Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-30@09:00:34 GMT

عامل اصلی موج چهارم کرونا در قزوین مشخص شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۷۷۸۶

عامل اصلی موج چهارم کرونا در قزوین مشخص شد

گروه ‌استان‌ها- مدیر مرکز هدایت بحران دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: حضور در مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی به ویژه دیدوبازدیدهای نوروزی عامل اصلی شیوع کرونا در قزوین است. - اخبار استانها -

علی فخار سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با بیان اینکه عوامل شیوع کرونا در استان قزوین نسبت به روزهای پایانی سال گذشته به شدت تغییر کرده است، اظهار داشت: قبل از آغاز نوروز و سفرهای نوروزی حضور در بازار و مراکز خرید به عامل اصلی شیوع کرونا در استان تبدیل شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اما بررسی عوامل خطر مواجهه بیماران بستری و سرپایی کووید19 در یک هفته اخیر نشان می‌دهد که حضور در مهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی به ویژه دیدوبازدیدهای نوروزی عامل اصلی شیوع کرونا در قزوین است که نشان‌دهنده بی‌توجهی مردم به دیدار اقوامی است که در روزهای نوروز سفرهای زیادی داشته و مستعد انتقال کرونا هستند.

فخار سلیمانی ادامه داد: اگر تماس با افراد دارای تست مثبت را به عنوان یک عامل کلی کنار بگذاریم، عامل اصلی شیوع کرونا در حال حاضر همین مهمانی‌ها و تجمعات خانوادگی بالای 10 نفر هستند که طبق پرسش‌نامه‌های تهیه‌شده از بیماران کرونایی سرپایی و بستری عامل بیش از 40 درصد ابتلاها در استان قزوین هستند.

وی یادآور شد:‌ متاسفانه این مهمانی و گردهمایی‌های خانوادگی زنجیره انتقال کرونا را به سرعت گسترش داده و کار خوشه‌یابی اپیدمیک کرونایی را برای کارشناسان مرکز عملیات هدایت بحران علوم پزشکی سخت کرده‌اند.

بستری‌های کرونایی در قزوین از روزی 100 نفر گذشت /اجرای محدودیت‌های سخت‌گیرانه آغاز شدفروش داروی کرونا به قیمت نجومی در قزوین/چرا تولید آیورمکتین "‌انحصارشکنی" نمی‌شود؟افزایش تصاعدی بستری‌های کرونایی در قزوین؛ اعمال جراحی اختیاری لغو شد

حضور در بازار عامل دوم شیوع کروناست

سخنگوی ستاد بهداشت و درمان سازمان پدافند غیرعامل استان قزوین حضور در بازار و مراکز خرید را عامل دوم شیوع کرونا در استان قزوین بیان کرد و گفت:‌ همچنین سومین عامل انتقال و همه‌گیری کرونا در استان هم حضور در بیمارستان‌ها، مراکز بهداشتی و درمانی و مطب‌های پزشکی است که بخش قابل توجهی از انتقال کرونا مربوط به این بخش است.

فخار سلیمانی افزود: هم‌استانی‌های ما برای مبارزه با موج چهارم شیوع کرونا باید قید مهمانی‌های خانوادگی را در درجه اول بزنند و از حضور بیهوده در مراکز خرید و بازارچه‌ها خودداری کرده و فقط در صورت اجبار به مراکز بهداشتی و درمانی به ویژه بیمارستان‌ها و خانه‌های بهداشت محلات مراجعه کنند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا استانداری قزوین ویروس کرونا استانداری قزوین عامل اصلی شیوع کرونا کرونا در استان استان قزوین مهمانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۷۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جسد جوان ٢٨ ساله پلدختری در دره‌شهر کشف شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ کرم حسنی با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ مبنی بر اینکه پیدایش جسد مردی در کنار رودخانه سیمره در بخش ماژین بلافاصله عوامل گشت انتظامی جهت بررسی موضوع به محل اعزام شدند.

وی افزود: با حضور ماموران انتظامی مشخص شد مرد جوانی پس از غرق شدگی در کنار رودخانه افتاده است.

فرمانده انتظامی شهرستان دره‌شهر با بیان اینکه با تحقیقات پلیس هویت جسد شناسایی شد، ادامه داد: در تحقیقات پلیس مشخص شد جسد مربوط به جوان ٢٨ ساله، اهل پلدختر که در داخل رودخانه دچار حادثه شده وغرق شده است.

سرهنگ حسنی با اشاره به اینکه جسد جهت تحقیقات بیشتر تحویل انتظامی شهرستان پلدختر داده شد گفت: با توجه به فصل گرما و حضور نوجوانان و جوانان در کنار رودخانه‌ها، ضرورت دارد شهروندان از شنا کردن در مناطق پرخطر پرهیز کرده و والدین گرامی نیز فرزندان خود را از خطرات شنا در رودخانه‌ها آگاه سازند تا دیگر شاهد چنین حوادث تلخی نباشیم.

کد خبر 6090800

دیگر خبرها

  • دلیل حذف خبر ۲ میلیارد تومانی استقلال مشخص شد!
  • قرعه‌کشی جام حذفی تا فینال انجام شد؛ حریفان تراکتور و سپاهان مشخص شدند
  • مشخص شدن نتایج قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی/ سپاهان حریف ملوان شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • شرایط حضور حسن یزدانی در المپیک پاریس مشخص شد
  • تکلیف دوئل حسن یزدانی و قاسمپور مشخص شد
  • جسد جوان ٢٨ ساله پلدختری در دره‌شهر کشف شد
  • ۲۴ تیم جام‌جهانی فوتسال مشخص شدند/ ایران در سید یک قرار گرفت
  • زمان قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی جام حذفی مشخص شد
  • زمان قرعه کشی مرحله ۱/۴ نهایی جام حذفی مشخص شد