Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن مددی روز چهارشنبه با حضور در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی در نشست  مشترک با رییس، معاونان و مدیران این موسسه ضمن ابراز خرسندی از حضور در موسسه رازی با قدمت ۱۰۰ ساله که خدمات بسیار ارزشمندی در راستای کمک به بهداشت کشور ارایه کرده است، افزود: این مجموعه سابقه درخشانی در حوزه واکسن سازی داشته و به همت این عزیزان و سایر مراکز واکسن سازی موجود  نخست واکسن سازی در خاورمیانه به ایران اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای مدعی در خاورمیانه وابسته به کشورهای پیشرفته هستند و در صورت عدم ارائه خدمات توسط کشورهای پیشرفته، فلج خواهند شد، اظهار داشت: باید از پایه گذاران و دست اندرکاران این مجموعه قدردانی کرد.

دادستان عمومی و انقلاب کرج خاطرنشان کرد: زمانی که درد و آلامی از مردم کاهش می یابد در زندگی تک تک شما تاثیر دارد و خدمات شما در آینده و تاریخ ثبت و ضبط می شود و همچون گذشته باعث افتخار خواهید بود.

وی خدمات و تلاش انجام شده در موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی را در جهان بی بدیل عنوان کرد و گفت: این تلاش برای خدمت به مردم قابل احترام و مقدس است و من به عنوان دادستان به نیابت از همه مردم از شما تقدیر و تشکر می کنم و امیدواریم با تلاش و انگیزه بیشتر کار را پیش ببرید.

مددی به پاندمی بیماری کرونا که در جهان بی سابقه بود اشاره و بیان کرد: این شرایط سبب شد اهمیت تلاش در عرصه بهداشت و فرآورده های بیولوژیک بیش از پیش نمود یابد و موقعیت استراتژیکی آن مشخص شود.

‌وی عدم اطلاع مردم، سیاست های اجرایی غلط و ناشناخته بودن ویروس را مسبب ایجاد موج های مختلف کرونا دانست و اضافه کرد: با وجود تمام موارد این ویروس قابلیت کنترل را دارد که امیدواریم با تلاش مراکزی مانند رازی و سایر مراکز علمی و دانش بنیان بتوانیم در جهت کنترل این بیماری موفق عمل کنیم.

دادستان کرج تصریح کرد: ایران تلاش می کند کشوری مستقل باشد و روی پای خود بایستد و در این راه در حوزه علمی و تکنولوژی باسایر کشورها نیز ارتباط داشته باشد اما در این میان سیاست ها و تحریم های ظالمانه زیادی برای این کشور اعمال و تحمیل شد.

وی با تاکید بر اینکه باید به دانشمندان و ظرفیت های داخلی اعتقاد داشته باشیم و بدانیم هر چیز ساخته دست بشر می تواند توسط ایرانیان ساخته شود، بیان داشت: دانشمندان ما در دنیا مایه افتخار هستند.

دادستان عمومی و انقلاب کرج ادامه داد: در برنامه های ابلاغی رهبر معظم انقلاب نیز حمایت از بخش علمی، فناوری، تکنولوژی و مراکزی که در جهت استقلال کشور تلاش می کنند، در دستور کار قرار گرفته و ما نیز وظیفه خود میدانیم و در این حوزه اهتمام جدی داریم تا در اجرای شعار مقام معظم رهبری تلاش کرده و آن را به منصه ظهور برسانیم.

وی با بیان اینکه دیدن بی مهری ها انگیزه دانشمندان و تولیدکنندگان داخلی را از بین می برد و این مایه شرمساری است، خطاب به موسسه رازی اذعان داشت: ما پشتیبان شما برای انتقال مشکلات و درخواست هایتان هستیم و در این راستا از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه موسسه رازی از دیرباز تاکنون در عرصه تحقیق و تولید واکسن در کشور و خاورمیانه پیشرو بوده، گفت: حفاظت از موسسه رازی از جمله مواردی بود که در شورای تامین استان به عنوان یکی از مراکز حساس استان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است، در این راستا به دنبال برخورداری شرایط امنیتی لازم برای موسسه هستیم.

دادستان کرج  در مورد لزوم اجرای تعهدات شهرداری در قبال موسسه رازی اشاره کرد و گفت: لازم است با طرح دعوای حقوقی این مهم پیگیری شود و ضمانت اجرایی درست برای آن پیش بینی گردد.

مددی تاکید کرد: تلاش می کنیم تا شهرداری را ملزم به اجرای تعهدات قبلی کنیم تا شورای شهر و شهرداری جدید عهده دار تعهدات دوره قبل نباشند.

وی با اشاره به اینکه تلاش مضاعف در حوزه واکسن سازی باید صورت گیرد و نباید با ضعف مدیران مایوس شوید، اضافه کرد: تلاش های شما ماندگار است و تاریخ در مورد شما قضاوت خواهد کرد؛ با توجه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید توجه بیشتری به رازی و سایر موسسات علمی و دانش بنیان صورت گیرد و موانع برطرف شود تا استقلال و غنای کشور افزایش یابد.

دادستان کرج خطاب به محققان مووسسه رازی تاکید کرد: ما به شما که در عرصه بهداشت کشور درخشیدند افتخار می کنیم.

بازدید از بخش های مختلف موسسه رازی از جمله ساختمان تصفیه و فرمولاسیون سرم های درمانی، ایمونولوژی و پروژه های در حال اجرا، از دیگر برنامه های این بازدید بود.

محققان مووسسه تحقیقات واکسن وسرم سازی رازی وابسته به وزارت جهاد کشاورزی، واکسن نوترکیب تزریقی - استنشاقی کرونا را تولید و اکنون مراحل بالینی را می گذارند.

این مووسسه در حصارک کرج مستقر است.

برچسب‌ها موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ویروس کرونا توسعه ایران رونق اقتصادی واکسن کرونا استان البرز پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ویروس کرونا توسعه ایران موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی ویروس کرونا توسعه ایران رونق اقتصادی واکسن کرونا استان البرز اخبار کنکور تحقیقات واکسن سرم سازی رازی واکسن سازی موسسه رازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۵۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های حوزه بهداشت و سلامت از ارزشمندترین کارها است

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم حسینی پنج شنبه شب در دیدار با رئیس و پرسنل بیمارستان محلی شهدای شبانکاره و مرکز جامع سلامت شهید خان عزیزی به همراه مسئولان بخش به مناسبت هفته سلامت با تبریک این هفته، از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان خدوم این مراکز قدردانی کرد و اظهار داشت: فعالیت‌های کارکنان در حوزه بهداشت و سلامت یکی از ارزشمندترین کارها محسوب می‌شود که تأثیر مستقیم در سلامت اجتماع دارد و شایسته است که همواره تلاش‌های این مجموعه را ارج نهیم.

بخشدار شبانکاره با اشاره به اهمیت و جایگاه موضوع سلامت در جامعه گفت: اهمیت سلامت در جامعه بر کسی پوشیده نیست بویژه طی سال‌های اخیر که با بیماری کرونا مواجه بودیم اهمیت این حوزه و تلاش کارکنان بهداشت و درمان بیش از پیش مشخص شد.

در پایان بخشدار شبانکاره و سایر مسئولان از روند ارائه خدمات و بخش‌های مختلف بازدید کرده و ضمن تبریک هفته سلامت به پرسنل، در جریان فرآیند و اقدامات به عمل آمده قرار گرفتند.

کد خبر 6088818

دیگر خبرها

  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • بیجار از نبود هتل مناسب رنج می‌برد/ لزوم توسعه زیرساخت‌های فرهنگی
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • فعالیت‌های حوزه بهداشت و سلامت از ارزشمندترین کارها است
  • تلاش دانشمندان ایرانی برای تولید واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان
  • راه‌اندازی مرکز زنجیره سرمای واکسن با اعتبار ۱۳ میلیارد در زاهدان