Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست بررسی مشکلات آلودگی نفتی بخش میانکوه شهرستان اردل که با حضور مشاور ارشد وزیر نفت برگزار شد، اظهار داشت: مسیر انتقال نفت از مارون به اصفهان از ۴۰ تا ۵۰ سال پیش لوله گذاری شده است و پس از آن در طول این مسیر جاده‌سازی و سایر فعالیت‌های اجتناب‌ناپذیر انجام شده که تهدیدی برای امنیت این خط لوله به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مسیر لوله‌ای که از بخش میانکوه عبور کرده مسیری سخت‌گذر و از نظر زمین شناسی پر خطر است از همین رو انتظار می‌رود شرکت نفت پس از انجام اقدامات کوتاه مدت برای تامین امنیت منطقه، در بلند مدت نسبت به تغییر مسیر خط لوله اقدام کند.

بیشتر بخوانید

خسارت‌های ناشی از شکستگی لوله انتقال نفت مارون فوراً جمع‌بندی شود

عباسی با اشاره به خسارت‌هایی که در طول هشت بار شکستگی و ترکیدگی لوله نفت در منطقه میانکوه برجای مانده است، اضافه کرد: خسارت‌های قابل توجهی به آب شرب، آب کشاورزی، باغات و مزارع پرورش ماهی، محیط زیست و معیشت مردم وارد شده است که نباید اجازه داد بار دیگر چنین حادثه‌ای در منطقه تکرار شود.

او با تاکید بر رسیدگی هر چه سریع‌تر به وضعیت منطقه میانکوه و جبران خسارت‌های وارده، ادامه داد: یکی از خواسته‌های اصلی مردم تعویض لوله است که این اقدام باید در اسرع وقت انجام شود.

عباسی گفت: در گام بعدی که بسیار مهم و حیاتی است تامین آب شرب پایدار برای مردم منطقه میانکوه و از جمله شهر سرخون است که در همین راستا شرکت آب و فاضلاب باید حمایت شود تا زمینه اجرای این تصمیم سریع‌تر فراهم شود.

او خاطر نشان کرد: جبران خسارت‌های وارده به مردم منطقه، احداث پایگاه امدادی و تعبیه حوضچه‌هایی در اطراف محل عبور لوله برای جلوگیری از جاری شدن نفت به شهر سرخون از دیگر اقدامات کوتاه و میان مدتی است که انتظار می‌رود وزارت نفت نسبت به انجام آن سرعت بخشد.

عباسی، تغییر مسیر لوله را از دیگر موضوعات مهم و اساسی در همین رابطه برشمرد و گفت: پس از انجام اقدامات کوتاه و میان مدت، انتظار می‌رود در بلند مدت شرکت نفت نسبت به تغییر مسیر خط لوله اقدام کند.

انتهاییام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزیر نفت نفت مارون انتقال نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۴۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ کارگر حین عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی شیراز جان باختند

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا جاویدی در تشریح این خبر گفت: پیش از ظهر شنبه حین انجام عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در میدان دولت ابتدای بلوار میثم، سه کارگر پیمانکار طرف قرارداد شهرداری منطقه ۵ به علت ریزش جداره مسیر حفاری در هنگام عملیات خاکبرداری دچار حادثه شدند.

سخنگوی شهرداری شیراز گفت: با حضور به موقع نیروهای آتش‌نشانی یکی از کارگران، زنده از زیر خاک بیرون کشیده شد، اما متأسفانه با وجود انجام عملیات، دو کارگر پیمانکار فوت کردند.

رضا جاویدی با ابراز تأسف از وقوع این حادثه و تسلیت به خانواده‌های متوفیان ادامه داد: اجساد کارگران فوت شده با نظارت مقام قضائی جهت انتقال به پزشکی قانونی تحویل عوامل مربوطه شده است.

جاویدی گفت: شهرداری شیراز در راستای توسعه شبکه دفع آب‌های سطحی به منظور جلوگیری از آب گرفتگی معابر و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و مطالعات انجام شده، اقدام به اخذ پیمانکار برای اجرای پروژه لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی این محل کرده است.

کد خبر 6090171

دیگر خبرها

  • اتمام عملیات بازسازی و تعویض خط لوله در خیابان علامه مجلسی
  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • مهمترین اخبار دهم اردیبهشت/علت بارش‌های سنگین جنوب کشور
  • درخشان: تعویض‌های اوسمار باعث شکست پرسپولیس شد
  • کرمانشاه هاب منطقه‌ای مدیریت بحران غرب کشور
  • ۲ کارگر حین عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی شیراز جان باختند
  • خسارت ۵۲۰ میلیاردی سیل به اردستان
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • مهمترین فاکتورها برای تهیه لوله گازی چیست ؟
  • ‌فوت ۲ کارگر در حادثه عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز