوشاب نیز در این نشست گفت: روستای عادل آباد در شهرستان خوشاب، ۲۰۰ خانوار جمعیت دارد و همه اهالی آن هنرمند و نوازنده موسیقی هستند، اهالی این روستا که از کردهای کرمانج شمال خراسان بوده و به این منطقه کوچ کرده اند از گذشته تا حال به نوازندگی اشتغال دارند.

حسین یزدان پناه افزود: تلاشهای بسیار برای ساماندهی وضعیت اشتغال هنرمندان موسیقی عادل آباد انجام شده و تاکنون ۴۰ نفر از این هنرمندان در صندوق اعتباری هنر ثبت نام کرده اند، معرفی این هنرمندان و موسیقی اصیل این منطقه به کشور از اولویت برنامه های نمایندگی اداره کل فرهنک و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در خوشاب است.

در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از سلطان محمد عاشق، محمود محمودی نژاد و علی اصغر عاشق به عنوان پیشکسوتان موسیقی مقامی خوشاب با اهدای هنرکارت به آنان تجلیل کرد. 

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوشاب حوزه هنری موسیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوشاب حوزه هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خوشاب حوزه هنری موسیقی اخبار کنکور ارشاد اسلامی خراسان رضوی فرهنگ و ارشاد اسلامی موسیقی مقامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۴۷۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت هنری، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا ۹ اردیبهشت برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این ۲ استان سفر می‌کند.

سمیعی در این سفر که با همراهی مسؤول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی انجام می شود، ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی، با گروه‌های سرود، فعالان موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسایل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر ۲ روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

کد خبر 6090001 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • راهیابی هنرمندان شهرستان فارسان به جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • تاکید امام جمعه مشهد بر ضرورت تحول و تجدید حیات در عرصه فرهنگی جامعه