Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان امور عشایری گفت: با تکمیل سامانه صدور کارت شناسایی و تردد عشایر و انجام این طرح ، بیش از ۱۰۰ هزار خانوار غیر عشایری از جمعیت عشایر کشور حذف خواهد شد.

شاهپور علایی مقدم روز پنجشنبه در آئین رونمایی از نخستین کارت هوشمند عشایر استان اردبیل در خلخال افزود: در حالی که براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت عشایری کشور ۲۴۶ هزار خانوار است ولی دفترچه های صادر شده برای جمعیت عشایری ۳۵۲ هزار جلد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: با تکمیل عملیات صدور کارت شناسایی وتردد هوشمند برای جمعیت عشایری کشور نام بیش از ۱۰۰ خانوار که  بیشتر از خانارهای غیر عشایری هستند از لیست خانوارهای عشاری کشور حذف و به این ترتیب نهاده‌های دامی و امکانات یارانه‌ ای بدست عشایر مولد تولید و کار خواهد رسید.

رئیس سازمان امور عشایری گفت: با راه‌اندازی این سامانه و صدورکارت شناسایی و تردد هوشمند تلاش بر این است تا خدمات مناسب‌تر و کیفی‌تری را به جامعه پرتوان عشایری ارائه کنیم.

علایی مقدم اضافه کرد: تأمین نهاده‌ها و کالاهای اساسی مورد نیاز جامعه عشایری از این به بعد به جای دفترچه‌های سنتی از طریق این سامانه با شناسایی دقیق جامعه عشایری انجام می‌شود تا مشکلاتی که پیش از این داشتیم به تدریج برطرف شود.

وی با بیان اینکه جامعه عشایری جامعه‌ای تولیدکننده و مولد محسوب می‌شود، گفت: بیش از ۲۵ درصد تولیدات ملی مبوط به جامعه عشایری است که شامل مواد لبنی، مواد پروتئینی و همچنین برخی از نیازمندی‌های جامعه می شود.

وی همچنین بیان کرد: با توجه به فصل کوچ و انتقال عشایر از قشلاقات به ییلاقات سعی و تلاش بر این است تا در قالب اکیپ‌های مختلف بهداشتی، درمانی و خدماتی در خدمت جامعه عشایری باشیم.

در این آئین که در محل شرکت تعاونی عشایر خلخال برگزار شد اولین سامانه "کارت هوشمند عشایر" استان اردبیل با حضور رئیس فراکسیون عشایری مجلس شورای اسلامی، رییس مجمع نمایندگان مردم استان اردبیل و نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر و جمعی از میهمانان کشوری و استانی رونمایی شد./ایرنا



 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جمعیت عشایری جامعه عشایری جمعیت عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۰۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند

تین نیوز

انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی، نحوه درخواست ابطال ( غیر فعال نمودن )  کارت هوشمند رانندگان را اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز، بر  اساس نامه تاریخ 26 فروردین امسال انجمن صنفی کارفرمایی شرکت های حمل و نقل بین المللی خراسان رضوی به کلیه شرکت های حمل و نقل بین المللی عضو و غیر عضو که به امضای احمد زمانیان رئیس هیئت مدیره این انجمن رسیده، ابطال و یا غیر فعال نمودن کارت هوشمند راننده و یا ناوگان حمل و نقل، در صورت احراز تخلف و رای صادره از سوی کمیسیون های ماده 11 و 14 سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با دستور مراجع قضایی مبنی بر انجام این امر امکان پذیر است.

کمیسیون ماده 11 ، مرجع رسیدگی به شکایات و تخلفات رانندگان ناوگان حمل و نقل جاده ای و کمیسیون ماده 14 نیز از دیگر کمیسیون های بخش حمل و نقل جاده ای است که به تخلفات مالکان ناوگان حمل و نقل جاده ای رسیدگی می کند. کمیسیون های ماده 12  نیز ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل کالا و مسافر است.

حمل بار بدون اخذ بارنامه دولتی، حمل بار اضافه بر ظرفیت مندرج در کارت خودرو، رعایت نکردن مقررات حمل بارهای عادی و ترافیکی، فقدان یا عدم بکارگیری تجهیزات ایمنی، در اختیار گذاشتن وسیله نقلیه به راننده ای که نام وی در بارنامه درج نشده، جابه جایی مسافر بدون اخذ صورت وضعیت، مسافرگیری در اطراف پایانه مسافربری، اخذ کمیسیون اضافی از راننده، عدم مسئولیت پذیری شرکت در خصوص پرداخت کامل و به موقع کرایه رانندگان از جمله مواردی هستند که در کمیسیون های حمل و نقل جاده ای قابل رسیدگی هستند.  سوء استفاده از کارت هوشمند رانندگان، تحمیل هزینه ها و مسئولیت های اضافی به رانندگان، عدم پرداخت حقوق دولتی، صدور بارنامه یا صورت وضعیت صوری، اجبار به حمل بار اضافه بر ظرفیت مجاز، عدم رعایت مقررات مربوط به سالن اعلام بار و درج اطلاعات نادرست در بارنامه نیز به عنوان بخش دیگری از موارد قابل طرح در کمیسیون ویژه رسیدگی به تخلفات شرکت ها و موسسات حمل و نقل جاده ای است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ضعف ادارات کرمانشاه در پرداخت سهم اعتباری عشایر
  • اصلاح و بهسازی محور‌های عشایری آبدانان
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • ◄ روش ابطال کارت هوشمند رانندگان کامیون اعلام شد+ سند
  • ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان پرداخت شد
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان