Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@09:13:35 GMT

50 درصد نمونه آزمایش‌ها، کرونای انگلیسی است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۱۹۵۱۳

50 درصد نمونه آزمایش‌ها، کرونای انگلیسی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: در حال حاضر بیش از 50 درصد نمونه آزمایش‌های گرفته شده از موارد مشکوک، ویروس جهش یافته است .

به گزارش خبرگزاری برنا از کردستان؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان کردستان گفت: علت سرعت بالای شیوع بیماری ناشی از ویروس جهش یافته موسوم به انگلیسی است و در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد نمونه آزمایش‌های گرفته شده از موارد مشکوک، ویروس جهش یافته است که در برخی شهرستان‌ها این میزان به بیش از ۷۰ درصد هم می رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرزین رضاعی با بیان اینکه روزانه ۷۰۰ تست کرونا در استان انجام می‌شود و این میزان تا ۲ هزار تست در روز قابل افزایش است، اذعان کرد: ازدحام بالای جمعیت در اماکن عمومی، میهمانی‌ها، مراسمات و دورهمی‌ها مهم‌ترین فاکتور در گسترش شیوع بیماری است.

رضاعی گفت: وضعیت استان بحرانی است و به دلیل اینکه پیشنهاد‌های وزارت بهداشت در خصوص سفر‌های نوروزی انجام نشد امروز شاهد این موج هستیم.

وی افزود: بیمارستان توحید سنندج به ظرفیت کامل رسیده و بیمارستان کوثر نیز آماده شده برای پذیرش بیماران و اگر وضعیت همین گونه پیش برود بدون شک با مشکل مواجه خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: کادر درمان امروز واقعا خسته هستند و دیگر توان ندارند که با این حجم از مشکلات مواجه شوند.

رضاعی یادآور شد: البته در به وجود آمدن این شرایط مسئولان نیز به اندازه مردم مقصر هستند و تمام برنامه‌های غیر ضروری باید تعطیل شود.

وی افزود: امروز دیگر چاره‌ای جز تعطیلی مشاغل سطح ۴, ۳ و ۲ نداریم و نیاز است اصناف نیز پای کار آیند تا دچار وضعیت بوتری از این نباشیم.

رضاعی اظهار کرد: متاسفانه در این ایام نیز دستورالعمل‌های بهداشتی در درون خانواده ها، اصناف و ادارات کمتر رعایت شد.

وی افزود: در حال حاضر روند شیوع در بیجار و مریوان بسیار سریع گسترش می‌یابد و در سنندج نیز روندی با شیب ملایم را شاهد هستیم.

  رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه این پیک از شیوع کرونا روند بسیار سریع و شیب تندی دارد، گفت: از ۲۰ اسفند ماه سال گذشته متاسفانه مسافرت‌های بین استان‌ها ممنوع نشد و همین امر امروز وضعیت استان را بحرانی کرده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کردستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۱۹۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد

نادیا زکالوند: این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

منبع:

odditycentral

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899244

دیگر خبرها

  • آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان با یک قطره خون
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • انجام بیش از ۳۰۰ هزار آزمایش کلرسنجی توسط شرکت آبفای یزد
  • آزمایش اولین «واکسن شخصی» برای نوعی از سرطان روی بیمار انگلیسی
  • شناسایی ۳ نوع سرطان با یک قطره خون
  • تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه
  • انجام بیش از ۳۳۱ هزار آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب استان یزد
  • انجام بیش از ۳۰۰ آزمایش کلرسنجی از شبکه‌های توزیع آب