Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@08:59:11 GMT

فساد و معضلات اجتماعی محصول اقتصاد مریض است

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۳۲۰۹

فساد و معضلات اجتماعی محصول اقتصاد مریض است

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید عمرانی در یکصدمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در استان اصفهان با تأکید بر اهمیت تحقق حقیقی و عملی شعار سال اظهار داشت: در شرایطی که کشور در جنگ اقتصادی به سر می‌برد و دشمنان در همه حوزه‌ها با شکست مواجه شده و تنها راه را هدف قرار دادن وضعیت معیشت مردم تشخیص داده‌اند و مردم نیز تاکنون با مقاومت در این میدان همانند جنگ نظامی در مقابل دشمن ایستادگی می‌کنند، مسئولیت مسئولان بسیار سنگین خطیر و سرنوشت‌ساز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود بی‌شک پشتیبانی و رفع موانع تولید به دست ما مسئولان است و چنانچه توجه ویژه و کافی به مشکلات و مسائل مرتبط با تولید و اقتصاد صورت نپذیرد زیان‌ها و خسارات جبران‌ناپذیری گریبانگیر کشور خواهد شد، چرا که محصول اقتصاد مریض جز فقر فساد و معضلات اجتماعی نخواهد بود.

معاون دادستان کل کشور با اشاره به اینکه بهبود فضای کار و صنعت با حذف موارد زائد و اصلاح مقررات ناکارآمد در سایه تعامل، محقق می‌شود گفت: دستگاه‌های حاکمیتی با تفکر سازنده و تعامل و همکاری خواهند توانست در مسیر تحقق شعار سال و منویات مقام معظم رهبری مدظله در این خصوص و حل مشکلات کشور بدون نیاز به بیگانگان گام بردارند.

وی مسئولان را خدمتگزار تولیدکنندگان دانست و بیان داشت: تولیدکنندگان واسطه فیض و رزق مردم بوده و رزمندگان خط مقدم در جنگ اقتصادی هستند و از این جهت مصداق واقعی رجبیون محسوب می‌شوند و مسئولان باید خود را خدمتگزار ایشان بدانند.

عمرانی گفت: با همت بلند و عزم جزمی که در مردم و مسئولان وجود دارد در سال جدید شاهد اتفاقات و وقایع خوبی در مسیر رونق تولید و تحقق عملی و واقعی شعار سال باشیم.

در پایان، اعضای جلسه به بیان مشکلات واحدهای تولیدی استان و ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و مصوباتی نیز در جهت رفع این مشکلات به تصویب رسید.

گفتنی است، معاون دادستان کل کشور به اتفاق مسئولان قضائی و اداری استان از چند واحد تولیدی در معرض خطر ورشکستگی بازدید به عمل آورده و تصمیمات حمایتی در راستای حل مشکلات آنها اتخاذ کردند.

کد خبر 5184614

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری معاون دادستان کل کشور سعید عمرانی فساد مالی معضلات اجتماعی ویروس کرونا شیوع کرونا آمار کرونا کرمانشاه بوشهر انتخابات شورای شهر و روستا گرگان ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت های کرونایی انتخابات 1400 ماه مبارك رمضان اردبیل شهرستان کرج واکسن کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۳۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صداو سیما در کنار تولید کنندگان

 جلسه هیئت اندیشه ورزی با محور تحقق شعار سال با حضور قائم مقام صدا و سیما و تولید کنندگان و کارآفرینان استان برگزار شد، در ابتدای این جلسه تولید کنندگان به بیان خواسته‌ها و مشکلات سر راه تولید پرداختند و راهکار‌هایی برای بهبود تولید و ایجاد اشتغال ارائه کردند.

در این نشست اندیشه ورزی قائم مقام صدا و سیمای استان حمایت معنوی از تولیدکنندگان را یکی از رسالت‌های شبکه استانی و ملی برای تحقق شعار سال توصیف کرد و گفت: در کنار بیان و پیگیری مطالبات صنعتگران و تولیدکنندگان استان در رسانه مستندی به همین منظور در شبکه استانی تولید و پخش خواهد شد.
تولید کنندگان هم اقدامات صدا و سیما را در این حوزه مثبت ارزیابی و ابراز امیدواری کردند: برگزاری این جلسه‌ها راهگشا باشد و دغدغه تولید کنندگان را کم کند.
شیرزادی تولید کننده ماکارانی گفت: در راستای تحقق شعار سال توسعه واحد تولیدی خود و اشتغال هرچه بیشتر جوانان منطقه را در دستوکار قرار داده است.
نماینده شرکت سبک سازان شرق و تولید کننده هبلکس (سفال سبک) استان در این جلسه گفت: صدا و سیما می‌تواند پلی بین دانشگاه و کارآفرینان باشد تا فناوری‌ها بروز رسانی شود.
صابری همچنین گفت : برای تحقق شعار سال دولت باید از تولیدکنندگان حمایت کند تا با ایجاد اشتغال، بیکاری کمتر و جهش تولید میسر شود.
حیدریان تولیدکننده محصولات پلاستیکی هم گفت: صدا و سیما به عنوان ارکان اصلی رسانه در جامعه می‌تواند دغدغه‌های تولید کنندگان را به گونه‌ای منعکس کند که بخش صنعت و اقتصاد را متحول کند

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • راهکارهای دانشگاهی برای تحقق «جهش تولید با مشارکت مردم»
  • نقش شوراها در تحقق شعار سال انکار ناپذیر است
  • تقویت بنیه تولید داخلی کشور لازمه توسعه اقتصادی است
  • صداو سیما در کنار تولید کنندگان
  • رفع مشکلات اقتصادی و تحقق شعار سال نیازمند اقدامات جهادی است
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • چهار دستورکار ضروری دولت برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • برای تحقق شعار سال همه تلاش خود را به کار بسته‌ایم
  • ایران هیچ عقب گردی در حوزه اقتصاد و تولید نداشته است