Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش چهارشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید اسماعیل موسوی با اعلام این خبر گفت: تا پایان روز سوم ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا، ثبت نام ۵۱ هزار و ۴۴۰ نفر قطعی شده است، که از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۴۶ نفر مرد و  ۳۲۹۴ نفر زن هستند.
وی بر همین اساس افزود: ۹۴ درصد ثبت نام کنندگان انتخابات شوراهای اسلامی روستا تا پایان روز سوم، مرد و  ۶ درصد زن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
موسوی ادامه داد:۱۰ درصد ثبت نام کنندگان انتخابات شوراهای اسلامی روستا دارای سابقه ایثارگری و ۲۷ درصد سابقه عضویت در  شوراها را  دارند.
مدیرکل انتخابات وزارت کشور خاطرنشان کرد: ۷۱ درصد ثبت نام ها تا پایان روز سوم ثبت نام به صورت حضوری و ۲۹ درصد به صورت غیرحضوری انجام شده است.
وی افزود: بیشترین گروه سنی ثبت نام کنندگان تا پایان روز سوم مربوط به گروه سنی ۳۶ تا ۴۰ سال و در رتبه بعدی گروه سنی ۴۱ تا ۴۵ سال است.
موسوی در بخش دیگری از توضیحات خود گفت: تا ساعت ۱۹ امروز چهارشنبه هجدهم فروردین ماه؛ ششمین روز از فرصت هفت روزه ثبت نام انتخابات میان دوره ای مجلس خبرگان رهبری، در مجموع روز اول تا ششم ثبت نام، برای چهار حوزه انتخابیه مشمول این انتخابات، ثبت نام ۵۵ نفر  نهایی شد.
دبیر ستاد انتخابات کشور، با بیان جزئیات این ثبت نام ها، گفت: در مجموع از آغاز ثبت نام تا امروز ثبت نام ۳۴ نفر در استان تهران، ۷ نفر در استان خراسان رضوی ، ۸ نفر در استان قم و  ۶ نفر در استان مازندران قطعی شد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا روز جمعه ۲۸ خرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ وزارت کشور مشارکت انتخاباتی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ وزارت کشور مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ وزارت کشور مشارکت انتخاباتی اخبار کنکور تا پایان روز سوم شوراهای اسلامی نفر در استان ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۵۵۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، متن پیام یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی به مناسبت روز شوراها به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم 

وَ اَمرُهُم شُوری بَینَهُم

اصل ایجاد شوراهای اسلامی شهر و روستا در قانون اساسی، نشان‌دهنده اهتمام نظام جمهوری اسلامی ایران به مجموعه متنوع فکرها، مشورت‌ها و دیدگاه‌ها در اداره امور کشور است و این موضوع، نقطه مقابل نظام‌های ارتجاعی و استبدادی است.«مقام معظم رهبری» 

انقلاب شکوهمند مردم ایران پایه گذار نظامی شد که به عنوان جمهوری اسلامی بر تصمیم، نقش و قدرت مردم استوار شده و شوراهای مردمی به لطف این نظام شکوهمند، قوت و استحکام بی سابقه و تاریخی یافته و اراده مردم در قالب شوراهای گوناگون به ویژه شوراهای روستایی و شهری محقق شده است.

نهم اردیبهشت هر سال که در تقویم رسمی کشور به عنوان روز "شوراها" نامگذاری شده، یادآور مردم سالاری دینی و نقش بارز مردم در تعیین آینده و سرنوشت شهر و روستا بوده تا بر اساس آنچه در قانون اساسی آمده است بتوانند سرنوشت خود را به دست خویش رقم بزنند.

"شوراها" از یک سو بر آمده از خواست و اراده مردم هستند و از سوی دیگر زمینه ساز حضور فعال و پرثمر مردم در اداره امور شهر و روستا بوده و در طی چندین دوره فعالیت‌، این نهاد مردمی به پشتوانه سرمایه‌های اجتماعی و تخصصی که پیدا کرده جایگاه ویژه‌ای را در تحولات ساختاری و خدمت رسانی به جامعه بدست آورده است.

مشورت و همفکری از موضوعات مهمی است که در قرآن مجید و دین مبین اسلام بر جایگاه آن تأکید شده و از این روی، روز "شوراها" فرصتی است تا از تلاش‌های ارزنده و فعالیت‌های ثمر بخش این نهاد انقلابی که همواره در پی احقاق حقوق و توسعه و آبادانی شهرها و روستاها گام برداشته‌اند قدردانی شود.

بر خود لازم می‌دانم این روز مبارک را به تمامی اعضای محترم شوراهای اسلامی شهر و روستا در سراسر استان خراسان رضوی که در این جایگاه، خدمتگزار مردم منطقه خویش هستند تبریک عرض نموده و سربلندی و توفیق بیش از پیش همه اعضای خدوم شوراها را از خداوند متعال مسئلت نمایم.

دیگر خبرها

  • اسلامی: نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • نتایج انتخابات الکترونیکی یک‌ساعته حاضر می‌شود
  • آغاز مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری از اوایل خرداد
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری اوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • مجلس دوازدهم شورای اسلامی و ششم خبرگان رهبری دراوایل خرداد آغاز می‌شوند
  • عزم ملی برای حل مشکلات پایتخت شکل بگیرد/ضرورت استفاده از ظرفیت معتمدین محلات در سایر کلانشهرها
  • پیام استاندار خراسان رضوی به مناسبت ۹ اردیبهشت «روز شوراها»
  • ۱۱۵۰۰ شعبه در مرحله دوم انتخابات فعال است / استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • استقرار ۴ صندوق الکترونیکی در شعب تهران
  • ۱۲۷ هزار شورا در کشور مشغول خدمت به مردم هستند