Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سرپرست حوزه هنری استان سمنان روز پنجشنبه در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و نام شهید سید مرتضی آوینی و تبریک هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: پس از تجربه ۷ دوره برگزاری جشنواره شاهوار به صورت استانی و ۳ دوره به شکل منطقه ای، یازدهمین دوره از این جشنواره به منظور ایجاد انگیزه بین هنرمندان برای گردآوری و چاپ مجموعه شعر و داستان، با رویکردی جدید و متفاوت برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مصطفی حسینی افزود: هدف یازدهمین جشنواره شعر و داستان شاهوار، تولید و چاپ آثار و معرفی هنرمندان استان به جامعه ادبی، با رویکرد مجموعه شعر و داستان بود که با استقبال شایسته شاعران و نویسندگان استان همراه بود.

وی بیان کرد: آیین اختتامیه جشنواره به صورت حضوری و در فضای باز در هفته هنر انقلاب، پیش بینی شده بود که به دلیل شیوع ویروس کرونا و به منظور جلوگیری از انتشار این ویروس، این مراسم به شکل مجازی برگزار شد.

بومی‌گرایی و محصول‌محوری ویژگی برجسته این دوره از جشنواره شاهوار

مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری کشور نیز با تبریک هفته هنر انقلاب گفت: به خاطر شرایط فعلی این موقعیت فراهم نشد تا برگزیدگان این دوره از جشنواره به صورت حضوری و روی صحنه تشویق شوند و به ناچار در این فضا در خدمتشان هستیم.

عباس محمدی افزود: برگزاری جشنواره در طول چندین سال و به صورت مداوم نشان از تلاش و همت برگزارکنندگان آن دارد و فعالیت حوزه هنری استان سمنان در ۱۱ دوره برگزاری این جشنواره قابل تقدیر است.

وی گفت: انتخاب شیوه این دوره از جشنواره که محصول‌محور است و از نویسندگان و شاعران با چاپ آثارشان حمایت می شود، بسیار ارزشمند است. 

محمدی تاکید کرد: رویکرد بومی گرایی این جشنواره نیز قابل توجه است که حتی در جشنواره های معتبر جهانی توجه ویژه ای به آن می شود و برگزیدگان جشنواره ها نیز به خاطر ریشه های بومی گرایی به عنوان منتخب معرفی می شوند.

مدیر مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری کشور ابراز امیدواری کرد با عادی شدن شرایط، برنامه ها به صورت حضوری برگزار شود.

برگزیدگان بخش‌های شعر و داستان

در انتهای مراسم، منتخبان یازدهمین جشنواره استانی شعر و داستان شاهوار معرفی شدند که در بخش شعر علیرضا دهقانیان رتبه اول، محمد رضا عرب یارمحمدی رتبه دوم، آرزو بسطامی رتبه سوم را کسب کردند و از مصطفی دهقان نیز در این بخش تقدیر به عمل آمد.

در بخش داستان نیز الهه طاهریان رتبه اول، راضیه بهرامی راد رتبه دوم و عماد عبادی رتبه سوم را از آن خود کردند.

۵۹ مجموعه اثر از ۵۶ شاعر و نویسنده استان سمنان به دبیرخانه جشنواره شاهوار رسید که شاعران استان ۲۸ مجموعه شعر و نویسندگان استان نیز ۳۱ مجموعه داستان  به دبیرخانه یازدهمین جشنواره استانی شعر و داستان شاهوار ارسال کرده بودند.

ساسان ناطق، محمدرضا بایرامی و شهریار عباسی در بخش داستان و عبدالحمید ضیایی، حمیدرضا شکارسری و عبدالجبار کاکایی در بخش شعر، از اعضای هیات داوران این دوره از جشنواره شاهوار بودند.

برچسب‌ها سمنان ادبیات داستانی حوزه هنری شعر ادبیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان ادبیات داستانی حوزه هنری سمنان ادبیات داستانی حوزه هنری شعر ادبیات اخبار کنکور دوره از جشنواره شعر و داستان شاهوار یازدهمین جشنواره جشنواره شاهوار حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۱۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز

در مراسم پایانی این جشنواره که عصر امروز در بوستان قرآن تبریز برگزار شد، از ۹۳ نفر از منتخبان بخش حضوری و ۷۶ نفر از منتخبان بخش مجازی قدردانی شد.

دبیر اجرایی این جشنواره گفت: بخش حضوری این جشنواره به صورت استانی و با ۸۰۰ شرکت کننده از شهر‌های مختلف آذربایجان شرقی در دو بخش حفظ و قرائت و برای سه گروه سنی ۷ تا ۱۲ سال، ۱۲ تا ۱۷ سال و ۱۸ تا ۲۴ سال برگزار شد.

قربانی افزود: در بخش مجازی جشنواره نیز در بخش‌های نقاشی، عکس نوشته، دل گویه، اینفوگرافی و کلیپ پنج‌هزار و ۴۳۰ اثر از شرکت کنندگان گروه‌های سنی مختلف ۷ تا ۲۵ سال به صورت کشوری شرکت داشتند.

وی نهادینه کردن سبک زندگی قرآنی در جامعه به‌ویژه در بین کودکان، نوجوانان و جوانان و زمینه‌سازی برای حل معضلات اجتماعی با استفاده از آموزه‌های قرآنی را اهداف اصلی برگزاری این جشنواره قرآنی اعلام کرد.

جشنواره قرآنی «پله‌های آسمان»، یادبود زنده یاد قاری نوجوان سامان پور بیرامی در محور‌های اقامه نماز، قصه‌های قرآنی، امانت داری، حجاب و عفاف، احترام به بزرگترها، ادب و خوشرفتاری، انفاق و کمک به دیگران، بررسی صحت اخبار برگزار شد.

این جشنواره با موضوع سبک زندگی در قرآن کریم ویژه خواهران و برادران و در رده سنی کودک، نوجوان و جوان با مشارکت شهرداری منطقه ۷ تبریز ترتیب یافت.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • نامزد‌های سومین دوره جشنواره پژواک معرفی شدند
  • برگزیدگان ششمین دوره کنگره ملی شعر خلیج فارس معرفی شدند
  • زمان برگزاری نخستین جشنواره پایان‌نامه برتر حقوقی
  • اعضای هیئت داوران جشنواره فیلم کن معرفی شدند
  • تجلیل از برگزیدگان جشنواره قرآنی «پله‌های آسمانی» در تبریز
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • برگزیدگان جشنواره عروسک خونه معرفی شدند
  • معرفی اعضای شورای سیاست‌گذاری و دبیر جشنواره فیلم کوثر
  • داستان شفافیت (۲)؛ بیم و امید یازدهمین مجلس برای شفاف شدن