Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@20:58:13 GMT

افزایش آمار ابتلا و فوت ناشی از کووید ۱۹ در لرستان

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۰۹۳۱

افزایش آمار ابتلا و فوت ناشی از کووید ۱۹ در لرستان

کوشکی با اشاره به افزایش روز افزون بیماران کرونایی، گفت: همراهی مردم مهم ترین راه کنترل و مهار بیماری کروناست.

« مریم کوشکی»در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان درخرم آباد، با اشاره به قرمز شدن وضعیت همه شهرهای استان در پی شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: از مردم درخواست می شود که با رعایت پروتکل های بهداشتی با کادر درمان همراه باشند تا این روزهای سخت را به سلامت بگذرانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: رعایت پروتکل های بهداشتی، بهداشت فردی، شستشوی مرتب دست ها، استفاده صحیح از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی  در این روزها باید بیشتر مورد توجه مردم قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه مقابله با کرونا امروز رفتار مردم بسیار پراهمیت است، اذعان داشت: از همه توقع داریم با استفاده از تمام توان در فرهنگ‌سازی و کنترل این بیماری همیاری داشته باشند.

 

کوشکی با اشاره آمار روز افزون مبتلایان در استان لرستان، ادامه داد: طی 24 ساعت گذشته یک هزار و 73 لرستانی به بیماری کرونا مبتلا شده اند و تعداد سه بیمار به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به جدیدترین وضعیت ابتلا و فوت ناشی از کووید 19 در استان، افود: تا امروز 19 فروردین ۱۴۰۰ درمجموع بیماران کووید۱۹ در استان به 82 هزار و 799 نفر  افزایش یافته است.

 

وی ادامه داد: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، 3 بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری به یک هزار و 424 نفر رسید.
 

کوشکی اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس، مراقبت جدی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضروری است.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیماران کرونایی همراهی مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۰۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

سازمان «افغانستان بدون پولیو» در افغانستان اعلام کرد از امروز 10 اردیبهشت در تمام ولایت‌ها، واکسیناسیون فلج اطفال آغاز شده است، همچنین هم‌زمان برای تقویت ایمنی کودکان در برابر بیماری به آنان ‌ویتامین E نیز داده می‌شود.

پیش‌تر وزارت بهداشت طالبان تأکید کرده بود: از آغاز سال 2024 تاکنون هیچ مورد مثبت ابتلا به فلج اطفال در افغانستان مشاهده نشده است.

گفتنی است افغانستان و پاکستان دو کشوری هستند که بیماری فلج اطفال هنوز کودکان آنها را تهدید می‌کند، این بیماری ویروسی درمان ندارد، دستگاه گوارش و در بعضی مواقع دستگاه عصبی مرکزی را درگیر می‌کند و فقط با واکسیناسیون قابل پیشگیری است.

رسانه‌های افغانستان نیز پیش‌تر به نقل از گزارش سازمان بهداشت جهانی اعلام کرده بودند دلیل اصلی گسترش این ویروس رفت‌ و آمدهای نامنظم مردم و بیماران از پاکستان به افغانستان در گسترش این ویروس تاثیرگذار بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • رضا شیخی درگذشت
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ ها در غزه از دست مقامات در رفته
  • وال استریت ژورنال: شمار کشته‌ها در غزه از دست مقامات در رفته است
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است