Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حبیب امین‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن تشریح بخشی از اقدامات سازمان در زمینه جهش تولید با تمرکز بر صنایع پیشران و منتخب به عنوان دومین برنامه محوری وزارت صمت در سال 99، اظهار داشت: استان آذربایجان‌شرقی در راه‌اندازی طرح های ایجادی حائز رتبه دوم کشوری شده و راه اندازی و ایجاد واحدهای صنعتی جدید در استان رشد 20 درصدی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از کسب رتبه دوم کشوری در راه اندازی طرح های توسعه‌ای خبر داد و تصریح کرد: با راه‌اندازی 300 طرح توسعه واحدهای صنعتی با سرمایه‌گذاری بیش از 2 هزار میلیارد تومان، زمینه افزایش اشتغال 4 هزار و 800 نفر در سال جهش تولید فراهم شده است.

رئیس سازمان صمت استان جلوگیری از تعطیلی و حمایت از تداوم فعالیت 44 واحد تولیدی با تغییر مدیریت و مالکیت پروانه بهره‌برداری آنها را یکی دیگر از مهمترین اقدامات مجموعه صمت برشمرد و گفت : بازگردانی 107 واحد راکد در شهرک‌های صنعتی استان به چرخه تولید بازگشته‌اند و تحقق این امر در سال گذشته ، موجب صیانت از اشتغال بیش از 2 هزار نفر شده است.

وی همچنین از احیاء و آغاز فعالیت مجدد 56 معدن استان در سال گذشته خبر داد و افزود:  در سال جهش تولید از  یک هزار و 200 واحد و طرح صنعتی در استان به منظور ارائه خدمات و رفع موانع و مشکلات راه اندازی طرح‌ها، بازدید به عمل آمد.

امین زاده از طرح آهک هیدراته اهر، طرح توسعه نفلین سینیت کلیبر، طرح فولاد حدید بناب و طرح تبلت مراغه به عنوان طرح های ملی و مهم وزارت صمت در استان یاد کرد و گفت : در ایام الله دهه فجر سال 99 در سفر مقام عالی وزارت و مسئولان ارشد کشوری و استانی بیش از20 طرح با سرمایه‌گذاری بیش از 5 هزار میلیارد تومان افتتاح شد.

وی خط افزایش ظرفیت پالایشگاه و افزایش خط تراکتورسازی را از جمله طرح های یاد شده برشمرد و اظهار داشت: در سال جهش تولید در صنایع مختلف اعم از شیمیایی و بهداشتی، تلویزیون، ورق‌های روکش چوبی، نئوپان و ام دی اف، مصنوعات فلزی، کاغذ، سرامیک، قطعات خودرو و طرح های آردسازی شاهد تولید و راه‌اندازی طرح های مهمی در استان بوده‌ایم.

رئیس سازمان صمت استان با اشاره به شیوع بیماری کرونا در سال گذشته، ادامه داد : با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و همت دستگاه‌های متولی و بخش خصوصی واحدهای تولیدی مواد ضدعفونی از 4 واحد با ظرفیت 500 هزار لیتر در روز قبل از شروع کرونا، به 46 واحد تولیدی با ظرفیت 6 میلیون لیتر در روز افزایش تولید داشتند.

وی گفت: پیش از شیوع بیماری تنها یک واحد تولید ماسک در استان فعالیت داشته که با تمهیدات پیش بینی شده واحدهای تولیدی و صنفی ماسک به بیش از 130 واحد صنعتی و صنفی با ظرفیت تولید بیش از 1میلیون عدد در روز در جهت مقابله با کرونا ، افزایش یافته است.

انتهای پیام/60001

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آذربایجان شرقی آذربایجان تولید سرمایه گذاری رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی خبرگزاری فارس فارس تبریز وزارت صمت چرخه تولید شهرک های صنعتی نفلین سینیت سراب آهک هیدراته اهر تراکتورسازی قطعات خودرو رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی راه اندازی طرح جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۱۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی با حضور وزیر راه و شهرسازی هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی شهری و روستایی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

گفتنی است با حضور بذرپاش عملیات ساخت پروژه ۴۶۸ واحدی نصر در شهر جدید سهند آغاز شد.

 

دیگر خبرها

  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد استان به چرخه تولید
  • بازگشت ۲۳۲ واحد راکد به چرخه تولید
  • احیای بیش از ۳۰۰ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • اشتغال ۲۰۰ نفر در کهگیلویه و بویراحمد با بازگشت ۵۰ واحد راکد به چرخه تولید
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • احیای ۳۰۸ کارخانه از ابتدای دولت در خراسان رضوی
  • ۲۳۲ واحد راکد ایلام به چرخه تولید بازگشت
  • ۱۵۸ واحد تولیدی در زنجان تعطیل یا راکد است