Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@11:31:37 GMT

شرایط بوشهر از نظر وضعیت ذخایر خون سبز شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۸۲۰۷

شرایط بوشهر از نظر وضعیت ذخایر خون سبز شد

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، در حالی که یازدهم فروردین شرایط استان بوشهر از نظر موجودی ذخایر خون قرمز بود، نقشه جدید سازمان انتقال خون نشان می‌دهد که این وضعیت بهبود یافته و سبز شده است.

به گفته دکتر نرگس عبیدی مدیرکل انتقال خون استان بوشهر، در تعطیلات نوروزی با توجه افزایش ۱۸درصدی اهدای خون نسبت به مدت مشابه پارسال اما با توجه به افزایش مصرف مراکز درمانی با کاهش ذخایر خون مواجه شدیم و به همین علت، با برقراری نوبت کاری در روزهای تعطیل و اطلاع رسانی از مردم دعوت کردیم به یاری بیماران، بشتابند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نقشه اعلام وضعیت موجودی خون با هدف آگاهی داوطلب‌های اهدای خون از اهمیت و میزان ضرورت حضور در مراکز اهدای خون بر روی درگاه سازمان انتقال خون ایران قرار می‌گیرد.

این نقشه با هدف اطلاع رسانی به مردم طراحی شده و حامل سه پیام مختلف بر اساس رنگ بندی قرمز، زرد و سبز است.

بیشتر بخوانید

سامانه‌ اعلام وضعیت موجودی خون کشور راه اندازی شد/ بوشهر در وضعیت قرمز اهدای خون، نذری برای کمک به همنوعان

رنگ بندی‌های هر استان در این نقشه بر اساس میزان ذخایر خون موجود در مراکز انتقال خون تعریف شده است.

رنگ قرمز در این نقشه حامل پیام «اقدام فوری برای اهدای خون» است و بدین معنا است که ذخایر خون استان کاهش یافته و ضروری است داوطلبان اهدای خون با هدف جبران این ذخایر و افزایش میزان موجودی در اولین فرصت به نزدیک‌ترین مرکز اهدای خون استان مراجعه و خون اهدا کنند.

استان‌هایی که در شرایط مناسبت تری از ذخایر خون قرار داشته باشند در این نقشه به رنگ زرد به تصویر کشیده می‌شوند و این رنگ حامل پیام «اقدام به اهدای خون حداکثر تا ۱۴ روز آینده» است.

اگرچه رنگ زرد بر «اهدای فوری خون» تاکید ندارد، اما از داوطلب‌های اهدای خون درخواست می‌شود که در نهایت در بازه زمانی ۱۴ روزه جهت اهدای خون به مراکز انتقال خون استان خود مراجعه کنند و با هدف کمک به بیماران خون اهدا کنند.

رنگ زرد وضعیت شکننده‌ای از ذخایر خون را به تصویر می‌کشد که در صورت حضور اهداکنندگان خون پایدار و سبز می‌شود.

در نقشه وضعیت ذخایر خون، رنگ سبز حامل پیام «اهدای مستمر خون» است. سقف اهدای مستمر خون برای آقایان ۴ بار و برای خانم‌ها ۳ بار در سال است.

تامین پایدار ذخایر خون در مراکز انتقال خون تنها با اهدای مستمر خون ممکن است و سازمان انتقال خون همواره مردم را به اهدای مستمر توصیه می‌کند.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اهدای خون خون اهدایی انتقال خون اهدای خون مستمر اهدای مستمر انتقال خون ذخایر خون اهدای خون خون استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۸۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی

(عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی

دیگر خبرها

  • (عکس) اهدای پیراهن تیم ملی فوتسال به سردار سلیمانی
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • نفت برنت به ۸۷ دلار و ۸۶ سنت رسید
  • تأسیس بانک ذخایر دریایی ایران به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • بانک ذخایر دریایی افتتاح شد
  • کمتر از یک درصد از افراد واجد شرایط در سیستان و بلوچستان خون اهدا می‌کنند
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۲ |برنت ۸۷ دلار و ۸۶ سنت شد
  • تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند
  • افزایش دو برابری ظرفیت انتقال آب به دیلم