Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@22:04:43 GMT

تمایل آمریکایی‌ها به خرید خودروهای برقی

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۹۴۸۸

تمایل آمریکایی‌ها به خرید خودروهای برقی

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد؛ نظرسنجی‌ها از نسل جوان نشان می‌دهد که اکثریت جوانان از خودروهای بنزینی فاصله می‌گیرند و به خرید خودروهای برقی علاقه بیشتری نشان می‌دهند. بخشی از برنامه بلندپروازانه دولت جدید در آمریکا، تخصیص منابع بیشتر به زیرساخت‌ها و گذار هر چه سریع‌تر از خودروهای بنزینی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 این تغییر در ماه‌های اخیر سرعت بیشتری به خود گرفته است. در حال حاضر کمتر از ۲ درصد از خودروهای در حال تردد در جاده‌ها و خیابان‌ها برقی هستند. به‌طور کلی قیمت اولیه خودروهای برقی از همتاهای بنزینی خود بسیار بالاتر است اما زمانی که هزینه‌های ۵ سال نگهداری از خودرو محاسبه می‌شود، تا حدودی بخشی از این گرانی جبران خواهد شد.

تحقیقات جدید هم نشان می‌دهد تعداد بیشتری از مردم از ایده گذار به خودروهای برقی استقبال می‌کنند. زک سایمنز Zak Simmons از کاروانا Carvana می‌گوید: «اکثر کسانی که از خودروهای برقی فاصله می‌گرفتند این موضوع را پشت سر گذاشته‌اند، چون به تدریج خودروهای برقی ارزان تر می‌شوند و عمر این خودروها بیشتر از بنزینی‌ها است.» در نظرسنجی جدیدی که کانزومر ریپورتس Consumer Reports انجام داده،‌ ۴۰ درصد از پاسخ‌دهندگان گفته‌اند بالاخره روزی می‌رسد که آنها هم خودروی برقی بخرند.

در بین جوان‌تر‌ها که در آمریکا به آنها نسل هزاره millennial می‌گویند، این رقم خیلی خیره‌کننده تر است: ۷۸ درصد از جوانان نسل هزاره،‌ تصمیم دارند خودروی برقی داشته باشند. بر اساس برنامه بلندپروازانه جو بایدن، ۱۷۴ میلیارد دلار به انواعی از مشوق‌ها از جمله معافیت‌های مالیاتی اختصاص یافته تا مردم را به سمت خرید خودروهای برقی تشویق کند. این برنامه به دنبال آن است که تا سال ۲۰۳۰ حداقل ۵۰۰ هزار دستگاه از خودروهای فروخته شده، خودروی برقی باشد.

خودروسازان هم در سال‌های اخیر، تغییر رویه داده‌اند و خود را برای افزایش تولید خودروهای برقی آماده می‌کنند. جنرال موتورز تا سال ۲۰۲۵ قرار است ۳۰ مدل جدید خودروی برقی به بازار معرفی کند و تا سال ۲۰۳۵ همه محصولاتش به خودروهای برقی اختصاص یابد. الیسون گره گوار Allison Gregoire از مؤسسه جورجیا پاور می‌گوید: «حالا دیگر انواعی از وانت‌ها، خودروهای شاسی بلند کوچک و بزرگ برای انواعی از سبک‌های زندگی و نیازهای خانواده وفق پیدا کرده‌اند.» زک سایمونز می‌گوید: «چون خودروهای برقی قطعات کمتر وبازدهی بالاتری دارد، هزینه‌ نگهداری خودروهای برقی به مراتب کمتر از خودروهای بنزینی است.»

بر اساس اعلام وزارت انرژی ایالات متحده،‌ در حال حاضر در سراسر این کشور بیش از ۴۰ هزار ایستگاه شارژ خودرو ایجاد شده است. در ایالات متحده ایالت جورجیا مقام ششم را از نظر جایگاه‌های شارژ سریع دارد و «ائتلاف بزرگراه برقی» Electric Highway Coalition در این ایالت در حال ایجاد ۵۰ ایستگاه شارژ سریع دیگر با سرمایه‌گذاری ۶ میلیون دلاری است. «گره گوار» می‌گوید: «حالا دیگر در کنار سوپرمارکت‌ها، پارکینگ‌های طبقاتی، جایگاه‌های بنزین، برگر فروشی‌ها و سایر فست فودها جایگاه شارژ سریع خودروهای برقی نصب شده است.» همین عوامل گذار به خودروهای برقی را تسریع خواهد کرد.

پربیننده ترین تیبا ۱۰ میلیون گران شد +جدول پراید ۱۲۷میلیون شد/قیمت جدید ساینا، کوییک و تیبا در بازار پژو پرشیا چند؟ +جدول قیمت پراید امروز ۱۴۰۰/۱/۱۹ قیمت خودرو ۱۴۰۰/۱/۱۷

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خودرو برقی برجام خودروهای برقی خودروی برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۹۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه

با اضافه شدن یک خودروی دیگر به سامانه یکپارچه تعداد خودروهای برقی عرضه شده به ۳ دستگاه رسید. همچنین قیمت قطعی ۳ خودرو و قیمت علی الحساب دو خودرو نیز اعلام شد.

به گزارش مشرق، سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که متقاضیان سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی که در اسفند ۱۴۰۱ ثبت نام کرده و اولویت آن‌ها مشخص شده، می‌توانند جهت انتخاب خودروها از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۱۶ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز سه شنبه ۱۴۰۳/۰۲/۱۸ اقدام کنند.

طبق اطلاعیه سامانه در رابطه با این مرحله از عرضه خودروها، یک خودروی برقی دیگر در این مرحله عرضه شده است؛ بدین ترتیب متقاضیان از میان پنج خودروی عرضه شده که سه خودروی هیوندای ENS۱، لونا و هونگچی EQM۵EV برقی هستند، می‌توانند خودروی مدنظر خود را انتخاب کنند.

همچنین نیسان سانی (بنزینی) و لاماری‌ایما هیبریدی در این دور از فروش خودروهای وارداتی عرضه شده‌اند.

از این محصولات عرضه شده سه خودروی سانی، لاماری‌ایما و هونگچی دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی و دو خودروی هیوندای ENS۱ و لونا دارای قیمت فروش علی‌الحساب در مبادی ورودی هستند.

دیگر خبرها

  • رقیب تسلا از چین می‌آید! (تصاویر)
  • قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه
  • تسهیل واردات خودروهای غیر بنزینی راه کار کاهش مصرف بنزین
  • جزئیات فروش ۵ خودروی وارداتی
  • اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد
  • آغاز فروش خودروهای وارداتی از عصر امروز
  • آغاز اولین فروش خودروهای برقی از امروز
  • بازگشت پرشکوه هاوال با H۶
  • کیفیت خودروهای برقی چینی تأیید و تضمین می شود؟
  • چه کسانی خودروهای وارداتی برقی را خواهند خرید؟