Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر«محسن شانقی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ۲۸ میلیون و ۴۳۴ هزار قطعه جوجه ریزی در این مدت در واحدهای مرغ گوشتی، یک میلیون و ۶۷۹ هزار قطعه پولت تخمگذار و یک میلیون و ۲۸۴ هزار قطعه جوجه یک روزه تخم گذار انجام شده‌ است.

وی ادامه داد: ۱۱۲ هزار و ۶۰۰ قطعه جوجه ریزی در واحدهای پرورش بوقلمون، ۶۹ هزار و ۷۰۰ جوجه ریزی در واحدهای مرغ مادر گوشتی و بقیه در سایر واحدهای طیور استان انجام شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی یادآورشد: ۲۵۸ میلیون و ۷۰۳ هزار دز واکسن سال گذشته علیه بیماری  نیوکاسل، آنفلوآنزا و گامبورو در مرغداری ها و واحدهای پرورش طیور استان مرکزی مصرف شده است.

دکتر شانقی گفت: ۱۶ هزار و ۶۷ مورد بازدید و مراقبت و ۱۷ هزار و ۷۴۱ مورد نمونه برداری در این مدت از مراکز صنعتی، روستاها، زیستگاه ها و کشتارگاه های طیور استان مرکزی از سوی بازرسان اداره کل دامپزشکی استان انجام شده که در این بازدیدها ۱۱۷ مورد کانون بیماری از جمله برونشیت، گامبورو و نیوکاسل مشاهده و اقدامات لازم انجام شد.

وی افزود: ۲ هزار و ۸۹۹ مورد بازدید و مراقبت فعال سال گذشته از واحدهای صنعتی فعال در حوزه طیور انجام شد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی گفت: چهار هزار و ۴۹۸ مورد بازدید در این مدت از واحدهای روستایی و ۷۴۴ مورد بازدید از تالاب‌ها و زیستگاه های پرندگان استان به‌عمل آمد.

دکتر شانقی بیان کرد: ۳۲۰ مورد بازدید سال گذشته از مراکز عرضه پرندگان زینتی و ۴۰۱ مورد بازدید از کشتارگاه های طیور استان مرکزی انجام شد.

وی یادآورشد: ۱۰ هزار و ۴۶۷ مورد نمونه گیری و سه هزار و ۸۸۳ مورد آزمایش سال گذشته برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری آنفلوآنزای فوق پرندگان در استان مرکزی انجام شد که موردی از کانون این بیماری در طیور صنعتی و روستایی استان مشاهده‌ نشد.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی، واکسیناسیون طیور علیه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان را از جمله راه‌های مقابله با این بیماری عنوان کرد و گفت: ۱۰۰ درصد واحدهای مرغ تخمگذار، پرورش بوقلمون و پرورش مرغ مادر استان سال گذشته علیه این بیماری ایمن‌سازی شدند.

دکتر شانقی افزود: سه میلیون و ۹۱۳ هزار قطعه طیور در این مدت در واحدهای مرغ تخمگذار، پرورش بوقلمون و مرغ مادر واکسن آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان دریافت کردند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با یادآوری مشاهده آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در بین پرندگان مهاجر تالاب میقان اراک گفت: این تالاب نیز ۲۰ بهمن ماه تاکنون از وجود این بیماری پاک شده‌ است.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان، و یک هزار و ۵۳۹ روستا، دارای ۹۶۰ واحد مرغداری صنعتی، ۴۹۱ واحد گاوداری صنعتی و ۱۹۱ واحد کارگاه پرورش آبزیان است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی سازمان دامپزشکی کشور مرغداری جوجه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی سازمان دامپزشکی کشور اراک استان مرکزی سازمان دامپزشکی کشور مرغداری جوجه اخبار کنکور مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی آنفلوآنزای فوق جوجه ریزی واحدهای مرغ مورد بازدید طیور استان سال گذشته هزار قطعه قطعه جوجه انجام شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۰۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به حقوق قشر کارگر توجه شود

امام جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گفت: معلم در کلاس درس باید الگو بوده و نسبت به شهدا، امام و رهبری باید جزء وفادارترین افراد باشند و توجه به مقدسات را باید سر لوحه کار خود قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: توجه و حساسیت معلمان نسبت به عفاف و حجاب باید ده‌ها برابر بیش از سایرین باشد و لازم است در این زمینه و نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب بیشتر توجه کنند.
او افزود: با اشاره به هفته کار و کارگر نیز گفت: اسلام عرق کارگر را همانند خون شهید می‌داند و باید به قشر کارگر و دستمزد آنها توجه بیشتری شود.
خطیب نماز جمعه اراک گفت: انتظار می‌رود شورا‌ها و شهرداری برای اقدامات بزرگ برنامه ریزی کنند تا از هزینه‌های جانبی برای مردم کم شود و تلاش صادقانه و کیفی را مورد توجه قرار دهند.
امام جمعه اراک در خصوص وظایف و اهمیت شورا‌ها و شهرداری افزود: شهر یک موجود زنده و فعال است و شهرداری و شورا باید در خصوص آن و توسعه شهری و ترافیک برنامه ریزی کند و نظارت‌ها را دقیق انجام  دهند و بر اعتماد سازی توجه کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به تحقق وعده صادق و شکست هیمنه پوشالین رژیم تا دندان مسلح صهیونیستی هم گفت: امروز نباید از گرگ‌های ظالم ترسید، جوانان و سپاهی‌ها و ارتشی‌ها باید همواره در میدان مراقب دسیسه‌های دشمنان باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است
  • چیزی به نام مرغ هورمونی وجود ندارد
  • پنج هزار و ۵۵۸ متقاضی واحدهای مسکن ملی در زنجان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند
  • ۱۱۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن به متقاضیان گنابادی واگذار شد
  • به حقوق قشر کارگر توجه شود
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم