Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید راشد جزایری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد چهار مرکز در شهرکرد، سه مرکز در لردگان، ۲ مرکز در بروجن، ۲ مرکز در فارسان و یک مرکز در شهرستان کیار است که با احتساب مراکز قبلی، ۳۴ مرکز در سطح استان فعال شده است.

به گزارش ایرنا، مراکز ۱۶ و ۲۴ ساعته برای دسترسی آسان مردم و تشخیص اولیه ابتلا به کرونا در نظر گرفته شده است و توصیه می‌شود افراد با علائم سرفه خشک، لرز و گلودرد همراه تنگی نفس و تب به این مراکز مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ظرفیت محدود مراکز درمانی و بستری استان، تصریح کرد: هدف اصلی راه‌اندازی مراکز منتخب سرپایی ارائه خدمات تشخیصی و درمانی اولیه برای افراد علامت‌دار و مشکوک به کرونا و کاهش بار مراجعات بیمارستان‌ها بوده است تا افراد دارای علائم خفیف و متوسط با مراجعان به این مرکز خدمات اولیه را بدون نیاز مراجعه به بیمارستان‌ها دریافت کنند.

جزایری با بیان اینکه روزانه از حدود یک هزار و ۲۰۰ مراجعه‌کننده با علائم بالینی کرونا تست‌ گرفته می‌شود، تصریح کرد: درصد افزایش تست‌های pcr مثبت در استان نگران‌کننده است به طوری که از هر یک هزار تست ۴۴ درصد آن مثبت می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری، درصد ابتلای پرسنل بهداشت به ویروس کرونا را ۲۰.۵ درصد و درصد ابتلای کادر درمان را ۳۴.۸ درصد اعلام کرد و گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک هزار و ۱۱۶ نفر از پرسنل درمان و ۵۸۱ نفر از کادر بهداشت استان به این ویروس مبتلا شده‌اند.

جزایری با اشاره به کاهش ۳۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در استان، خاطرنشان کرد: میزان رعایت پروتکل‌ها از ۸۵ درصد در اسفندماه پارسال به ۵۵ درصد در فروردین امسال کاهش یافته که توصیه می‌شود مردم نسبت به این مهم جدیت بیشتری داشته باشند و نه تنها بار فشار شیوع ویروس را از دوش کادر بهداشت و درمان بردارند بلکه در حفظ سلامتی خود و اطرافیان بکوشند.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر شیوع کرونا قرار دارند.

به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شیوع ویروس کرونای انگلیسی منجر به سرایت گسترده ویروس و گرفتاری بالای این استان در موج چهارم کرونا شده است.

ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود ۸۰ درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد و درصد کشندگی آن نیز ۳۰ درصد بیشتر از نوع معمولی آن است.

برچسب‌ها ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت ویروس کرونا چهارمحال وبختیاری بهداشت و سلامت اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۶۸۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری

رئیس مرکز اورژانس چهارمحال‌وبختیاری با بیان این که در ماه فروردین‌ ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان برقرار شد، گفت: در این مدت متاسفانه دو هزار مورد مزاحمت تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان چهارمحال و بختیاری(دیسپچ) به ثبت رسیده است.

محمود شمسی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که در ماه فروردین در مجموع ۱۷ هزار تماس با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس چهارمحال و بختیاری برقرار شد، اظهار کرد: همچنین طی این مدت کارشناسان فوریت‌های پزشکی اورژانس یک هزار و ۴۱۸ نفر را از خدمات مشاوره تلفنی بهره‌مند کردند.

وی افزود: در این ایام سه هزار و ۲۹۳ مأموریت توسط اورژانس استان جهت امدادرسانی انجام شد.

رئیس مرکز اورژانس چهارمحال‌وبختیاری خاطرنشان کرد: در این مدت متأسفانه دو هزار مورد مزاحمت تلفنی با مرکز ارتباطات ۱۱۵ اورژانس استان چهارمحال و بختیاری (دیسپچ) به ثبت رسیده است.

کد خبر 747467

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • برقراری ۱۷ هزار تماس تلفنی با مرکز ارتباطات اورژانس
  • تجلیل از ۱۰۰ فعال حوزه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از فعالان عرصه سلامت چهارمحال و بختیاری
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال‌وبختیاری
  • ثبت بیش از ۲ هزار مزاحمت تلفنی در اورژانس چهارمحال و بختیاری
  • اضافه شدن پرواز جدید به فرودگاه شهرکرد
  • افزایش ۳۵ درصدی خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی در چهارمحال و بختیاری