Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@14:10:01 GMT

الگوی اردوی جهادی موتور پیشران در اداره امور کشور

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۵۱۴۶

الگوی اردوی جهادی موتور پیشران در اداره امور کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: دستیابی به آرمان های متعالی انقلاب اسلامی، نیازمند تربیت انسان های مؤمن، بصیر، کارآمد برای جریان‌سازی اجتماعی است و حرکت های جهادی کارگاه موفقی برای شکل گیری این دو عنصر اساسی خواهد بود.

وی با اشاره به مشارکت مردم در خدمت رسانی به محرومین افزود: اقبال طیف های مختلف مردم به مشارکت در خدمت رسانی به محرومین در قالب حرکت های جهادی، با سرعت فزاینده ای درحال تبدیل شدن به یک جریان عمومی و خودجوش است که می تواند موتور پیشران کشور در رفع محرومیت باشد و به عنوان یک الگوی بی نظیر اسلامی و انقلابی، در اداره امور کشور به جهانیان ارائه گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر زهرایی تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کووید ۱۹ و بروز برخی مشکلات و آسیب های اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن برای کشور، سازمان بسیج سازندگی با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود توانست با اجرای رزمایش سراسری "کمک مومنانه" و طرح "شهید حاج قاسم سلیمانی" اقدامات بزرگ و موثری برای کاهش اثرات مخرب معیشتی، فرهنگی و اجتماعی ویروس کرونا بردارد.

سردار زهرایی عنوان کرد: در همین راستا و با عنایت به آغاز فصل برگزاری اردوهای جهادی در نوروز ۱۴۰۰ و شرایط خاص کشور و همچنین ضرورت نقش آفرینی گروه های جهادی به عنوان یک نهاد مردمی برای حضور در عرصه های محرومیت زدایی و امداد رسانی، ایشان توانستند اقدامات موثری در این زمینه بردارند.

وی اشاره کرد: گزارش مختصری از عناوین فعالیت های قرارگاه ها و گروه های جهادی به شرح زیر می باشد:

قرارگاه های ملی:

تعداد قرارگاه های ملی: ۶ قرارگاه
فعالیت قرارگاه های ملی در استان های:
۱. خراسان رضوی ۲. کرمان ۳. سیستان و بلوچستان ۴. کرمانشاه
تعداد جهادگران: ۳۸۲۶ برادر و ۴۱۰ خواهر
تعداد گروه های جهادی فعال در قرارگاه های ملی: ۱۲۵ گروه جهادی
تعداد پروژه های عمرانی: ۲۵۰ پروژه
عرصه های فعالیت: عمرانی، اقتصادی، اجتماعی، آموزش، فرهنگی، بهداشت و درمان، اشتغال زایی
تعداد مستند های تهیه شده و در دست تدوین: ۸ مستند
قرارگاه های استانی:

تعداد قرارگاه های استانی: ۹۲ قرارگاه
تعداد گروه های جهادی فعال در قرارگاه های استانی: ۵۸۶۱ گروه جهادی
تعداد پروژه‌های عمرانی: ۷۰۳۳ پروژه
تعداد جهادگران: ۴۷۸۵۴ برادر و ۱۹۵۳۲ خواهر
گروه های جهادی فعال در طرح شهید سلیمانی: ۵۳۵۵ گروه
عرصه های فعالیت: عمرانی، اقتصادی، اجتماعی، آموزش، فرهنگی، بهداشت و درمان، اشتغال زایی

کد خبر 5184092

منبع: مهر

کلیدواژه: سردار زهرایی بسیج سازندگی اردوی جهادی شورای شهر تهران شهرداری تهران ویروس کرونا قوه قضاییه سازمان تامین اجتماعی وزارت آموزش و پرورش شهر تهران بنیاد برکت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران شورای شهر تهران 1400 نوروز ۱۴۰۰ آیت الله سید ابراهیم رئیسی وضعیت معابر قرارگاه های ملی گروه های جهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۵۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظام پیشنهادات کارکنان در مسیر توسعه فرآیندهای ایران خودرو

به گزارش تابناک به نقل از ایکوپرس- در سی و پنجمین جشنواره امتنان، معاون توسعه منابع انسانی ایران خودرو در سخنانی با تبریک هفته کار و کارگر و قدردانی از همکاری های مستمر وزارت کار در زمینه منابع انسانی ایران خودرو به ویژه موضوع بازنشستگی، با اشاره به اهمیت مقوله پیشنهادات گفت: در سال گذشته ۵۱ هزار پیشنهاد در سامانه پیشنهادات ایران خودرو به ثبت رسیده است و از این تعداد، ۲۷ هزار پیشنهاد تایید شده است که بخش زیادی از آن اجرا شده و مابقی نیز در حال اجراست.

علی‌اکبر مرادعباسی، برگزاری جشنواره های مشابه امتنان را عاملی برای ایجاد انگیزه در منابع انسانی دانست و گفت: در سال گذشته ۸۱ پروژه از سوی کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو ارایه شد و دو پروژه به عنوان منتخب در استان تهران معرفی شد.

به گفته وی، در جشنواره امسال تعداد پروژه‌های کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو افزایش دوبرابری داشته است و از این تعداد پنج پروژه به عنوان پروژه‌های برتر انتخاب شده است.

گفتنی است، در جشنواره امتنان امسال، از ۱۱ پروژه برتر استان تهران، پنج پروژه به گروه صنعتی ایران خودرو اختصاص یافت که به تفکیک، سهم شرکت مهندسی خدمات صنعتی ایران‌خودرو (ایسیکو) یک پروژه و سهم شرکت ایران خودرو چهار پروژه است.

در حاشیه این همایش، نمایشگاه تخصصی پیشنهادات کارکنان گروه صنعتی ایران خودرو برپا و پیشنهادات کارکنان ارایه شد.

دیگر خبرها

  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور
  • مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • مخبر: مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصادی کشور تبدیل شوند
  • اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد
  • قرارگاه جهادی زیرکوه درحال خدمت‌رسانی به سیل زدگان/۳۰ مورد امداد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند/ هیچ بن‌بستی در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود ندارد
  • مناطق آزاد و ویژه اقتصادی باید به موتور پیشران اقتصاد تبدیل شوند
  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس
  • هدف اصلی طرح شهید عرب تجهیز سیستم گرمایشی مدارس است 
  • نظام پیشنهادات کارکنان در مسیر توسعه فرآیندهای ایران خودرو