Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@01:10:50 GMT

هفت گروه بر تعطیلی بازار خرم‌آباد نظارت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۷۰۰۹

هفت گروه بر تعطیلی بازار خرم‌آباد نظارت می‌کنند

"فریبرز حسامی" روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت به ۱۹ واحد صنفی اخطار داده شد و ۱۴ پاساژ تعطیل و هفت واحدصنفی نیز پلمب شده است.

وی اضافه کرد: براساس ابلاغ مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا و با توجه به وضعیت قرمز خرم‌آباد، از امروز گروه های شغلی ۲، سه و چهار از جمله مجتمع های خرید و تجاری و فعالیت دستفروشان این شهرستان نیز تعطیل می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: به همین منظور گروه های نظارتی اماکن ناجا، بسیج، سازمان صمت و اصناف با رعایت پروتکل های بهداشتی بر تعطیلی بازار نظارت خواهند کرد و با خاطیان برخورد خواهد شد.

حسامی اظهار داشت: از آنجا که کسبه برای اجرای این طرح، همکاری و همراهی خوبی دارند به همین منظور از همه آنها به صورت ویژه جهت تعطیلی بازار تشکر می شود چرا که با این اقدام از شیوع بیشتر کرونا در استان جلوگیری خواهد شد.

براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا گروههای شغلی به چهار گروه تقسیم شده است و طبق این مصوبه تنها گروههای شغلی یک حق فعالیت دارند. 

گروه‌های شغلی یک شامل بیمارستان، داروخانه، مطب، آمبولانس، آتش نشانی، سوپرمارکت، نانوایی ها، امنیت، سلامت، تعمیرگاه‌های لوازم خانگی و پمپ بنزین هستند که به هیچ وجه نباید تعطیل شوند.

گروه‌های شغلی ۲ نیز شامل پاساژ، مراکز خرید و مال ها، تمرین و انجام مسابقات ورزشی، مساجد، مصلی ها، قنادی و شیرینی فروشی ها، آبمیوه و بستنی فروشی ها و مراکز تهیه و طبخ غذا تنها در صورت بیرون بر مجاز به فعالیت هستند.

همچنین آرایشگاه‌های مردانه، بازار فروش خودرو ، مراکز شماره گذاری اتومبیل، بازار فروش فرش، موکت، فرش ماشینی، اسباب بازی فروشی ها، فروش لوازم خانگی، عمده فروشی‌ها و خرده فروشی ها، خدمات چاپ و دیجیتال، تزئینات داخلی ساختمانی، کادوفروشی ها، پارچه فروشی ها، عکاسی ها، آژانس‌های مشاوره املاک، پرده سراها، فروش مبلمان، کیف و کفش، نوشت افزار، خیاطی و خرازی‌ها و لوازم آرایشی و بهداشتی جزو گروه شغلی ۲ هستند.

 گروه‌های شغلی سه شامل دانشگاه ها، مدارس، زبان سراها، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، کتابخانه ها، استخرهای سرپوشیده، موزه‌ها و موزه باغ ها، سینما و تئاتر، آرایشگاه ها، مساجد و مصلی‌ها هستند.

گروه‌ چهار نیز شامل برگزاری مراسم‌ اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، فعالیت باشگاه‌های ورزشی، مدارس شبانه روزی، کافه و قهوه خانه‌ها است.

سهم خرم آباد از مجموع ۵۳ هزار واحد صنفی لرستان حدود ۱۷ هزار واحد است.

برچسب‌ها کرونا لرستان محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا لرستان محدودیت های کرونا کرونا لرستان محدودیت های کرونا اخبار کنکور فروشی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۷۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه سوالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در روزهای پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حال برگزاری است.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند. تعداد ثبت نام کنندگان عادی ۴۹۲ هزار و ۱۲۵ نفر و تعداد ثبت نام کنندگان فرهنگیان ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر است.

آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی با ۱۲۸ هزار و ۳۶۲ داوطلب و آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی با ۳۸۴ هزار و ۹۶۰ داوطلب امروز صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت در سراسر کشور برگزار شد.

بر اساس تغییرات آزمون سراسری از سال گذشته، دروس عمومی از آزمون حذف شده اند و به این ترتیب داوطلبان باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند.

دفترچه سوالات اختصاصی آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی هم اکنون در سایت سازمان سنجش منتشر شده است. دفترچه شماره ۱ شامل درس ریاضی و دفترچه شماره ۲ شامل دروس فیزیک و شیمی قابل دریافت است.

همچنین دفترچه اختصاصی فرهنگیان در آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

دفترچه سوالات اختصاصی آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی نیز هم اکنون در سایت سازمان سنجش منتشر شده است. دفترچه شماره ۱ شامل دروس ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی و دفترچه شماره ۲ شامل دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد و دفترچه شماره ۲ شامل دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد ویژه دیپلمه های علوم و معارف اسلامی منتشر شده است.

همچنین دفترچه اختصاصی فرهنگیان در آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی در سایت سازمان سنجش قابل دسترس است.

کد خبر 6088557

دیگر خبرها

  • دفترچه سؤالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • دفترچه سوالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • بلیط فروشی بازی تراکتور و ذوب‌آهن آغاز شد + لینک سایت خرید بلیط ticket.tractor-club.com
  • نظارت سازمان تعزیرات بر گران‌فروشی و احتکار موثرتر می‌شود
  • نظارت‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری تشدید می‌شود
  • انجام بیش از ۲ هزار مورد بازرسی و نظارت در چهارمحال و بختیاری
  • اعلام قیمت عمده انواع میوه و سبزی+جدول
  • چه مواردی شامل تخلفات کنکوری می‌شود؟ + موشن گرافی
  • اعلام زمان پاسخگویی و تعداد سوالات نوبت اول کنکور