Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه رسمی کره جنوبی دقایقی پیش با استناد به بیانیه‌ای از وزارت خارجه این کشور مدعی شده ایران کشتی توقیف‌شده کره جنوبی و ناخدای آن را آزاد کرده است.

طبق گزارش خبرگزاری یونهاپ، وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌‌ای گفته نفتکش هانکوک چیامی به همراه ناخدا و ۱۲ خدمه‌اش ساعت ۶ صبح امروز (به وقت ایران) بندر ایران را ترک کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری یونهاپ هفته پیش به نقل از یک منبع دیپلماتیک با اشاره به پیشرفت‌های حاصل‌شده در مذاکرات با طرف‌های ایرانی از احتمال رفع توقیف نفت‌کش کره جنوبی و ناخدای آن طی روزهای آتی خبر داده بود.

نفت‌کش کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیامی» صبح روز ۱۵ دی‌ماه سال ۱۳۹۹ به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌محیطی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شده بود.

سپاه پاسداران هنگام توقیف نفتکش مذکور در توضیح درباره این رویداد گفته بود هانکوک چیامی از از مبدا بندر «الجبیل» عربستان سعودی عازم بمبئی در هند بوده، اما به دلیل نقض قوانین زیست‌محیطی توقیف شده است.

در آن زمان گزارش شد شناور مذکور حامل ۷۲۰۰ تن اتانول بوده. خدمه کشتی را اتباع کشورهای کره جنوبی، اندونزی، ویتنام و میانمار تشکیل می‌دهند.

«سعید خطیب‌زاده»، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز روز ۱۵ دی‌ماه درباره این رویداد گفت: «ایران مانند سایر کشورها نسبت به تخلفات مشابه و بویژه آلوده کردن محیط زیست دریایی حساسیت دارد لذا در چارچوب قوانین با آن برخورد می‌کند.»

او تصریح کرد که این رویداد استثنایی نبوده و در موارد مشابه قبلی در ایران و آب‌های سایر کشورها رخ داده است.

رسانه‌های کره جنوبی در روزهای گذشته به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داده بودند نخست‌وزیر این کشور احتمالاً ۲۲ فروردین ماه برای دیدار با مقام‌های جمهوری اسلامی و رایزنی درباره وضعیت نفتکش کره جنوبی به تهران سفر خواهد کرد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: یونهاپ ایران کره جنوبی کشتی توقیف شده کره جنوبی توقیف شده کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۵۸۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: اگر اسرائیل خواسته‌ها را برآورده نکند، آتش‌بسی نخواهد بود

عبداللطیف القانوع، سخنگوی جنبش حماس امروز دوشنبه تاکید کرد که تا زمانی که اسرائیل خواسته‌های این گروه را برآورده نکند، هیچ توافقی برای آتش بس یا آزادی اسرای اسرائیلی وجود نخواهد داشت.

وی افزود: «بدون تحقق خواسته‌های عادلانه مردم ما برای آتش‌بس دائمی، خروج نیرو‌ها و بازگشت آوارگان، هیچ توافقی با اشغالگران به نتیجه نخواهد رسید».

بر اساس گزارش قبلی خبرگزاری فرانسه، حماس قرار است امروز پاسخ خود را به پیشنهاد متقابل اسرائیل ارائه دهند. این گروه قبلاً آمادگی خود را برای خلع سلاح به شرط تشکیل کشور فلسطین اعلام کرده بود. یسرائیل کاتز وزیر امور خارجه اسرائیل مدعی شده که در صورت دستیابی به توافق، اسرائیل عملیات رفح را «تعلیق» خواهد کرد.

شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل روز شنبه گزارش داد که اسرائیل انتظار دارد حماس به پیشنهاد اخیر توافق ظرف ۴۸ ساعت آینده پاسخ دهد.

بر اساس این گزارش، مفاد این پیشنهاد امروز از طریق هیئت مصری به سرپرستی عباس کامل، رئیس اطلاعات، در غزه به حماس منتقل می‌شود. اسرائیل امیدوار است که حماس ۳۳ اسیر از جمله زنان، کودکان، مردان بالای ۵۰ سال و افراد بیمار را آزاد کند.

این کانال در ادامه اشاره کرد که به ازای هر اسیر اضافی آزاد شده، آتش بس یک روز تمدید می‌شود. در این دوره، هر دو طرف در مذاکراتی با هدف پایان دادن به جنگ و آزادی همه اسرای باقی‌مانده شرکت خواهند کرد. یسرائیل کاتز وزیر امور خارجه اسرائیل پیشتر گفته بود که در صورت دستیابی طرفین به توافق، تهاجم رفح به حالت تعلیق در خواهد آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • ادعای کره جنوبی درباره ارتباط کره شمالی و جنبش حماس
  • مکمل های بهبود کیفیت سوخت، به خودروها آسیب می زند
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • ۵ واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا ناقض حقوق بشر شناخته شدند
  • حماس: اگر اسرائیل خواسته‌ها را برآورده نکند، آتش‌بسی نخواهد بود
  • موگویی: وزارت خارجه هنوز اسناد پهلوی اول و دوم را آزاد نکرده است/ باقری‌کنی: ورود به پژوهش درباره امنیت ملی جسارت می‌خواهد
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو صلح نمی‌خواهد
  • دیدار وزیران خارجه عربستان و آمریکا در ریاض
  • هشدار تند کرملین به توقیف‌کنندگان غربی دارایی‌های روسیه
  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی