Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید کریم حسینی رئیس مجمع نمایندگان خوزستان گفت: بر اساس پیگیری‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به منظور ممانعت از هرگونه تصمیم غیر کارشناسی در بحث تخصیص حقابه کشاورزی و انتقال آب، هیاتی از سوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس از رودخانه کارون و تاسیسات آب و فاضلاب در اهواز بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: با توجه به مباحث مطرح شده پیرامون کاهش تخصیص حقابه خوزستان در سند جامع آب کشور و انتقال غیر علمی آب از سرشاخه‌های کارون ضروری دانستیم که شرایط کمی و کیفی رودخانه کارون را با توجه به روند خشکسالی‌های اخیر که وضعیت نگران کننده‌ای را برای رودخانه کارون و کشاورزی استان رقم زده بود، به مرکز گزارش دهیم.

حسینی اظهار داشت: وزارت نیرو در خصوص پروژه تونل انتقال آب بهشت آباد در استان چهارمحال بختیاری و همچنین بحث تخصیص حق آبه کشاورزی استان خوزستان قصور مشخصی دارد، ما هم در موازات پیگیری این کار‌ها و جلوگیری از بحث تایید مجوز زیست محیطی تونل مذکور و همچنین تخصیص حقآبه کشاورزی، برای تدوین سند جامع آب در این وزارتخانه، رایزنی‌های لازم را در مرکز انجام داده ایم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از کمیسیون کشاورزی و منابع آب و محیط زیست خواستیم که به شکل میدانی در استان خوزستان حضور داشته باشند و از نزدیک وضعیت کارون و همچنین کمبود آب، دبی کم و کیفیت پایین در رودخانه را مشاهده کنند.

او بیان داشت: در ادامه حضور این هیات در خوزستان نشست کارشناسی با حضور استاندار، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی مرتبط با این موضوع تشکیل می‌شود تا دلایل و مستندات لازم به جهت حفظ منافع در این خصوص ارائه و مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/گ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انتقال آب رودخانه کارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۶۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد

به گزارش خبرنگار مهر، امید جهان نژادیان بعد از ظهر امروز سه‌شنبه در گفت‌وگویی رسانه ای بیان کرد: از ابتدای فصل خرید گندم در خوزستان تاکنون بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده که از این میزان بیش از ۵۰۰ هزار تن گندم از مراکز خرید روباز به مراکز استاندارد ارسال شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خوزستان تصریح کرد: روزانه ییش از ۶۰ هزار تن گندم توسط ۱۰۳ مرکز خرید در استان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

وی اظهار کرد: در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به نرخ ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

جهان نژادیان یادآور شد: در سال گذشته بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم از گندم کاران خوزستانی به صورت تضمینی خریداری شده است.

کد خبر 6093248

دیگر خبرها

  • انتقال گندم از مراکز روباز به مراکز استاندارد در خوزستان
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • انتقال آب رودخانه ماربر، تیشه‌ای بر ریشه رودخانه و سد کارون۳
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • افغانستان حقابه را می دهد؟
  • گردوغبار ۱۰۶۹ نفر را در خوزستان راهی بیمارستان کرد
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد