Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@12:49:26 GMT

توجه به زیرساخت های گیم برای درآمدزایی ضروری است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۸۰۵۴

توجه به زیرساخت های گیم برای درآمدزایی ضروری است

اتفاقات و بحران‌های سال 99 بخصوص کرونا، نشان داد که صنایع مبتنی برآی تی توانستند به کمک مردم بیایند. مردم توانستند بر این بستر از خدماتی که استارتاپ‌ها و دیگر شرکت‌های آی تی مانند خرید اینترنتی، خدمات آنلاین، سرگرمی و بازی، تماشای فیلم و... فراهم کرده بودند، استفاده کنند.

باید در سال جدید زیرساخت‌های مبتنی بر آی تی با بکارگیری افراد باهوش در سیستم‌های بالادستی ارتقا یابد و دولت نیز زیرساخت‌های قوی تری در حوزه ‌آی تی فراهم و زمینه را برای سرمایه‌گذاری بیشتر در این حوزه مهیا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سال گذشته فعالان بخش خصوصی گیم توانستند با توان خود و ساخت بازی‌های کامپیوتری، آنلاین موبایلی و... مردم را در خانه نگه دارند، این در حالی بود که از این بخش بخصوص بازی‌های کامپیوتری هیچ حمایتی نشد و این در حالی است که باید گفت صنعت گیم خود به تنهایی یکی از صنایع پردرآمد در دنیا به‌شمار می‌رود.بازیگران این صنعت توانستند با وجود تمام مشکلاتی که داشتند کاربران آنلاین خود را دو برابر کنند بنابراین اگر از این صنعت حمایت شود پتانسیل درآمدزایی برای اقتصاد کشور از این طریق وجود دارد از این‌رو در سال جدید دولت باید کاری کند که زیرساخت‌های اینترنت با کیفیت شده و به‌دنبال آن نیز سرویس‌ها پایدار‌تر شوند و از سوی دیگر با راه‌اندازی کانال تبلیغاتی خوب فرصتی برای محصولات فراهم شود تا این صنعت رشد کند.
دولت باید بحث مقررات و مجوزها را برای این صنعت تسهیل کند، چرا که نه تنها در زمینه مقررات و مجوزها و دیگر بخش‌ها تسهیل نشده بلکه سختگیری‌ها نیز بیشتر شده است و امیدوارم تصمیم گیران و قانونگذاران پتانسیل‌های بخش‌هایی مانند صنعت گیم را ببینند.آنها می‌توانند درک کنند که این صنعت چه خدمتی می‌تواند به جامعه کند از این‌رو با تسهیل شرایط حقوقی، قانونی، مالی و مجوز‌ها از این صنعت پردرآمد حمایت کنند و حتی دولت می‌تواند به جای سرمایه‌گذاری در صنایع سنگین و پرهزینه تنها 5 درصد از آن هزینه‌ها را در حوزه استارتاپ‌ها انجام دهد و دستاوردی بسیار سودآورتر نصیب دولت کند.
بدین ترتیب ضمن گردش مالی خوب، اشتغالزایی ایجاد شده و بخش فروش خرد به عبارتی به زنجیره بزرگی از تولید، عرضه و تقاضا در کشورتبدیل شده  و به رشد اقتصاد کشور منجر می‌شود.در مجموع باید در نظر داشت هنوز استارتاپ‌ها، صنعت آی‌تی و گیم، بستر خوب و بهترین برگ برنده اقتصادی برای دولت به‌شمار می‌آیند و اینها می‌توانند به مردم سرویس‌های خوب ارائه دهند بنابراین دولت باید صنعت را بر بستر آی‌تی مورد توجه ویژه در سال 1400 قرار دهد.

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۸۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد

ایسنا/گیلان رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه تعیین تکلیف و خروج چای سنواتی از انبارها باید مدبرانه‌ باشد، گفت: چای‌های سنواتی تاریخ مصرف گذشته در صورت صرفه اقتصادی کمپوست و در غیر این صورت امحاء شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز هشتم اردیبهشت در دیدار با رئیس هیات مدیره سندیکای کارخانجات چای شمال یکی از مشکلات استان را معضل چای سنواتی دانست و گفت: چای گیلان همواره در سبد غذایی خانواده‌های ایرانی جای داشته و مسئله چای سنواتی نباید موجب خدشه‌دار شدن نام و نشان چای گیلان شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین صادقی نیارکی، حل دغدغه چای سنواتی را در گرو تدبیر و اتخاذ روش‌های منطقی و عقلانی عنوان کرد و افزود: اراده همه مسئولان بر این است که این مشکل بدون شتابزدگی و با کمک دولت و بخش‌های خصوصی و مردمی مرتفع شود.

وی با اشاره به اینکه چای سنواتی اکنون به یک تهدید برای استان تبدیل شده، خاطرنشان کرد: چای سنواتی باید تعیین تکلیف شده و نگرانی کشاورزان و کارخانجات چای، برطرف شود.

رئیس‌کل دادگستری گیلان با اشاره به اینکه وضعیت صنعت چای همواره در دستور کار دولت قرار دارد، اظهار کرد: دولت برای کمک به چایکاران ۲۵ درصد قیمت مصوب را پرداخت می‌کند تا با حمایت از این صنعت، شاهد افزایش تولید چای در کشور باشیم.

وی با توجه به نامگذاری شعار سال توسط مقام معظم رهبری مدظله العالی با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم »، افزود: بخشی از تولیدات استان گیلان به صنعت چای اختصاص دارد باید تلاش شود تا با مشارکت مردم و بخش خصوصی تمام اقدامات لازم در راستای افزایش تولید چای انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • رفع مشکلات زیرساخت‌های مشهد نیازمند نگاه ملی و حمایت دولت است
  • اصلاح قیمت مواد اولیه برای تولید خودرو امری ضروری است/ افزایش 40 درصدی اعلام نیاز سایپا به ورق خودرو در راستای افزایش تولید خودرو در سال جاری
  • تعیین تکلیف چای سنواتی باید مدبرانه‌ باشد
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری با صنعت
  • ساخت ۵ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه زیرساخت های آموزشی در خارگ است
  • گیر واردات خودروهای کارکرده کجاست؟