Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-06@03:12:17 GMT

احیای ۹۳ واحد صنعتی و ۴۶ معدن راکد در فارس

تاریخ انتشار: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۵۳۱۲

احیای ۹۳ واحد صنعتی و ۴۶ معدن راکد در فارس

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، خادم حمزه گفت: تروریسم اقتصادی در قالب تحریم‌های ظالمانه آمریکا سفره‌های مردم را نشانه رفته و موجب بروز مشکلاتی از جمله نوسانات نرخ ارز، دشواری در انتقال ارز حاصل از صادرات به کشور و واردات مواد اولیه و ماشین آلات و قطعات خطوط تولید و غیره شد.

او افزود: در چنین شرایطی شیوع ویروس کرونا نیز مشکلات اقتصادی را مضاعف کرد اما دولت در سال جهش تولید و نیز سال جدید که با عنوان سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها نامگذاری شده است با اقدامات حمایتی سعی بر آن داشته تا این نتیجه را به نفع اقتصاد کشور تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خادم حمزه برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان را بسیار اثربخش دانست و گفت: رفع مشکلات واحدهای اقتصادی فعال و راه اندازی مجدد واحدهای تولیدی راکد و رفع موانع و مشکلات موجود بر سر راه آنها و تثبیت وضع موجود از مهم ترین اهداف این کارگروه است.

مدیرکل امور اقتصادی استانداری فارس گفت: رفع موانع تولید و حفظ وضع موجود و علاوه بر آن بهره‌برداری از طرح‌های ایجادی و توسعه ای و در نتیجه افزایش تولید و ایجاد اشتغال جدید و پایدار، ضمن کمک به بهبود نرخ رشد اقتصادی تضمین کننده توسعه اقتصادی استان نیز است.

او تاکید کرد: فعال سازی واحدهای صنعتی و معدنی راکد قابل احیا پس از بررسی‌های کارشناسی در کمیته تخصصی ذیل کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید و سازمان نظام مهندسی معدن، در کار گروه موصوف و شورای معادن مطرح و اتخاذ تصمیم می‌شود و حسب مورد برای اجرا به بانک‌ها، دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات رسان معرفی می‌شوند.

خادم حمزه با تاکید بر اینکه پارسال اقدامات مطلوبی در حمایت از تولید و رونق واحدهای صنعتی انجام شد، اضافه کرد: این اقدامات زمینه فعالیت بیشتری برای امسال و تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی‌ها را فراهم خواهد کرد.

این مقام اقتصادی در استان فارس، گفت: ۹۳ واحد صنعتی کوچک و متوسط راکد دارای پروانه بهره‌برداری از سازمان صمت با اشتغال بیش از ۱۱۰۰ نفر و ۴۶ معدن راکد با اشتغال ۴۵۰ نفر به چرخه تولید بازگشتند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: احیای واحد صنعتی معدن راکد رفع موانع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۵۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ورونق اقتصادی دربزرگترین معدن کرومیت خاورمیانه

   


به گزارش خبرگزاری صداوسیما ی مرکز کرمان در شهرستان منوجان، همزمان با فرارسیدن هفته‌ی کارگر جشن بزرگ روز کارگر در محل مجتمع معدنی شرکت پارت گوال شهرستان منوجان برگزارشد
این معدن درسال گذشته بدلیل عدم پرداخت به موقع حقوق کارگران و اعتراضات متوالی عملا تعطیل بوداما با پیگیری‌های نماینده مردم شش شهرستان جنوبی درمجلس شورای اسلامی، شورای تامین شهرستان منوجان بعداز یکسال ونیم تعطیلی، باردیگر رونق تولید در آن جان تازه‌ای به خود گرفته است
مهندس نخعی مدیر عامل شرکت پارت گوال گفت:درحال حاضر ماهیانه حدود *پنج هزارتن کرومیت* دراین مجتمع تولید شده و پیش‌بینی می‌شود درسال آینده بیش از ۱۲۰هزارتن تولید کرومیت داشته باشد که نسبت به سال گذشته، افزایش صد در صدی را نشان می‌دهد
وی تصریح کرد: با افزایش ماشین آلات سنگین که درحال ترخیص ازگمرک بندرعباس هستند، طرح توسعه‌ی معدن نیز در دستور کارقرارگرفته و نتیجه آن افزایش بهره‌وری وتولید باکیفیت خواهدبود
مهندس نخعی افزود: عملیات اجرای پروژهٔ معدن روباز با ذخیره و تولید ۱۲۰هزارتن نیز آغاز شده و *عملیات احداث واحد فرآوریِ تبدیل کرومیت کم‌عیار به کنسانتره کرومیت با بروزترین روش‌های موجود در دنیا نیز بزودی آغاز خواهد شد که* این مهم کارآفرینی و بازدهی تولید را بدنبال خواهد داشت.
نخعی از خرید دستگاه‌های مخصوص اکتشاف کرومیت نیز خبردادو افزود: قبلاً کرومیت از این معدن به صورت خام به کشور‌های خارجی و به ویژه چین صادر می‌شد ولی اکنون کرومیت با تلاش مهندسین بومی به جغتای در خراسان رضوی ارسال می‌گردد تا با تبدیل به فروکروم، علاوه بر بی‌نیازی صنایع فولاد آلیاژی داخلی نسبت به واردات این محصول مهم، بخش اعظمی از آن نیز با توجه به کیفیت بسیار بالا، عمدتاً به کشور‌های اروپایی صادر می‌شوند تا ارزآوری بسیار بهتری را نسبت به خام‌فروشی یه دنبال داشته باشد*

کلیه متخصصان مجتمع معدنی آسمینون بومی هستند و حقوق ودستمزد کارگران وپرسنل نیز بروزشده است.

دیگر خبرها

  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • تولید ورونق اقتصادی دربزرگترین معدن کرومیت خاورمیانه
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • جلسه رفع موانع تولید استان در واگن های زرند
  • بیش از ۱۸۷ واحد صنعتی نیمه فعال و راکد به چرخه تولید بازگشتند
  • باید موانع از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداشته شود
  • باید موانع را از پیش‌روی تولیدگران و فعالان اقتصادی برداریم
  • احیای ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است