Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@20:44:52 GMT

مصرف بیشتر غلات تصفیه شده با افزایش خطر حمله قلبی مرتبط است

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۶۰۰۲

مصرف بیشتر غلات تصفیه شده با افزایش خطر حمله قلبی مرتبط است

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ساینس دیلی، محققان دانشگاه سیمون فریزر کانادا، رژیم‌های غذایی جمعیت‌های مختلف را در کشورهای کم درآمد، متوسط و پردرآمد در سراسر جهان بررسی کردند. بیش از ۱۶ سال تجزیه و تحلیل ۱۳۷,۱۳۰ شرکت کننده در ۲۱ کشور از جمله کانادا، محققان دریافتند که مصرف غلات تصفیه شده و قندهای افزودنی طی سال‌ها بسیار افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غلات در سه گروه تقسیم بندی شدند: دانه‌های تصفیه شده، غلات کامل و غلات سالم. غلات تصفیه شده شامل کالاهایی است که با آرد تصفیه شده (به عنوان مثال آرد سفید) تهیه می‌شود از جمله نان سفید، ماکارونی / رشته فرنگی، برنج سفید غلات صبحانه، محصولات نانوایی و دسرهای حاوی غلات تصفیه شده. غلات کامل شامل آردهای غلات کامل به عنوان مثال گندم سیاه و غلات سالم نظیر جو دوسر هستند.

مطالعه نشان داد مصرف بیش از هفت وعده غلات تصفیه شده در روز با افزایش ۲۷ درصدی ریسک مرگ زودهنگام، ۳۳ درصد خطر بیشتر بیماری قلبی و ۴۷ درصد ریسک بیشتر سکته همراه است.

این مطالعه بر مصرف خوراکی‌های حاصل از غلات کامل مانند برنج قهوه‌ای و جو و مصرف کمتر غلات و گندم تصفیه شده تاکید دارد. کاهش مصرف کلی دانه‌های تصفیه شده و مصرف کربوهیدرات با کیفیت بهتر برای نتایج مطلوب سلامت ضروری است.

کد خبر 5184633

منبع: مهر

کلیدواژه: غلات خطر حمله قلبی بیماری های قلبی و عروقی ویروس کرونا آمار کرونا شیوع کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا واکسن کرونا سیما سادات لاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی رژیم غذایی داروسازی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران دارو کووید 19 سازمان غذا و دارو سازمان بیمه سلامت غلات تصفیه شده غلات کامل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۶۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در مهاباد با اعلام این خبر از نظارت جدی بر نحوه فعالیت مدول دوم تصفیه خانه شهرک صنعتی مهاباد و روند اجرای آیین نامه کاهش تولید و مصرف کیسه های پلاستیکی خبر داد.

سعید شهند افزود: جلب مشارکت های مردمی، همکاری جوامع محلی و فرهنگ سازی ها در رسیدن این تالاب ها به وضعیت مناسب زیست محیطی تاثیرگذار بوده است.

او اضافه کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و همکاری مناسب آب منطقه ای استان و حمایت های ستاد احیای دریاچه ارومیه، تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی، پارسال و امسال، صد در صد آبگیری شده اند و وضعیت زیست محیطی مناسبی دارند.

شهند تصریح کرد: دستورالعمل مدیریت زیست محیطی غارآبی سهولان هم تدوین و درآن، نقش دهیاری و شورای روستای سهولان برای بهره برداری گردشگری برجسته شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی همچنین گفت: براساس مصوبه کارگروه غارشناسی استان، بهره برداری گردشگری اثر طبیعی ملی غار سهولان مهاباد به دهیاری و شورای روستای سهولان واگذار شده و مدیریت زیست محیطی آن هم که از طرف دانشگاه ارومیه تدوین می شود، مراحل پایانی را می گذراند.

شهند افزود: نظارت بر فعالیت تصفیه خانه شهرک های صنعتی در چارچوب استانداردهای زیست محیطی از دیگر وظایف اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی مهاباد از اواخر پارسال راه اندازی شده و در حال بهره برداری است اضافه کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست هم بر نحوه فعالیت تصفیه خانه نظارت میکند که فعالیت و خروجی آن، در چارچوب استانداردهای زیست محیطی باشد.

پویش"مسیر سبز ایران پاک" هم در زمینه فرهنگ سازی کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی و مهاباد هم اجرا شده است.

آیین نامه کاهش تولید و مصرف کیسه های پلاستیکی، پارسال تدوین شد و امسال هم تکالیفی برای دستگاه های مختلف تعریف شده که بر آن نظارت می شود ولی باید سبک زندگی ها به سمتی برود که باعث کاهش مصرف کیسه های پلاستیکی شود.

"مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین" شعار امسال هفته زمین پاک است که برای تحقق آن، پویش"نه به زباله" در استان و مهاباد نیز راه اندازی شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انجام این فعالیت طول عمر را بیشتر می‌کند
  • ارتباط افسردگی و بیماری‌های قلبی ‌وعروقی
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • خوراکی‌هایی که افسردگی شدید می‌آورند
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • هزینه‌ها کلانی که هوش مصنوعی روی دست مایکروسافت می‌گذارد
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • «نمک دریا» ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی دارد/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • «نمک دریا» حاوی ناخالصی‌های فلزی و غیرفلزی است/ نمک‌های صنعتی و سنگ نمک فاقد ید هستند
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده