Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@05:45:06 GMT

عجیب ترین اشیا چاپ شده 3D + عکس

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۶۵۱۱

عجیب ترین اشیا چاپ شده 3D + عکس

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با پیشرفت تکنولوژی، صنعت چاپ نیز دگرگون شد و امروزه می‌توان اشیا را با کمک یک چاپگر سه بعدی چاپ کرد. در حال حاضر اشیای زیادی با کمک این فناوری چاپ و مورد استفاده قرار می‌گیرند، مدتی قبل اولین خانه‌ای که با کمک چاپ سه بعدی ساخته شده بود در نیویورک فروخته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که فناوری چاپ سه بعدی شگفت انگیز است، چیز‌هایی که با استفاده از چاپ سه بعدی ایجاد می‌شوند شاید بسیار باورنکردنی باشند. برخی از این اشیا کاملا مفید و کاربردی هستند و بقیه خیر.

بیشتر بخوانید

فروش اولین خانه با چاپ سه بعدی در نیویورک

در ادامه ۱۰ چیز عجیب و غریب چاپ شده سه بعدی را مطالعه می‌کنید:

غذا

محققان دانشگاه کالج کورک در ایرلند اشیا را با استفاده از پنیر چاپ شده سه بعدی کردند. آن‌ها یک نازل چاپگر سه بعدی را با پنیر پر کردند و طرح‌های پنیری از جمله یک خرس کوچک را با آن چاپ کردند. این طرح‌ها بیشتر مسطح بود، زیرا پنیر آئروسل ماده پایداری برای چاپ نیست. انواع دیگری از غذا‌ها نیز وجود دارد که به صورت سه بعدی چاپ شده اند، یکی از معروف‌ترین آن‌ها شکلات چاپی سه بعدی است. شکلات یک ماده عالی برای چاپ سه بعدی است، زیرا می‌تواند ذوب و سپس به راحتی سفت شود. این محققان همچنین پیتزا چاپ سه بعدی نیز دارند. یک چاپگر مجهز به سه نازل بود که درون آن را با خمیر مایع، سس گوجه و پنیر پر کردند. در کمتر از پنج دقیقه، خمیر پیتزا برای پخت آماده شد. محققان گفتند که به لطف چاپگر سه بعدی توانستند تردی نان را به طور دقیق کنترل کنند.

پوست

محققان دانشگاه تورنتو یک چاپگر دستی سه بعدی ایجاد کردند که می‌تواند سلول‌های پوستی را احیا کند. در آزمایش این چاپگر محققان سلول‌های یک خوک را برداشتند و در محیط آزمایشگاه سلول‌های بیشتری را کشت کردند. پس از رشد سلول‌های کشت شده، محققان از این سلول‌ها به عنوان ماده چاپی استفاده کردند.

چاپگر سه بعدی مانند یک غلطک روی زخم خوک حرکت داده شد. سپس سلول‌های کشت شده درون چاپگر با موفقیت به ناحیه باز زخم متصل شدند. دانشمندان فکر می‌کنند در آینده می‌توان از این فناوری برای جایگزینی پیوند پوست برای افرادی که دچار زخم‌های عمیق و سوختگی هستند کاربرد دارد. همچنین دانشمندان توانستند با فناوری چاپ سه بعدی استخوان و رگ‌های مصنوعی بسازند و امیدوارند که در آینده این فناوری به کمک افراد بیمار و کسانی که دچار نقص عضو شده‌اند بیاید.

دریل برقی

مردی در نیوزیلند کوچکترین مته برقی را با چاپگر سه بعدی ساخت. ابعاد این دریل ۱۷، ۵، ۷.۵، ۱۳، ۱۳ میلی متر است و به یک مته ۰.۵ میلی متری مجهز است. این مته توسط یک باتری سمعک کار می‌کند و از یک موتور کوچک و سیم کابل هدفون استفاده می‌کند.

ماشین مسابقه میکروسکوپی

محققان در دانشگاه صنعتی وین یک چاپگر سه بعدی ایجاد کردند که می‌تواند اجسام نزدیک به اندازه میکروسکوپی را بسازد. محققان برای نشان دادن توانایی‌های آن چاپگر، اتومبیل مسابقه‌ای کوچکی را چاپ کردند که تقریباً به اندازه عرض پیاز مو است.

ربات دیوار نورد

دانشمندان کره جنوبی از چاپگر سه بعدی برای ساخت رباتی استفاده کردند که می‌تواند از دیوار‌ها بالا برود. این ربات از حرکت گکو تقلید می‌کند و قادر است با کمک لنت‌های چسبنده از دیواره‌های عمودی بالا برود. بدنه این ربات با استفاده از ماده‌ای به نام Polyamide ۱۲ چاپ سه بعدی شده است.

ساختمان‌

بتن ماده اصلی است که توسط چاپگر سه بعدی برای چاپ خانه استفاده می‌شود. جرثقیل نازل چاپگر را از سطح زمین بلند کرده و هنگام قرار دادن لایه‌های بتن، نازل را حرکت می‌دهد. برخی از چاپگر‌های سه بعدی همچنین می‌توانند مواد عایق را لایه لایه کنند. اکثر ساختمان‌های چاپ سه بعدی به کد‌های ساختاری پایبند نیستند، بنابراین به صورت سازه‌های موقتی ساخته و بسیار کوچک ساخته هستند. اما شرکت‌های ساختمانی خوش بین هستند که با پیشرفت تکنولوژی قادر به ساختن ساختار‌های پیشرفته‌تر باشند.

چاپگر سه بعدی

چاپگر سه بعدی چاپگر سه بعدی را چاپ کرده، کسی نمی‌تواند یک چاپگر سه بعدی را به طور کامل چاپ کند، اما محققان همه قسمت‌های آن را جداگانه چاپ و سپس آن‌ها را به صورت دستی مونتاژ کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چاپ سه بعدی چاپ سه بعدی جالب ودیدنی عجیب ترین ها چاپگر سه بعدی چاپ سه بعدی سه بعدی یک چاپگر چاپ شده سلول ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۶۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده لئون گورتسکا در دستان سرمربی بعدی بایرن مونیخ

لئون گورتسکا هیج علاقه‌ای به ترک بایرن مونیخ ندارد

طرفداری | در ماه‌های اخیر و کم‌رنگ‌تر شدن نقش لئون گورتسکا زیر نظر توماس توخل و همچنین مطرح شدن این موضوع که بایرن مونیخ به نوع دیگری از هافبک نیاز دارد، باعث شده بود گمانه‌زنی‌های زیادی درباره آینده این بازیکن 29 ساله به وجود بیایید.

با این حال، لئون گورتسکا به تازگی در یک مصاحبه تأکید کرده آینده‌اش مشخص است و در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. او اعلام کرد قصد دارد تا پایان قراردادش در بایرن مونیخ بماند و به جدایی فکر نمی‌کند. او گفت:

به نظر من همه چیز مشخص است. قرارداد من تا سال 2026 اعتبار دارد و دلیلی وجود ندارد به جدایی فکر کنم. بیش‌تر بخوانید: به احتمال زیاد، رالف رانگنیک مربی بعدی بایرن مونیخ خواهد بود

به گزارش توبی آلتشفل از بیلد؛ با این حال بایرن مونیخ تغییرات در خط هافبک خود ایجاد کند و درباره نحوه اعمال این تغییرات نیز از جمله آینده و نقش لئون گورتسکا با سرمربی آینده بخث خواهد بود. هر چند گورتسکا می‌خواهد بماند اما باید منتظر ماند و دید سرمربی جدید چه تصمیمی می‌گیرد.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • آیا جنگ سرد بعدی یک مسابقه ازدحام پهپادی خواهد بود؟
  • انگیزه‌های خاص 3 تیم لیگ یکی با صعود مس
  • پرینت سه بعدی زره برای تبدیل گربه پشمالو به جنگجو! (فیلم)
  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد
  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد + شرایط
  • بزرگترین چاپگر ۳بعدی جهان یک خانه را در ۸۰ ساعت می‌سازد
  • زمان حراج بعدی شمش طلا مشخص شد+شرایط
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • معارفه دستیار اول سرمربی بعدی تراکتور بدون نفر اصلی!
  • آینده لئون گورتسکا در دستان سرمربی بعدی بایرن مونیخ