Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@05:31:46 GMT

ستاد ویژه برای مانع زدایی از تولید تشکیل شد

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۱۹۷۶

ستاد ویژه برای مانع زدایی از تولید تشکیل شد

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، حمید نجف ، اظهار کرد: برای برداشتن موانع تولید نیازمند کار پژوهشی هستیم و باید تیمی متشکل از تعدادی کارآفرین و تولید کننده و وزارتخانه هایی مثل صمت و کار در کنار هم قرار گیرند و مشکلات بنگاهها و کارخانه ها را رصد و بررسی کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر قوه قضاییه نزدیک به ۲۰۰۰ شرکت و کارخانه را که به دلیل مسایل جزئی یا حقوقی و قضایی بسته و کارگرانشان بیکار شده بودند، با تشکیل یک تیم کارشناسی و پژوهشی مجددا بازگشایی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس حوزه کار گفت: ممکن است مشکل یک کارخانه یا بنگاه اقتصادی، مواد اولیه یا تبصره ای در گمرک باشد که اگر ستاد ویژه ای مثل ستاد مقابله با کرونا برای این منظور تشکیل شود و مانع زدایی کند، قطعا به حل مشکل بنگاه و بقای آن در بازار و حفظ و صیانت از نیروهای کار کمک خواهد کرد.

نجف گفت: همانطور که تصمیماتی که در ستاد ملی مقابله با کرونا گرفته می شود لازم الاجرا است، برای تولید هم باید ستاد ویژه ای تشکیل دهیم که مصوبات آن برای همه کشور قابل اجرا باشد؛ در این ستاد، دولت، قوه قضاییه، مجمع تشخیص مصلحت نظام، وزارتخانه ها و دستگاهها و نمایندگان مجلس حضور داشته باشند و به دور از هرگونه نگاه جزیره ای و چند صدایی، تصمیم گیری کنند و تصمیمات این ستاد برای کل کشور از بانکها گرفته تا گمرک و دیگر مجموعه ها و سازمانها لازم الاجرا باشد.

وی تصریح کرد: اگر این کارگروه و ستاد ویژه راه اندازی شود می تواند به تناسب نوع مشکل و موانع تولید اقدام کند مثلا اگر مشکل، بدهی بانکی است با بانک نامه نگاری کند و مهلت بگیرد یا اگر یک مساله حقوقی است، قوه قضاییه می تواند بخشی از این مسئولیت را برعهده بگیرد و چنانچه مشکل در قوانین و مقررات موجود است، نمایندگان مجلس در صورت نیاز به تغییر یا بازنگری، قانون را اصلاح کنند.

به گفته نجف، این کارگروه یا ستاد ویژه ای که برای بررسی و پایش مشکلات بخشهای تولیدی راه اندازی می شود باید قدرت نظام را پشتوانه خود داشته باشد و هر دستوری که ابلاغ می کند در سطح کشور لازم الاجرا باشد.

پربیننده ترین وعده توزیع عادلانه مواد اولیه در بورس قیمت تراکتور باز هم ۳۰درصد افزایش یافت احتمال افزایش ۵تا ۱۰درصدی قیمت لوازم خانگی تاثیر تفاهم ۲۵ساله با چین بر معدنکاری ایران قیمت فلزات اساسی افزایش یافت

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کار تولید برجام ستاد ویژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۱۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با بیان اینکه سیگارهای الکترونیک جزو موارد قاچاق به حساب می‌آیند، اظهار کرد: تقاضاهایی برای اجازه فعالیت در زمینه عرضه و رسمیت بخشیدن به این سیگارها انجام شده اما وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز برای تولید، فروش و عرضه این سیگارها نمی‌رود.

بهزاد ولی‌زاده با بیان اینکه در ارتباط با مضرات مصرف سیگارهای الکترونیک اطلاع‌رسانی کرده‌ایم، اظهار کرد: سیگارهای الکترونیک جزو کالاهای قاچاق محسوب می‌شوند و تمام آنها از مسیرهای غیررسمی وارد کشور می‌شوند.

وی با بیان اینکه جلسه‌ای با ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز برگزار کرده‌ایم، افزود: موضوع خطرات سیگارهای الکترونیک، قوانین ممنوعیت فروش و وجود این محصولات در بازار غیررسمی کشور در این جلسه مطرح و مقرر شد ستاد برنامه‌ریزی لازم را برای برخورد با این کالای قاچاق با همکاری ارگان‌های ذی‌ربط انجام دهد.

ولی‌زاده درباره برخورد با متخلفان عرضه محصولات دخانی نوپدید گفت: دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات از طریق مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، به منظور نظارت و بازرسی اماکن فروش دخانیات و برخورد با متخلفانی که سیگارهای الکترونیک را عرضه می‌کنند، بخشنامه‌های لازم را به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است.

رئیس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت به ایسنا گفت: سیگارهای الکترونیک جزو موارد قاچاق به حساب می‌آیند و به همین دلیل می‌توان از ظرفیت قانونی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استفاده کرد. موضوع مبارزه با سیگارهای الکترونیک در دستور کار ۲ وزارتخانه «بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» و «صنعت، معدن و تجارت» قرار گرفته است.

وی درباره برخی تقاضاها برای رسمیت بخشیدن عرضه سیگارهای الکترونیک به صورت قانونی گفت: اگرچه تلاش‌ها و اقداماتی برای مبارزه با سیگارهای الکترونیک انجام شده اما تقاضاهایی برای اجازه فعالیت در زمینه تولید، عرضه و رسمیت بخشیدن این سیگارها انجام می‌شود. وزارت بهداشت زیر بار صدور مجوز برای تولید، فروش و عرضه سیگارهای الکترونیک نمی‌رود، چرا که مضرات این سیگارها شناخته شده است.

ولی‌زاده گفت: وزارت بهداشت نسبت به سمی و سرطان‌زا بودن مواد سیگارهای الکترونیک گزارش داده، همچنین مواردی در ارتباط با انفجار در صورت مصرف‌کننده‌ها گزارش شده است.

وی با بیان اینکه این یک باور غلط است که سیگارهای الکترونیک دارای آسیب کمتری هستند، افزود: نگاه مردم باید نسبت به محصولاتی که آسیب‌رسان سلامت هستند تغییر کرده و در ارتباط با مصرف این کالاها باید تجدیدنظر کنند. هدف صنایع دخانی از تولید و ترویج این محصولات به اعتیاد کشاندن نوجوانان و جوانان به نیکوتین و حفظ بازار سمی و مرگبار خود است. این صنایع باید بهای اقدامات خود را بپردازند.

ولی‌زاده با بیان اینکه سیگارهای الکترونیک جزو موارد قاچاق هستند، گفت: مردم از طریق سامانه ۱۹۰ می‌توانند هرگونه تخلف درباره فروش سیگارهای الکترونیک را گزارش کنند.

دیگر خبرها

  • « از خزر تا خلیج فارس»، ویژه برنامه کانون پرورش فکری بندرگز
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • کارگروه ویژه پیشگیری از طلاق در راور تشکیل شد
  • مشکل تورم با افزایش تولید از بن بست خارج می‌شود
  • بیش از ۳ میلیون از جامعه کارگری را زنان تشکیل می دهند
  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک