Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-سخنگوی وزارت امور خارجه درباره آزادی نفتکش کره جنوبی گفت: در پی تکمیل تحقیقات در مورد تخلف کشتی کره ای و بنا به درخواست مالک و دولت کره برای آزادی کشتی، دستور آزادی کشتی از سوی دادستان صادر شد.
به گزارش خبرگزاری آریا،سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در خصوص آزادی نفتکش کره جنوبی اعلام کرد: در پی تکمیل تحقیقات در مورد تخلف کشتی کره ای و بنا به درخواست مالک و دولت کره برای آزادی کشتی، دستور آزادی کشتی از سوی دادستان صادر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: عدم سوء سابقه ناخدا و کشتی در زمینه تخلف در منطقه، زمینه نگاه مثبت دادستان را فراهم کرد.
خطیب زاده خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری با سواحل طولانی در خلیج فارس و دریای عمان، بر رعایت کامل مقررات دریایی از جمله مقررات‌ ناظر بر حفظ محیط زیست تاکید دارد و هرگونه تخلف در این زمینه را رصد و پیگیری می کند.

سئول: ایران نفتکش توقیف‌شده کره جنوبی و ناخدای آن را آزاد کرد
خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی با استناد به بیانیه‌ای از وزارت خارجه این کشور مدعی شده ایران نفتکش توقیف‌شده کره جنوبی و ناخدای آن را آزاد کرده است.
رسانه رسمی کره جنوبی دقایقی پیش با استناد به بیانیه‌ای از وزارت خارجه این کشور مدعی شده ایران کشتی توقیف‌شده کره جنوبی و ناخدای آن را آزاد کرده است.
طبق گزارش خبرگزاری «یونهاپ»، وزارت خارجه کره جنوبی در بیانیه‌‌ای گفته نفتکش «هانکوک چیامی» (هانکوک چیمی) به همراه ناخدا و 12 خدمه‌اش ساعت 6 صبح امروز (به وقت ایران) بندر ایران را ترک کرده است. خدمه این کشتی قبلاً آزاد شده بودند اما برای ارائه خدمات نگهداری، نفتکش را ترک نکرده بودند.
وزارت خارجه کره جنوبی گفته ناخدا و خدمه کشتی سالم هستند.
خبرگزاری یونهاپ هفته پیش به نقل از یک منبع دیپلماتیک با اشاره به پیشرفت‌های حاصل‌شده در مذاکرات با طرف‌های ایرانی از احتمال رفع توقیف این نفتکش و ناخدای آن طی روزهای آتی خبر داده بود.
نفت‌کش کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیامی» صبح روز 15 دی‌ماه سال 1399 به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌محیطی توسط نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توقیف شده بود.
سپاه پاسداران هنگام توقیف نفتکش مذکور در توضیح درباره این رویداد گفته بود هانکوک چیامی از از مبدا بندر «الجبیل» عربستان سعودی عازم بمبئی در هند بوده، اما به دلیل نقض قوانین زیست‌محیطی توقیف شده است.
در آن زمان گزارش شد شناور مذکور حامل 7200 تن اتانول بوده. خدمه کشتی را اتباع کشورهای کره جنوبی، اندونزی، ویتنام و میانمار تشکیل می‌دهند.
رسانه‌های کره جنوبی در روزهای گذشته به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش داده بودند نخست‌وزیر این کشور احتمالاً 22 فروردین ماه برای دیدار با مقام‌های جمهوری اسلامی و رایزنی درباره وضعیت نفتکش کره جنوبی به تهران سفر خواهد کرد.

احتمال توافق تهران و سئول در مورد آزادسازی دارایی های ایران
روزنامه «کوریا هرالد» در گزارشی با اشاره به سفر «چانگ سیه کیون» نخست وزیر کره جنوبی به تهران، نوشت که این سفر برنامه ریزی شده ممکن است نشان دهد دو دولت در مورد آزادسازی دارایی های بلوکه شده ایران در بانک های سئول به توافق موقت رسیده باشند.
کوریا هرالد روز سه شنبه در این مطلب به نقل از دفتر نخست وزیری کره جنوبی یاداوری کرد: چانگ نخست وزیر کره ظرف چند روز آینده برای مذاکره در مورد آزاد سازی نفتکش توقیف شده کره جنوبی و ناخدای آن به ایران سفر می کند.
این رسانه کره ای با اشاره به اینکه وزارت خارجه ایران هم این سفر را تایید کرده است، نوشت: با این حال تاریخ دقیقی برای انجام این سفر مشخص نشده است.
رسانه کره ای می‌افزاید: در حالی که دو دولت هنوز در مورد زمان بندی سفر رایزنی می‌کنند، دفتر نخست وزیری کره اعلام کرد که به دنبال ترتیب دادن دیدار بین چانگ و رئیس جمهوری اسلامی ایران «حسن روحانی» است.
نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی 15 دی ماه سال گذشته یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل 7 هزار و 200 تن مواد شیمیایی را به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس توقیف کرد.
گزارش می افزاید: از آنجا که توقیف این کشتی در میان گفت و گوهای دو کشور درباره آزادسازی 7 میلیارد دلار وجوه بلوکه شده ایران در سئول صورت گرفت، این پرونده باعث این گمانه زنی شد که دولت ایران می خواهد با توقیف کشتی کره ای، فشارها را بر سئول افزایش دهد. اما تهران چنین ادعایی را رد و اعلام کرد این کشتی به دلیل رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی توقیف شده است.
کوریا هرالد نوشته است: سئول و تهران در حال رایزنی درباره چگونگی رهاسازی بخشی از وجوه بلوکه شده ایران از طریق قرارداد تجارت بشردوستانه سوئیس بودند که برای تسهیل جریان کالاهای بهداشتی مانند واکسن های کرونا به ایران طراحی شده بود.
در ادامه این گزارش آمده است: در همین حال، نخست وزیر کره جنوبی که گفته می شود پیگیر شرکت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور است، احتمالاً استعفای خود را قبل یا بعد از سفر پیشنهاد خواهد کرد.
وی یکی از امیدهای مهم ریاست جمهوری از حزب لیبرال حاکم محسوب می شود.

رسانه کُره‌ای: نخست‌وزیر کره جنوبی به زودی به ایران سفر می‌کند
رسانه‌های کره جنوبی به نقل از منابع دیپلماتیک گزارش دادند که نخست‌وزیر کره جنوبی احتمالاً 22 فروردین ماه برای دیدار با مقام‌های جمهوری اسلامی و رایزنی درباره وضعیت نفتکش کره جنوبی به تهران سفر خواهد کرد.
رسانه‌های کره جنوبی اعلام کردند، «چونگ سیه-کیون» نخست‌وزیر کره جنوبی به زودی پس از پایان فرایند انتخاب مجدد به عنوان نخست‌وزیر، برای گفت‌وگو با مقام‌های جمهوری اسلامی ایران درباره آزادسازی نفتکش‌ «هانکوک چیمی» و کاپیتان آن به ایران سفر می‌کند.
وبگاه «اس بی اس» کره جنوبی در گزارشی با اشاره به برنامه سفر نخست‌وزیر کره جنوبی به ایران نوشت که چونگ سیه-کیون به محض پایان فرایند انتخاب مجدد نخست‌وزیر، به ایران سفر خواهد کرد و این اولین سفر خارجی وی از زمان تصدی دوباره بر منصب نخست‌وزیری محسوب خواهد شد.
طبق این گزارش، یکی از مقام‌های عالی‌رتبه دولت کره جنوبی طی یک تماس تلفنی با وبگاه «اس بی اس» گفت که نخست‌وزیر چونگ در حال گذراندن آخرین مباحثات درباره طرح خود برای سفر به ایران پس از انتخاب مجدد به عنوان نخست‌وزیر کره جنوبی در هفتم ماه آوریل (18 فروردین ماه) است.
بر اساس این گزارش، احتمالاً نخست‌وزیر کره جنوبی در تاریخ 11 آوریل (22 فرودین ماه) به ایران سفر خواهد کرد و به دنبال دیدار با «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران است.
این رسانه کره‌ای در ادامه افزود، دیپلمات‌های کره جنوبی مدعی شده‌اند که طبق تحلیل‌ها، بحث‌ها در خصوص آزادسازی نفتکش هانکوک چیمی کره جنوبی وارد مرحله نهایی شده است و به همین منظور چونگ شخصا به دنبال سفر به ایران است.
برنامه سفر آتی نخست‌وزیر کره جنوبی به ایران در حالی منتشر شده است که  یک منبع دیپلماتیک کره جنوبی با اعلام پیشرفت‌ها خوب در مذاکرات با طرف ایرانی درباره نفتکش توقیف شده کره‌ای خبر داد که احتمالا به زودی این کشتی و کاپیتانش آزاد شوند.
خبرگزاری دولتی «یونهاپ» کره جنوبی در گزارشی ادعا کرده که احتمالا طی هفته آینده ایران نفتکش «هانکوک چیمی» این کشور و کاپیتان آن را آزاد کند.
خبرگزاری یونهاپ در ادامه همچنین در خصوص علت آزادی احتمالی نفتکش کره جنوبی گزارش کرد که «هنوز معلوم نیست چرا ایران با آزادی نفتکش و کاپیتانش موافقت کرده است اما گمانه‌‎زنی‌ها درباره احتمال حصول پیشرفت در موضوع درخواست ایران از کره جنوبی برای رفع بلوکه هفت میلیارد دلار دارایی این کشور به واسطه تحریم‌های ایالات متحده شده است».
به نوشته این رسانه کره‌ای، «هنوز معلوم نیست چرا ایران با آزادی نفتکش و کاپیتانش موافقت کرده است اما گمانه‌‎زنی‌ها درباره احتمال حصول پیشرفت در موضوع درخواست ایران از کره جنوبی برای رفع بلوکه هفت میلیارد دلار دارایی این کشور به واسطه تحریم‌های ایالات متحده شده است».




  

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کره جنوبی ایران نفتکش توقیف شده کره جنوبی و ناخدای آن را آزاد نفتکش توقیف شده کره جنوبی و ناخدای آن نخست وزیر کره جنوبی جمهوری اسلامی ایران نفتکش کره جنوبی سفر خواهد کره جنوبی کره جنوبی ایران سفر کره جنوبی رسانه کره ای وزارت خارجه آزادی نفتکش ایران نفتکش هانکوک چیمی آزادی کشتی شده ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۷۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده ارشد سپاه : اسم خلیج فارس را با کسی قسمت نمی کنیم/ اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد

دریادار تنگسیری گفت: امروز خلیج فارس اهمیت زیادی دارد. ذاتا خلیج فارس متعلق به ایران و کشورهای همسایه است، اما اسمش را با کسی تقسیم نخواهیم کرد.   به گزارش تسنیم، سردار علیرضا تنگسیری در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره فرهنگی و هنری خلیج فارس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار داشت: نام بزرگ خلیج فارس در تاریخ ثبت است و کسی نمی‌تواند این اسم را تغییر دهد، باید از دست‌اندرکاران راه‌اندازی این جشنواره تشکر کرد.   وی افزود: جوانان بدانند ۱۰ اردیبهشت افتخاری برای ایرانیان است، در سال ۱۶۲۲ میلادی دلاورمردان این سرزمین این منطقه مهم را آزاد کردند که افتخارش برای تمام ملت است، دلاورمردان ایرانی جرون را هرمز و گمبرون را بندرعباس کردند و نشان دادند ایران و ایرانی در برابر استکبار از هر نوعش ایستادگی می‌کنند.   فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: مردم هرمزگان و بوشهر افتخار دارند با سه دشمن در دهه‌های گذشته مبارزه کرده‌اند هم با امپریالیسم، هم با استکبار جهانی و هم با نوکر استکبار که به تمامیت ارضی حمله کرد مبارزه کردند و به پیروزی رسیدند.   وی تصریح کرد: مسئله فرهنگ مربوط به همه است و افتخار خلیج فارس و این مسئله که «خلیج فارس همیشه ماندن» برای همه ملت است و نمی‌توان آن را با گروه سیاسی و مباحث این چنینی گره زد اینجا مرقد بزرگان ماست ما اینجا هستیم و می‌میریم، پای ما در این سرزمین بند است.   دریادار تنگسیری گفت: امروز خلیج فارس اهمیت زیادی دارد. ذاتا خلیج فارس متعلق به ایران و کشورهای همسایه است اما اسمش را با کسی تقسیم نخواهیم کرد ما با ۱۳۵۵ کیلومتر مرز دریایی طولانی‌ترین ساحل را داریم و اگر جزایر را نیز محاسبه کنیم به ۵۸۰۰ کیلومتر ساحل می‌رسد.   وی تاکید کرد: ما عمیق‌ترین مسیر دریانوردی خلیج فارس را در آب‌های ایران داریم، آبراه بین‌المللی از بین جزایر ما عبور می‌کند، اهمیت خلیج فارس به سهم آن در صادرات نفت و گاز بر نمی‌گردد اهمیت آن بسیار بیشتر است که موجب شده پرتغالی‌ها ۱۱۷ سال اینجا بمانند و نشان می‌دهد خلیج فارس در اختیار ماست و باید از آن برای نسل‌های آینده حراست کنیم.   فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: ما از همین مرزها دفاع می‌کنیم و محکم پایش ایستاده‌ایم، گذشت زمانی که کشتی نفتکش ما را در زمان طاغوت از می‌گرفتند، امروزه می‌دانند اگر نفتکشی از ما ببرند جبران خواهیم کرد، نفتکش ما را بردند به جایش نفتکش آن‌ها را گرفتیم و مجبور شدند آن نفتکش را آزاد کنند که این یعنی اقتدار ایران و ایرانی. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • توضیحات جدید و جالب سردار حاجی‌زاده از حمله نظامی به اسرائیل + فیلم | سپاه چند درصد تجهیزات تدارک دیده شده را استفاده کرد؟
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در سیشل
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از سیشل
  • آزادی ۵ نفر از صیادان ایرانی در کشور سیشل
  • توضیحات وکیل بابک زنجانی از احتمال آزادی او
  • بابک زنجانی از زندان آزاد می‌شود؟/ توضیحات قوه قضائیه
  • بابک زنجانی آزاد هم می‌شود؟/ توضیحات وکیل
  • سردار تنگسیری: اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • فرمانده ارشد سپاه : اسم خلیج فارس را با کسی قسمت نمی کنیم/ اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی