Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوالفضل عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: به منظور نظارت میدانی مجلس شورای اسلامی بر روند اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، ۱۲ نفر از نمایندگان مجلس، عمدتا از کمیسیون های امنیت ملی و انرژی، از چهار سایت هسته ای کشورمان در اصفهان، نطنز، خنداب و فردو بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نمایندگان حاضر در سایت اصفهان از واحدهای تولید میله‌ها و صفحه‌های سوخت بازدید کردند.

عمویی ادامه داد: همچنین در سایت اصفهان روند رو به تکمیل کارخانه اورانیوم فلزی مشاهده شد. در ماده چهارم قانون اقدام راهبردی برای تکمیل این کارخانه ۵ ماه زمان در نظر گرفته شده است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در بازدید از مجتمع شهید احمدی روشن در نطنز مشاهده شد که در اجرای ماده ۳ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم، هزار سانتریفیوژ IR2m اخیرا در این سایت نصب شده است. همچنین یک زنجیره ۱۶۴ تایی از سانتریفوژهای نسل ۶  در مهلت ۳ ماهه قانونی، در سایت نطنز نصب شده است. 

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان پرتلاش سازمان انرژی اتمی کشورمان در سایت نطنز، به منطور افزایش ذخایر اورانیوم غنی شده مورد نیاز کشور، ۲ زنجیره از سانتریفیوژهای IR4 را در سایت نطنز در تولید اورنیوم غنی شده مورد بهره برداری قرار داده اند.

عمویی بر همین اساس اضافه کرد: در بازدید از سایت فردو مشاهده کردیم که روند تولید اورنیوم غنی شده ۲۰ درصد، طبق ماده ۱ قانون، در ۶ زنجیره سانتریفیوژهای نسل اول IR1 با دقت جریان دارد. 

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین عنوان کرد: نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و انرژی مجلس همچنین از روند بهینه سازی راکتور خنداب اراک هم بازدید کردند. تکمیل بهینه سازی این راکتور که خواسته نمایندگان ملت در ماده ۵ قانون اقدام راهبردی بوده و با سرعت خوبی پیش می‌رود. 

عمویی افزود: در نظارت میدانی از این چهار سایت هسته ای روشن بود که صنعت هسته ای کشورمان بالنده و پویاست و جوانان دانشمند ایرانی با همت عالی خود در حال پیشبرد علم و فناوری ایران هستند. سازمان انرژی اتمی هم گام های اساسی در اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها برداشته است.

وی تصریح کرد: نمایندگان کمیسیون امنیت ملی و انرژی برای نظارت مستمر خود بر اجرای قانون و پیگیری سایر تکالیف قانونی در تهران نیز جلساتی را با مدیران سازمان انرژی اتمی برگزار خواهند کرد و گزارش دقیقی از اقدامات صورت گرفته به مجلس شورای ارائه خواهند داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: امنیت ملی اصفهان سیاست خارجی کمیسیون امنیت ملی بازدید فردو نطنز خنداب نمایندگان مجلس سانتریفیوژ قانون اقدام راهبردی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی غنی شده هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۷۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌)، موادی از لایحه برنامه هفتم اعاده شده از شورای نگهبان را اصلاح کردند.

همچنین نمایندگان در ماده ۳۱ به دنبال ایرادات شورای نگهبان، دولت را صرفا مجاز به تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران در طول برنامه به جانبازان و شهدای مدافع حرم و جانبازان و شهدای امنیت و اینکه «رزمندگان به ازای هر ۱۲ ماه حضور در جبهه مشمول ۸ درصد معافیت شوند»، کردند؛ بنابراین گزارش احمد امیرآبادی فراهانی پیشنهاد معافیت مالی رزمندگان را ارائه کرد و درخواست کرد که مجلس بر مصوبه خود اصرار ورزد و همراه دیگر مصوبات اصرار شده جهت بررسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شود که قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر و پیشنهاد این نماینده گفت: از آنجا که این مصوبه مشمول اصل ۷۵ قانون اساسی شده و بار مالی دارد دیگر نمی‌توانیم بر آن اصرار ورزیم یا اصلاحش کنیم ضمن آن که در همین برنامه هفتم دولت مکلف شده است ظرف ۶ ماه قانون جامع ایثارگران را بیاورد، این در حالی است که قانون برنامه ششم تا همان زمان تمدید شده است، لذا بهتر است از این ماده عبور کنیم چرا که نمی‌توانیم مدافعان حرم را نادیده بگیریم، اما در قانون جامع ایثارگران تکلیفی شده است که همه موارد در آن ذکر شده است بنابراین پیشنهاد می‌کنم عبارت «مجاز است» را جایگزین عبارت «مکلف است» کنید. در نهایت عبارت «مجاز است» به هر دو بند اضافه شد؛ بنابراین گزارش نمایندگان با این پیشنهاد با ۱۵۶ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۹ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

ممنوعیت ارائه خدمات مرتبط با شرکت‌های صوری با هدف اجرای قانون مبارزه با پولشویی مصوب شد

همچنین نمایندگان در راستای مبارزه با فساد، آیین‌نامه اجرایی محدودیت ثبت، تأسیس، تغییرات و ممنوعیت ارائه خدمات مرتبط با شرکت‌های صوری موضوع قانون مبارزه با پولشویی توسط دستگاه‌های اجرایی و موسسات خصوصی عهده دار مأموریت عمومی با پیشنهادات وزارتخانه‌های مرتبط با مسئولیت سازمان ثبت اسناد به تصویب شورای عالی پولشویی با اصلاح تبصره (۱) ماده (۱۱) این لایحه موافقت کردند.

همچنین در ادامه نمایندگان با اصلاح مواد ۳۳، ۳۸، ۴۰، ۴۲، ۴۴، ۴۸، ۵۰، ۵۱، ۵۳ و ۵۵ به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصرار ورزیدند.

به موجب یکی از این اصلاحات در ماده ۴۲ عبارت «ظرفیت و تولید نفت خام تا ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز اقدام قانون لازم را به عمل آورد» حذف شد.

همچنین در ادامه نمایندگان با اصلاح مواد ۵۸، ۵۹، ۶۱، ۶۵، ۶۶، ۶۷، ۶۹، ۷۰، ۷۱ و ۷۵ به منظور تامین نظر شورای نگهبان اصرار ورزیدند.

به موجب یکی از این اصلاحات در بند (ث) ماده ۶۹؛ عبارت «دولت مکلف است نسبت به تعیین ضوابط، کیفیت و نحوه جبران متناسب با محرومیت در بخش خصوصی اقدام قانونی نماید» جایگزین عبارت «دولت مکلف است به منظور اجرای این حکم از طریق اعمال تعرفه مربوط و اصلاح نظام پرداخت کارانه در بودجه سنواتی خدمات ذینفعان را مطابق قوانین جبران نماید»، شده است.

متن گزارش کمیسیون تلفیق در خصوص رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه برنامه هفتم را در  اینجا مشاهده کنید.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی مجلس

دیگر خبرها

  • بازدید نمایندگان مجلس دوازدهم از صدا و سیما
  • جدول منابع و مصارف حوزه انرژی در بودجه ۱۴۰۳ مصوب شد
  • مجلس با اصلاح موادی از لایحه برنامه هفتم موافقت کرد
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • وزارتخانه‌های نیرو، ارتباطات و سازمان انرژی اتمی پیشتاز صدور به موقع مجوز‌ها
  • حمله شدیدالحن سایت اصولگرا به ذوالنوری | به چه حقی "شورایعالی سران قوا" که دستور رهبری است را خلاف می‌دانی!
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • بررسی نقض در اجرای قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی در مجلس
  • تحمیل فراقانونی کردن سلطنت در قانون اساسی