Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: آموزش عالی  و آموزش و پرورش در تمام کشورها از جایگاه خوبی برخوردار بوده و پیشرفت و توسعه همه کشورها در قبال کیفیت قوانین آن است.

 علیرضا منادی سفیدان، صبح امروز ۱۹ فروردین‌ماه، در نشست جلسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که در سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، مطرح کرد: اولین سفر استانی ما به استان خراسان رضوی صورت گرفته است و مجلس یازدهم کمی خراسانی‌تر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: آموزش عالی  و آموزش و پرورش در تمام کشورها از جایگاه خوبی برخوردار بوده و پیشرفت و توسعه همه کشورها در قبال کیفیت قوانین آن است و نکته مهمی است که هرچه قانون باکیفیت‌تر، آموزش نیز با کیفیت‌تر خواهد بود. در تلاشیم در کمیسیون آموزش، موضوع قوانین و نظارت بر این موارد را درست انجام دهیم.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس اظهار کرد: خدا را شاکریم که جمع فرهیخته بسیار دلسوزی دور هم هستیم و کارهایی بسیار ارزشمند انجام شده است، با دست پر به خراسان آمده‌ایم و در ادامه پیش خواهیم رفت. برای آموزش، ۲ هزار میلیارد تومان و ۱۰ هزار میلیارد برای نوسازی مدارس داشته‌ایم. امسال ۵۰۰ میلیارد تومان برای ۱۳ دانشگاه برتر تخصیص بودجه داشته‌‎ایم و علاوه بر ۴۵ درصد افزایش، حدود ۵۳ میلیارد افزایش بودجه برای دانشگاه فردوسی داشته‎‌ایم و دیگر دانشگاه‌ها حدود ۵ تا ۶ درصد افزایش بودجه داشته اند.

منادی سفیدان اظهار کرد: امروز نرخ دستمزد معلم یا استاد دانشگاه را به واقعیت نزدیک‌تر کرده‌‎ایم، دانشگاه‌ آزاد هم باید این نرخ را افزایش دهد. در حوزه فرهنگی دو مصوبه بود که هردو مصوبه تشکیل سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک بدون بودجه شکل گرفت و ۷۰ میلیارد تومان به این سازمان تعلق گرفت و سازمانی دیگر تشکیل شد با عنوان ازدواج دانشگاهیان که  هنوز به صحن شورای انقلاب فرهنگی نرسیده و ۳۰ میلیارد تومان برای این کار درنظر گرفته شده است.

وی خاطر نشان کرد: ۷۰  میلیارد تومان برای دانشگاه پیام نور، ۷۰۰ میلیارد تومان برای دانشگاه فنی و حرفه ای و برای پردیس‌های وزارت علوم هرچه توانسته‌ایم بودجه گرفتیم. باید بتوانیم علم و دانش را حمایت کنیم، معیشت اساتید باید به عنوان مساله‌ای مهم درنظر گرفته شود، ما نیز به این دانشگاه آمده‌ایم تا مشکلات را بشنویم و در حل این مشکلات قدم‌هایی را برداریم.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی دانشگاه فردوسی مشهد كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس میلیارد تومان کمیسیون آموزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۰۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع برخی دانشگاه‌ها در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان برخی از دانشگاه های سراسر کشور امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و محکوم نمودن اقدام پلیس آمریکا در ضرب و شتم دانشجویان، تجمع می‌کنند.

تجمع اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه ها برای حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل، امروز شنبه برگزار می‌شود.

برنامه برخی از دانشگاه ها که برای تجمع امروز فراخوان داده اند به شرح زیر اند:

تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه های مشهد مقدس در محکومیت عملکرد شنیع آمریکا در برخورد با دانشجویان و اساتید آزادی خواه حامی فلسطین

زمان: شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه، ساعت ۱۲:۳۰

مکان:حاشیه بلوار وکیل آباد، مقابل سردرب شمالی دانشگاه فردوسی

تجمع دانشجویان و اساتید دانشگاه های خوزستان در محکومیت تعرض به دانشجویان و اساتید حامی فلسطین در دانشگاه های آمریکا

زمان: شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه، ساعت ۱۳

مکان:درب ورودی دانشگاه شهید چمران

تجمع و اعلام همبستگی دانشجویان و دانشگاهیان تبریز در حمایت از دانشجویان آزادی خواه حامی فلسطین در جهان

زمان: یکشنبه ۹ اردیبهشت‌ماه، ساعت ۱۲:۳۰

مکان: مقابل درب اصلی دانشگاه تبریز

تجمع اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا

تجمع اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه تهران برای حمایت از خیزش وجدان‌های بیدار جامعه دانشگاهی آمریکا و اروپا در نفی بیدادگری و کشتار مردم مظلوم فلسطین توسط آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ماه بعد از نماز ظهر جلوی سردر دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

نمازگزاران مسجد دانشگاه تهران پس از اقامه نماز ظهر و عصر، به جمع تجمع‌کنندگان می‌پیوندند.

تجمع دانشجویی خط قرمز

بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد اعلام کرد: در پی اعتراض به دستگیری دانشجویان آزاده خواه در آمریکا و دولت های غربی

شنبه ۸ اردیبهشت ماه؛ صحن مسجد پیامبر اعظم دانشگاه، بعد از نماز ظهر تجمع برگزار می شود.

کد خبر 6089532

دیگر خبرها

  • اختصاص ردیف بودجه‌ای به ۳۰ دانشگاه برتر
  • بودجه مناسب برای بروزرسانی تجهیزات فنی‌و‌حرفه‌ای مهاباد در نظر گرفته می‌شود
  • محکومیت بازداشت دانشجویان در حمایت از فلسطین
  • (تصاویر) تجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشگاه‌های آمریکا
  • حمایت شورای هماهنگی تبلیغات از اعتراضات دانشجویی علیه اسراییل
  • تجمع برخی دانشگاه‌ها در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • گفت و شنود/ آب شد!
  • کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
  • انصارالله یمن سرکوب معترضان در دانشگاه‌های آمریکا را محکوم کرد
  • هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم