Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباس رستمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: هدف از نمونه برداری و آزمون کالاهای تولیدی استان سمنان انطباق محصولات با شرایط و مقررات استانداردهای ملی است و در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استانداردهای ملی، با واحدهای متخلف مطابق با قانون برخورد می شود.

 وی اضافه کرد: هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استانداردبودن کالاهای تولیدی، کد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا را از طریق پیامک دریافت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل استاندارد استان سمنان یادآور شد: جهش و رونق تولید با رعایت استانداردها با ارائه مشاوره‌های راهبردی به وسیله این اداره کل در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: وجود نشان استاندارد بر روی محصولات تضمین کیفیت و سلامت کالا است و تولید محصول‌های مشمول استاندارد بدون داشتن پروانه کاربرد این نشان، تخلف محسوب می‌شود و پیگیرد قضائی را به دنبال دارد.

صدور ۱۵۸ فقره گواهینامه استاندارد برای کالاهای وارداتی به سمنان

مدیرکل استاندارد استان سمنان اظهار داشت: ۱۵۸ فقره گواهینامه انطباق کالاهای وارداتی مشمول مقررات اجرای استاندارد اجباری با هدف جلوگیری از ورود کالاهای غیراستاندارد سال 99 در این استان صادر شد.

وی تصریح کرد: این گواهینامه ها پس از ارزیابی و بررسی کارشناسان اداره کل استاندارد استان سمنان از محصولات وارداتی صادر شد.

رستمی افزود: کالاهای وارداتی پس از ورود به کشور و گمرک، باید گواهینامه انطباق با استاندارد دریافت کنند و سپس ترخیص شده و مورد استفاده قرار بگیرند.

وی یادآور شد: گواهینامه های وارداتی پس از انجام فرایند ارزیابی انطباق شامل نمونه برداری و آزمون، گواهی بازرسی در مبدا، مواد اولیه و تجهیزات(حد واسط) و ماشین آلات خط تولید واحدهای تولیدی و سایر روشها، صادر می شود.

وی خاطرنشان کرد: اجازه ترخیص کالاهای صادراتی نامرغوب تاثیر منفی بر فرایند صادرات کالاهای داخلی می گذارد و از سویی دیگر ترخیص کالاهای وارداتی غیراستاندارد نیز سلامت و ایمنی هموطنان را به مخاطره می اندازد.

مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت:  این اداره کل با بررسی کالاهای وارداتی و انطباق آنها با استاندارد تلاش می کند تا کالاهای مرغوب ایرانی به بازارهای بین المللی راه یافته و همچنین کالاهایی استاندارد و مرغوب به بازار داخلی وارد شده و در اختیار هموطنان قرار بگیرد.

برچسب‌ها سمنان سازمان ملی استاندارد ایران تولید داخلی اداره کل استاندارد استان سمنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان سازمان ملی استاندارد ایران تولید داخلی سمنان سازمان ملی استاندارد ایران تولید داخلی اداره کل استاندارد استان سمنان اخبار کنکور کل استاندارد استان سمنان کالاهای وارداتی اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۹۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیر کل استاندارد استان گفت: بازرسانی از کشور‌های آمریکا، کانادا، کره جنوبی، مکزیک و پاکستان شرایط آزمایشگاه‌های انطباق کشور را بررسی کردند و با ۹۷ درصد آرا گواهی انطباق برای ایران نیز صادر شد.
میر نظامی افزود: رفع موانع صادراتی برای تجار ایرانی، کاهش هزینه‌های صادرات و سرعت بخشیدن در صادرات و واردات از مزایای پیوستن ایران به این سازمان جهانی است.
او ادامه داد: تا قبل از این تجار و بازرگانان برای ارزیابی و انطباق محصولات صادراتی و وارداتی مجبور به استفاده از آزمایشگاه‌های ارزیابی و انطباق کشور ثالث بودند، اما هم اکنون می‌توانند از ظرفیت آزمایشگاه‌های همکار و انطباق استاندارد استفاده کنند.
هم اکنون ۴۱ آزمایشگاه همکار و انطباق در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • کشف ۴/۵ میلیارد ریال مواد غذایی احتکاری در کاشمر
  • ایران به عضویت سازمان جهانی ارزیابی و انطباق درآمد
  • عضویت ایران در سازمان جهانی ارزیابی و انطباق
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی چهار باغ  
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • نام و برند ایران باید در بازارهای جهانی بدرخشد
  • بررسی پرونده‌ها و کالاهای موجود در انبار مرکزی اموال تملیکی گیلان
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • معرفی بیش از یکصد واحد متخلف به مراجع قضایی استان یزد