Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه پولیتیکو، انتظار می‌رود جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا فردا پنجشنبه، بسته اقدامات اجرایی خود برای محدود سازی خشونت‌ها با سلاح گرم را رونمایی کند.

نشریه پولیتیکو به نقل از چهار منبع آگاه از این مسأله نوشت که انتظار می‌رود این طرح فردا در کاخ سفید رونمایی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته این نشریه، این خبر در حالی منتشر می‌شود که نزدیک به سه ماه از روی کار آمدن بایدن می‌گذرد؛ مسأله‌ای که بر اساس این گزارش، برای فعالانی که می‌خواستند تا رئیس جمهور جدید آمریکا به تعهد انتخاباتی اش در قبال خشونت با سلاح در نخستین روز کاری اش جامه عمل بپوشاند، نوعی سرخوردگی به حساب می‌آید. این سرخوردگی پس از آن رو به فزونی رفت که سلسه تیراندازی‌هایی در کلرادو، جورجیا و کالیفرنیا به وقوع پیوست.

بر اساس این گزارش، طبق اعلام سه منبعی که با کاخ سفید در خصوص این طرح صحبت کرده اند، بایدن قرار است دولت آمریکا را مسئول آغاز روند الزام خریداران سلاح‌های گرم غیر مجاز و سلاح‌های دست ساز که فاقد شماره سریال هستند، کرده تا سوابق آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد. انتظار می‌رود «مریک گرلند» دادستان کل آمریکا نیز به این طرح بپیوندد.

طبق اعلام نشریه پولیتیکو، دیگر اقدامات اجرایی طرح بایدن برای محدود سازی سلاح مشخص نیست، اما برخی ناظران حدس می‌زنند این اقدامات شامل ممنوعیت خرید سلاح گرم برای افرادی شود که به خشونت‌های داخلی علیه نزدیکانشان محکوم شده اند؛ همچنانکه انتظار می‌رود شامل دستورات فدرال در خصوص انجام اقداماتی برای نگهداری ایمن سلاح در خانه باشد.

گفتنی است هفته گذشته بیش از یکصد عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، از او خواستند تا در خصوص سلاح‌های گرم پنهان و تهاجمی به مانند آنچه در تیراندازی کلرادو استفاده شد و ۱۰ کشته برجای گذاشت، دست به اقدامی زند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خشونت های آمریکا تیراندازی در آمریکا مجلس نمایندگان آمریکا تیراندازی کلرادو انتظار می رود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۶۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان گفت: این بسته ها به همت بنیاد 15 خرداد ستاد اجرایی فرمان امام (ره) توزیع شد.


موسوی افزود: پویش ملی لبخند مادری بنیاد ۱۵ خرداد با هدف تشویق به فرزندآوری و حمایت از خانواده‌های دارای چهار فرزند به بالا از سال گذشته آغاز شده و در دستور کار است.


وی گفت: در این مرحله به مادرانی که فرزند چهارم به بالای خود را حداکثر شش ماه قبل به دنیا آورده اند بسته‌های لبخند مادری اهدا شد که شامل 40 قلم لوازم با کیفیت مورد نیاز کودک از تولد تا دو سالگی به ارزش تقریبی 6 میلیون تومان است.


مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در استان افزود: این بسته ها توسط تولیدکنندگان داخلی تولید شده است و شامل حوله، لباس، دستمال مرطوب، تب سنج، شیشه شیر، لوازم بهداشت، زیر انداز، پتو و ... است.

موسوی گفت: در این مرحله 180 بسته لبخند مادری به همت بنیاد ۱۵ خرداد ستاد اجرایی فرمان امام با همکاری گروه‌های جهادی همکار با ستاد در شهرستان های استان و مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار توزیع شد.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون بیش از 200 بسته لبخند مادری در استان و مناطق هدف توزیع شده است.

دیگر خبرها

  • توزیع 180 بسته لبخند مادری در خراسان جنوبی
  • کشته شدن ۴ مامور پلیس در کارولینای شمالی
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • دبیرکل ناتو وارد پایتخت اوکراین شد/ استولتنبرگ: ارسال سلاح
  • هشدار نشریه اقتصادی درباره رکود تورمی در آمریکا
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  •  طی چندماه گذشته، معرفی ۳۰ بسته جدید سرمایه گذاری ماکو در نمایشگاه اکسپو 
  • رونمایی از ۲۰ محصول جدید استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴