Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@22:33:17 GMT

تشدید محدودیت‌های صنفی و اجتماعی در خور و بیابانک

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۴۸۵۸

تشدید محدودیت‌های صنفی و اجتماعی در خور و بیابانک

عباس نظام‌الاسلامی روز چهارشنبه در ستاد مدیریت و پیشگیری از وضعیت کرونا شهرستان خور و بیابانک افزود: رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در ایام نوروز توسط برخی از میهمانان، شهروندان و گردشگران، روند کنترل شده شیوع بیماری کرونا را با مشکل مواجه کرد و امروز شاهد افزایش آمار مبتلایان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از شهروندان خواست تا به سلامت خود، خانواده و جامعه اهمیت دهند و پروتکل ‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

فرماندار خور و بیابانک هشدار داد: برغم همه تلاش‌ها و اعمال محدودیت ها؛ آمار کرونا در این شهرستان رو به افزایش است.

وی عادی انگاری را بزرگترین آسیب در مواجهه با کرونا بیان کرد و گفت: از مردم تقاضا داریم تا از عادی انگاری شرایط، پرهیز و بیش از گذشته ناظر به شرایط نارنجی شهرستان در رعایت پروتکل های بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و دوری از اجتماعات خانوادگی و تجمیع همت کنند.

نظام‌الاسلامی بر ضرورت رعایت هرچه بیشتر پروتکل های بهداشتی توسط مردم تاکید کرد و افزود: اقدامات سختگیرانه کنترلی بر اساس قانون در مبارزه با کرونا در دستور کار است و اعضای ستاد کرونا باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها پای کار باشند و بیش از گذشته و با سرعت بیشتر، اقدامات را انجام دهند.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبات ابلاغی از ستاد ملی و استانی کرونا؛ تشدید اعمال محدودیت‌ها و تعطیلی مراکز تجمعی در شهرستان اجرایی می‌شود، گفت: تعطیلی کامل مشاغل گروه ۳ و ۴ شامل تالارهای پذیرایی، باشگاه‌های ورزشی، استخرهای سرپوشیده، مهدهای کودک، شهرهای بازی و گیم نت‌ها در دستور کار بوده و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، مراکز خاطی بلافاصله برابر قانون پلمب خواهند شد.

وی افزود: همچنین تعطیلی کامل مراکز تجمعی شامل کلیه مدارس در تمام مقاطع تحصیلی، دانشگاه ‌ها، حوزه‌ علمیه، آموزشگاه‌ها، آرامستان‌ها، پارک ‌ها، نمازهای جمعه، مساجد، نمازهای جماعت یومیه، مراسم آیینی و مذهبی و کلیه مراکز بوم گردی و اقامتی تا اطلاع ثانوی مورد تاکید است.

نظام الاسلامی با بیان اینکه تردد خودرو های شخصی و بومی از ساعت ۲۲ شب تا ۳ صبح در سطح شهرهای شهرستان ممنوع است، گفت: متخلفان جریمه ۲۰۰ هزار تومانی خواهند شد.

 فرماندار خور و بیابانک همچنین با اشاره به ممنوعیت ورود و تردد تمام وسایل غیربومی به داخل شهرهای شهرستان افزود: خروج کلیه وسایط نقلیه بومی از داخل شهرستان به بیرون نیز ممنوع بوده و درصورت رعایت نکردن موارد فوق، مُتخلفان توسط پلیس به مبلغ ۵۰۰ هزار تومان، اعمال قانون خواهند شد.

وی همچنین از تعطیلی و ممنوعیت هرگونه مراسم ترحیم و عروسی در سطح شهرستان، هرگونه دعوت مردم به شرکت در تجمعات از طریق فضای مجازی و پذیرش در تاسیسات گردشگری و مراکز بومگردی، پیست سافاری و بازدید از آثار تاریخی روستاهای گردشگری شهرستان خور و بیابانک خبر داد.

شهرستان خور و بیابانک با ۲۰ هزار نفر جمعیت در ۳۹۰ کیلومتری شرق اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها خور و بیابانک اصفهان محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خور و بیابانک اصفهان محدودیت های کرونا خور و بیابانک اصفهان محدودیت های کرونا اخبار کنکور خور و بیابانک محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۴۸۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است

ایسنا/خراسان جنوبی ‌مالاریا یک بیماری خطرناک است و اگر دیر تشخیص داده شود خطرآفرین خواهد بود.

محمد ابراهیم عبدالرزاق نژاد، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: مالاریا یک بیماری عفونی خطرناکی است که با علائم لرز، تب، تعریق، بدن درد، بی حالی، سردرد و... در افراد بیمار بروز می‌کند که از خصوصیات  این بیماری دوره‌ای بودن این علائم است و در صورتی که دیر تشخیص داده شود می‌تواند برای فرد خطر آفرین باشد.

وی با بیان اینکه درحال حاضر تمامی مراحل تشخیص و درمان بیماری رایگان در مراکز فوق انجام می‌شود، بیان کرد: این بیماری ازطریق گزش پشه‌های آلوده به انسان منتقل می‌شود و افرادی که دارای علائم فوق است و خصوصا اگر سابقه مسافرت به کانون‌های مالاریای کشور شامل مناطق جنوبی و جنوب شرق کشور را داشتند و یا سابقه مسافرت به کشورهای خارجی را داشتند، می‌بایست برای بررسی از نظر بیماری مالاریا به مراکز بهداشتی، خانه‌های بهداشت و پایگاه‌های بهداشتی مراجعه کند.

عبدالرزاق نژاد گفت: خوشبختانه با اجرای موفق برنامه‌های مراقبت بیماری مالاریا، این بیماری در کشور در مرحله پیش حذف قرار گرفته است، هرچند که در یکی دو سال اخیر به دلایل متعدد افزایش موارد وارده بیماری از کشورهای همسایه شرقی، موارد بروز بیماری در سطح کشور افزایشی بوده است ولی با تشدید برنامه‌های مراقبت توسط مراکز بهداشتی و همکاری سایر ادارات مرتبط، حذف این بیماری در کشور هدف گذاری شده است.

رییس مرکزبهداشت خراسان جنوبی اظهار کرد: درسال گذشته 4 بیمار مثبت مالاریا در افرادی که سابقه مسافرت به استان سیستان و بلوچستان داشتند شناسایی شده که خوشبختانه همه موارد با پیگیری اکتیو مراقبین سلامت بطورکامل درمان و بهبودی کسب کردند.

وی افزود: در حال حاضر مراقبت این بیماری شامل آموزش، بیماریابی، درمان و....به منظور پیشگیری از شیوع و بروز آن در شهرستان، در سطح مراکز خدمات جامع سلامت تشدید یافته است.

عبدالرزاق نژاد بیان کرد: برای مبارزه با این بیماری باید با افزایش آگاهی مردم، بیماریابی فعال خصوصا در بیماران دارای علائم ذکر شده، درمان به موقع و کامل بیماران، خشکاندن آب‌های راکد بلا استفاده، دفن بهداشتی فاضلاب و جلوگیری از رها سازی فاضلاب در معابر و... انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۱۷۷ هزار البرزی از خدمات رایگان روانشناسی مراکز بهداشت
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • تشدید اعتراض حامیان فلسطین در مراکز آموزش عالی آمریکا
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • ‌بیماری مالاریا در صورت ‌تشخیص دیرهنگام، خطرآفرین است
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی