Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - نایب رییس کمیته ملی المپیک، گفت: کمیته المپیک برای نخستین بار اعتبارات 1400 را بر مبنای شاخص‌گذاری توزیع می‌کند که یکی از شاخص‌های مهم زنان است و هر فدراسیونی که برای بخش زنان بیشتر فعالیت داشته باشد اعتبار بیشتری دریافت می‌کنند
نایب رییس کمیته ملی المپیک، گفت: کمیته المپیک برای نخستین بار اعتبارات 1400 را بر مبنای شاخص‌گذاری توزیع می‌کند که یکی از شاخص‌های مهم زنان است و هر فدراسیونی که برای بخش زنان بیشتر فعالیت داشته باشد اعتبار بیشتری دریافت می‌کنند
«طاهره طاهریان» یکی از چهره های ماندگار ورزش زنان ایران است که نزدیک به پنج دهه از عمر ورزشی این بانو می گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اکنون در پست نایب رئیسی اول کمیته ملی المپیک با وجود فعالیت ورزشی 48 ساله، همچنان از زنان با سابقه، فعال و خبره در ورزش کشور شناخته می شود. او نخستین معاون زن بازنشسته ورزش ایران هم است که مشروح این گفت و گو با ایرنا را در زیر می خوانید:
فعالیت بخش زنان کمیه ملی ال‍م‍پیک در سال 99 سال کرونایی چگونه دنبال شد؟
شیوع کرونا و گسترش آن در سال 99 به کمیته المپیک فرصت زیادی داده نشد تا فعالیت خود را در انتهای سال به شکل فعال‌تری ادامه دهد و به نوعی ورزش تعطیل بود. اما برای بخش کمیته المپیک با وجود این مساله اتفاق‌های خوبی در بخش زنان رقم خورد. یکی از آنها کمیسیون های 18 گانه این نهاد ورزشی است هرچند با جود همه محدودیت‌ها به دلیل پاندومی کرونا، کمیسیون‌ها بیشتر از طریق نشست‌های مجازی برنامه‌های خود را دنبال می‌کردند و برخی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی هم حضوری برگزار می‌کردند. در واقع یکی از دستاوردهای کمیته در این دوره فعال سازی کمیسیون‌ها و بدون هیچ محدودیتی بود. اما با پایان فعالیت 2 ساله نخست و با اعمال تغییراتی در اعضا ابلاغ‌های جدید هم صادر شد.
دلیل این تغییرات در اعضا چه بود؟
البته برخی اعضا تمایلی به وقت‌گذاری نداشتند از طرفی شرایطی که امروز در کمیسیون‌های کمیته ملی المپیک برقرار و با استقبال گسترده روبرو شده است، برخی علاقه‌مند به فعالیت در این کمیسیون‌ها شدند و پیشنهادهای خوبی هم مطرح می کنند. امروز 189 ابلاغ برای اعضای کمیسیون های 18 گانه کمیته ملی المپیک صادر شده است.
با پایان فعالیت 2 ساله نخست آنها فعال ترین کمیسیون‌های این نهاد ورزشی کدام ها بودند؟
کمیسیون‌های نظیر ورزش و زنان، پزشکی و ورزش، توریسم ورزشی، روانشناسی و محیط زیست. البته کمیسیون ورزش و زنان فراتر از حیطه کاری که نقش مشورتی دارند، ظاهر شد و فعالیت زیادی را در توانمندسازی زنان ایجاد کرد و با برگزاری دوره‌های سولیداریتی (همبستگی المپیک) که با استقبال زنان هم روبرو شد در نهایت به هماهنگی و تعامل بیشتر منجر شده است. البته این کمیسیون در دوره دوم فعالیت 2 ساله خود با اعمال تغییرات در اعضا همچنان فعال است. هر 18 کمیسوین فعالیت داشتند اما برخی بیشتر و برخی کمتر.
کمیسیون ها چه تعداد عضو دارد و تاکنون چند نشست برگزار شده است؟
229 عضو دارد که تاکنون 374 نشست و 68 وبینار و همایش برگزار شده است.
بیشترین و کمترین اعضا مربوط به چه کمیسیون هایی است؟
بیشترین اعضا به کمیسیون های رسانه و صلح ورزش هرکدام با 19 عضو و ورزشکاران با 17 عضو و فرهنگی با 15 عضو در صدر بیشترین‌ها هستند و کمیسیون‌های ورزش و زنان و پزشکی هر کدام با هشت و 9 عضو کمترین را به خود اختصاص دادند.
با توجه به تعداد اعضا خروجی این نشست‌ها چه بود؟
854 مصوبه داشته است.
بیشترین مصوبات مختص کدام کمیسیون ها هستند؟
کمیسیون همبستگی و ترویج ارزش های المپیک با 102 مصوبه و کمیسیون ورزش و زنان با 101 مصوبه و کمیسیون فن آوری و مدیریت مجازی با 90 مصوبه به ترتیب بیشتر مصوبه را داشتند.
از بین 18 کمیسیون چه تعداد از کمیسیون‌ها همایش برگزار کردند؟
11 کمیسیون که بیشترین همایش ها مربوط به روانشناسی ورزشی با 26 همایش و فرهنگی با 15 همایش و ورزش و زنان با هفت همایش بیشترین‌ها را در دوران فعالیت خود داشتند.
کمیسیون‌ها بار مالی برای کمیته المپیک دارند؟
این کمیسیون‌ها بار ساختاری و مالی ندارند، بلکه جنبه مشورتی دارند و تنها حق جلسه می‌گیرند.
چند درصد از اعضای هر کمیسیون را زنان تشکیل می‌هند با توجه به اینکه کمیته بین المللی المپیک بر این موضوع تاکید دارد؟
در گذشته در هر کمیسیون 2 نفر زن بودند اکنون در هر کمیسیون از 11 عضو پنج عضو آن زن هستند البته در برخی کمیسیون‌ها هم بیشتر هستند در مجموع 40 درصد از اعضای کمیسیون‌های کمیته المپیک را زنان تشکیل می‌دهند.
چند نفر از رییسان کمیسیون‌ها زن هستند؟
اکنون سه نفر زن هستند در کمیسیون‌های پزشکی، محیط زیست و ورزش و زنان. همچنین در کمیته المپیک فضا برای رشد زنان مهیا است. آکادمی المپیک در بکارگیری از ظرفیت زنان پیشتاز شده است در شورای اعزام، نشر، مدیریت کمیسیون ها و دپارتمان ها زنان فعال هستند.
آیین نامه اجرایی این کمیسیون‌ها به کجا رسید؟
درحال تدوین و چاپ هستیم و امسال به عنوان دستور العمل اجرایی چاپ می شود و افرادی که به کمیته المپیک ورود می کند با دستور العمل کار خود را باید به نحو درست انجام دهند. از طرفی در تلاش هستیم تا کارگروه یا کمیته تشکیل دهیم تا فعالیت‌های را که ارتباط با ایپس و رسانه وجود دارد با بهره گیری از ایده با بومی کردن آن بتوانیم عضویت گیری در بخش رسانه‌ای کمیته بین المللی المپیک داشته باشیم.
این کارگروه کی تشکیل می شود؟
امسال به دنبال محقق شدن آن هستیم.
آیا کمیسیون دیگری در 1400 راه اندازی می شود؟
در آی. او. سی کمیسیونی به نام همراهان ورزشکار است و نقش موثری در وضعیت ورزشکاران دارد که اعضای آن شامل حامیان، اولیا،علاقه مندان، مربیان و داوران و مدیریت های اجرایی تیم‌ها وسرپرستان آن هستند. اگر این کمیسیون راه اندازی شود تغییرات خوبی را می‌توان در این بخش ایجاد کند. پیگیر راه اندازی آن هستیم. البته کمیته ملی المیپک نه تنها محدودیتی در اضافه شدن کمیسیون‌ها ندارد بلکه اعتبار برای نهاد ورزشی محسوب می شوند.
در اساسنامه جدید کمیته ملی المپیک چه اتفاقی برای بخش زنان روی داد؟
در اساسنامه کمیته 2 نایب رییس وجود دارد بود که تاکیدی بر زن بودن یکی از آنها نبود اما با اساسنامه جدید از دوره بعد یک نفر باید نایب رییس زن شود نه اینکه هر فردی رای بیشتر بیارود و ممکن است رای آن کم باشد اما یک نایب رییس صرف‌نظر از رای بالا یا کم حتما زن است.
در بخش اعتبارات کمیته در 1400 برای زنان چه اتفاق شاخصی رخ داده است؟
درشاخص اعتبارات کمیته المپیک به فدراسیون ها به زنان ویژه تر توجه شده است. یعنی اگر ضریب مدال آوری آنها با توجه به اینکه زنان مدال زیادی در بازی های المپیک ندارند برای المپیک 2020 شاخص تعیین شد و این شاخص اعتبارات در هیات اجرایی مصوب شد و ضرایب مدال آوری در نظر گرفتند. یکی از آنها این است که زنان ورزشکاری که جایگاه چهارم تا هشتم کسب می کنند در المپیک امسال باید امتیاز داشته باشد. به عنوان نمونه در تیراندازی در المپیک های قبلی رتبه ششم و هفتم کسب شده بود اما امتیازی نداشتند. پس وقتی برای زنان حق از نظر اعتباری گذاشته می شود، رییس فدراسیون اگر بخش زنان در هررشته را فعال نگه ندارد این اعتبار را از دست می دهد.
برای کسب سهمیه هم شاخصی درنظر گرفته شده است؟
برای کسب سهمیه شاخص تعیین کردند که اگر بانوی ورزشکاری سهمیه کسب کرد اعتبار فدراسیون بر مبنای آن اضافه می‌شود. حتی اگر ورزشکار زنی رتبه چهارم تا هشتم در کسب سهمیه را گرفته باشد اعتباراتی برای فدراسیون درنظر می گیرند. پس هم در کسب سهمیه زنان المپیک و هم در جایگاه مدالی شاخص اعتبارات در نظر گرفته شده است.
با توجه به اینکه در بخش مدالی المپیک کسب طلای زنان با مردان متفاوت است آیا امتیاز ویژه برای زنان تعریف شده است؟
مدال طلای زنان و مردان متفاوت است. زیرا زنان با محدودیت‌ها و مشکلات و سختی های خاص خودشان مدال می‌گیرند و از این منظر هم شاخص مدالی برای آنها تعریف شده است از 50 تا 200 درصد و در همه زمنیه ها برای زنان روند افزایشی در نظر گرفته شده است و تفاوت خوبی برای طلا، نقره و برنز زنان با مردان قایل شدند.
البته در گذشته شاخص گذاری برای اعتبارات وجود نداشته ؟
در کمیته المپیک نخستین بار است که شاخص اعتبار فدراسیون‌ها تایید شد و حتی شاخصی هم برای مدیریت فدراسیون در نظر گرفتند که یکی از شاخص های مهم زنان است. یعنی فدراسیونی که برای بخش زنان بیشتر فعالیت کند اعتبار بیشتری دریافت می کنند.
کار با ارزشی است و اگر فدراسیون ها این شاخص ها را برای زنان اعمال نکند این سهم از اعتبارات را ازدست می دهد.
منبع : ایرنا

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کمیته ملی المپیک اعتبار بیشتری برای بخش زنان کمیته المپیک شاخص اعتبار ورزش و زنان کمیسیون ها کسب سهمیه نایب رییس برای زنان شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۷۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد

جلسه اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با جمعی از مدیران و اصحاب رسانه امروز (پنجشنبه) برگزار و بخشی از مسائل و مشکلات موجود در این حوزه مطرح شد و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مدیران رسانه‌های اصفهان امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در مهمانسرای شهرداری اصفهان مهمان اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان بودند و به بیان نظرات، پیشنهادات و خواسته‌های خود از مجموعه مدیریت شهری پرداختند.

رسانه‌ها موضوع افزایش و ارتقای تولید در جامعه را به‌طور تخصصی دنبال کنند

احمدرضا دهانی، سرپرست روزنامه کار و کارگر در اصفهان در این نشست با اشاره به موضوع پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها به‌ویژه پروژه‌های شهری گفت: با آغاز اجرای یک پروژه در شهر باید تیمی حرفه‌ای از رسانه با این پروژه پیوست پیدا کند تا روند اجرای پروژه در شهر قدم به قدم به اطلاع شهروندان رسد و در اختیار آن‌ها قرار گیرد که این موضوع در بحث امیدآفرینی نیز بسیار مؤثر خواهد بود.

وی با اشاره به شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» افزود: رسانه‌ها باید به این شعار به صورت تخصصی بپردازند، چراکه بسیاری از تولیدکنندگان به‌دلیل نوسان قیمت در بازار با شکست مواجه شدند و پرداختن به این موضوع و تحقق این شعار کمک ارزنده‌ای در رشد تولید و ارتقای اقتصاد کشور خواهد داشت.

در حمایت از رسانه‌ها باید به حفظ استقلال آن‌ها توجه شود

نفیسه راهداری، خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و روزنامه جام‌جم نیز در این نشست با اشاره به موضوع پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها به‌ویژه پروژه‌های شهری گفت: مجموعه مدیریت شهری یا سایر ارگان‌ها در اجرای طرح‌هایی که در حمایت از رسانه‌ها است، این حمایت باید به گونه‌ای باشد که در آن به حفظ استقلال و شرافت و شأن خبرنگاران و رسانه توجه ویژه شود، از این رو این حمایت باید در قالب موضوعی مشخص تعریف شده باشد.

وی با بیان اینکه پروژه‌هایی که در شهرداری اجرا می‌شود، می‌تواند پیوست رسانه‌ای داشته باشد، افزود: موضوع پیوست رسانه‌ای ضمن به‌روزرسانی آن به‌طور مرتب باید در راستای حفظ استقلال و حمایت رسانه‌ها قرار گیرد.

خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) و روزنامه جام‌جم ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری همچنین می‌تواند حمایت از رسانه‌ها را در قالب ایجاد تسهیلات تعریف کند یعنی رسانه‌ها در قالب ارائه خدمات رسانه‌ای خود بتوانند از امکانات و خدماتی که شهرداری ارائه می‌دهد به خوبی استفاده کنند.

راهداری گفت: برگزاری این جلسات در صورتی‌که ادامه پیدا کند و در آن به صورت موضوعی به مباحث مورد نظر پرداخته شود، به‌طور قطع نتیجه‌بخش خواهد بود، همچنین کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز می‌تواند از کمک رسانه‌ها برای بررسی و پرداختن به موضوعات فرهنگی و معضلات اجتماعی همچون مهاجرت استفاده کند.

رسانه باید وارد فضای دیجیتال شود

رضا صالحی‌پژوه، مدیر مسئول نشریه قاف قلم در این نشست با بیان اینکه رسانه باید وارد فضای دیجیتال شود، گفت: رسانه‌ها باید بتوانند از ابزارهای ارتباطی فضای مجازی به درستی استفاده کنند که نخستین مزیت آن ایجاد فضای رقابتی است، مزیت دوم کاهش هزینه‌های چاپ و نشر و سومین مزیت بهبود تجربه مشتری است و وقتی مخاطب احساس کند از این ارتباط تجربه خوبی به‌دست آورده است، به‌طور مداوم مشتری رسانه خواهد شد که این موضوع به اقتصاد و اعتبار رسانه کمک شایانی خواهد کرد.

وی افزود: دیجیتالی‌شدن رسانه یک تغییر نیست بلکه یک نسل است و رسانه نیز یک ابزار است و پیام و محتوای آن باید گریدبندی شده و کیفیت آن مورد سنجش قرار گیرد.

صالحی ادامه داد: مدیران رسانه‌ها باید به ارتقای مدل ارتباطی خود که منجر به ارتقای کیفی محصولات رسانه‌ای می‌شود، بپردازند، همچنین نقدهای ما در رسانه باید اثرگذار باشد، از این رو نقدهای حرفه‌ای یا تکنیکال که به بررسی فرایندها و رویدادها می‌پردازد، ارزشمند است و نباید در کنار نقدهای غیرحرفه‌ ای قرار گیرد.

رسانه‌های داخلی و محلی به حمایت معنوی نیاز دارند

فاطمه شفیعی، سرپرست روزنامه شرق در اصفهان گفت: حمایت از رسانه‌ها تنها نباید به صورت مادی باشد، بلکه در شرایط فعلی رسانه‌ها نیاز بیشتری به حمایت معنوی دارند، از این‌رو برگزاری نشست‌های تخصصی و کلاس‌های حرفه‌ای برای آموزش گزارش‌نویسی و شیوه صحیح روایت‌ گری می‌تواند ازجمله حمایت‌های معنوی برای رسانه و اصحاب فرهیخته آن باشد.

وی افزود: درواقع حمایتی که می‌توان در حال حاضر از رسانه داشت، شناساندن ارزش‌های خبری و آموزش سواد رسانه در ادارات و به مدیران روابط عمومی و خبرنگاران است.

شفیعی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی و در تمام دنیا اولویت با رسانه و اطلاع‌رسانی است، گفت: بیشتر سیاست‌گذاری‌ها در جهان بر مبنای رسانه انجام می‌شود و بیشتر امور ابتدا از کانال رسانه عبور می‌کند، همچنین بسیاری از واکنش‌های مردم به مباحث مختلف زیست‌محیطی و اجتماعی از طریق کسب اطلاعاتی است که از رسانه‌ها منعکس می‌شود.

به گزارش ایمنا، در نشست هم‌اندیشی مدیران رسانه‌های اصفهان با اعضای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر این کلان‌شهر که با حضور مدیران رسانه‌ها و اعضای این کمیسیون تشکیل شد، مدیران و خبرنگاران حاضر در جمع نظرات و پیشنهادات خود را مطرح کرده و برای رفع مشکلات موجود و شکل‌گیری تعاملات بیشتر رسانه‌ها با مدیریت شهری و سایر دستگاه‌ها به بحث و بررسی موضوعات مختلف در این زمینه پرداختند.

کد خبر 747903

دیگر خبرها

  • تلوبیون بین برنامه‌ها تبعیض می‌گذارد؟/ محتوایی که ضریب می‌گیرد
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می‌شود / یاری: امیدوارم امسال کشتی طلای بیشتری در المپیک بگیرد
  • لزوم پیوست رسانه‌ای پروژه‌ها در شهر/ محتوای رسانه‌ها باید مورد سنجش قرار گیرد
  • هاشمی: با اصلاح قانون جدید ورزشکاران بیشتری شامل معافیت و قانون استخدامی می شوند/ تخصیص ۵٠٠ میلیارد برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها
  • همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم برگزار می‌شود
  • برگزاری همایش ملی پیاده‌روی بانوان در قم
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • خبر خوب برای زنان شاغل | فعال شدن ایستگاه های ورزشی رایگان عصرگاهی و ۵ مجموعه ورزشی جدید در تهران
  • وجود ۱۲۶۰ کسب‌وکار دارای نماد اعتماد الکترونیک در کردستان
  • ۱۶ شرکت دانش بنیان کردستان در حوزه فناوری اطلاعات فعال است