Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌عباس داودنیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج ضمن گرامیداشت سالروز تشکیل بسیج هنرمندان اظهار داشت: در تقویم جمهوری اسلامی بازه زمانی 18 تا 25 فروردین‌ماه به‌نام هفته هنر انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده است که هر ساله بدین‌مناسبت برنامه‌های متنوعی در نقاط مختلف کشور از جمله استان کردستان برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با یادآوری اینکه روز 20 فروردین‌ماه نیز مصادف با سالروز شهادت آوینی به نام روز بسیج هنرمندان نام‌گذاری شده است، افزود:‌ «هنر متعهد به حقیقت» به‌عنوان شعار هفته هنر انقلاب اسلامی در سال 1400  انتخاب شده است. 

داودنیا به تبیین اهداف بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی توسط سازمان بسیج هنرمندان پرداخت و گفت: امتداد مسیر تولید با محتوای فرهنگ و هنر متعهد، رفع موانع موجود در توسعه فرهنگ ایرانی - اسلامی، کمک به هنرمندان جهت ارتقا هنرشان و کشف استعدادهای هنرمندان متعهد و غیره از جمله اهداف بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی هستند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان با بیان اینکه این سازمان خط مقاومت هنری در دو عرصه ارائه هنر انقلابی و مقابله با تهاجم هنری غرب را در دستور کار قرار داده است، گفت: تلاش می‌کنیم تا با برنامه‌ریزی‌های مناسب هنر متعهد را در خدمت معنویت و رسیدن انسان به کمال انسانی و اخلاقی درآوریم و هنرمند انقلابی هم بتواند ایده ذهنی و متعالی خود را عرضه کند.

وی هنر فاخر انقلابی را زمینه‌ساز حرکت مطلوب در مسیر حق دانست و گفت: علاوه بر این‌ها تکیه بر هنرمندان جوان انقلابی در جهت رشد و اعتلای کشور و ارائه الگوی برتر هنر اسلامی در تمامی عرصه‌های اجتماعی از وظایف سازمان بسیج هنرمندان در سال 1400 است که با این رویکرد فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنیم.

داودنیا با تشریح برنامه‌های بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی،‌ گفت: در این هفته، ضمن معرفی شهید شاخص سازمان بسیج هنرمندان کشور که در سال 1400، شهید بهروز مرادی را انتخاب کرده برنامه‌های متنوع دیگری اجرا خواهد شد که شامل؛ غبارروبی و عطرافشانی مزار مطهر شهدای هنرمند استان، دیدار و سرکشی از خانواده شهدای هنرمند و هنرمندان پیشکسوت، دیدار جمعی از هنرمندان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا با نماینده ولی فقیه در استان کردستان و فرمانده سپاه بیت‌المقدس، تجلیل و معرفی هنرمندان شاخص و انقلابی استان، برگزاری نمایشگاه از تولیدات تجسمی مانند آثار فاخر خوشنویسی، کارتون و کاریکاتور، عکس و ...بصورت مجازی و حقیقی، جمع آوری و تهیه و توزیع کمک‌های مومنانه و بسته‌های معیشتی در بین هنرمندان آسیب‌پذیر، فعالیت گروههای جهادی هنری و ادامه طرح سلامت یار هنرمند و.... از برنامه‌های این هفته خواهد بود.

داودنیا افزود: برخی از این برنامه‌ها با همکاری و مشارکت حوزه هنری استان کردستان اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

منبع: فارس

کلیدواژه: انقلاب اسلامی هنرمندان هنر کردستان هفته هنر انقلاب اسلامی سازمان بسیج هنرمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۸۴۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان

 حجت‌الاسلام والمسلمین وحید خوش رو در نشست خبری هفته عقیدتی و سیاسی با اصحاب رسانه بیان کرد: شهادت معلم انقلاب دکتر مرتضی مطهری که از روحانیون برجسته و همراه حضرت امام (ره) بود و در مسیر آرمان‌های انقلاب برای ایران اسلامی جانفشانی ها کرد و به درجه رفیع شهادت نائل شد، به پاس گرامیداشت یاد و خاطره وی هفته عقیدتی و سیاسی در سپاه نامگذاری شد.

 مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه مهرستان تصریح کرد: غبار روبی گلزار شهدا و دیدار با خانواده معظم شهدا، محفل انس با قرآن، نشست‌های بصیرتی، نشست‌های وبیناری در فضای مجازی، آذین بندی سطح شهر، تجلیل از هادیان سیاسی، معلمان، دیدار با ائمه جمعه و روحانیون تشیع و تسن از جمله برنامه‌های این هفته است.

 وی به اهمیت نقش خبرنگاران اشاره کرد و گفت: خبرنگاران صدای رسای همه اقشار جامعه و به نمایش گذاشتن اقدامات مسئولین و انقلاب اسلامی برای دنیا و مطالبات و مشکلات مردم بدون واسطه به دستگاه‌های زیرربط است.

 حجت الاسلام خوش رو عنوان کرد: دردنیایی که رسانه‌های دروغ پراکن و تا دندان مسلح دشمنان بر علیه ایران، اذهان عمومی را اغفال و متشنج می‌کنند، خبرنگاران و فعالان فضای مجازی به عنوان افسران جنگ نرم به صورت شبانه روز در مقابل آن‌ها ایستاده و از جبهه حق علیه باطل دفاع می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • هنرمند انقلابی در راستای توحید الهی گام برمی دارد
  • اجرای بیش از ۱۰ عنوان برنامه در هفته عقیدتی و سیاسی مهرستان
  • تجلیل از فرماندهان و مربیان برتر عقیدتی سیاسی
  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • برنامه های شاخص ساینا در سال مالی جدید تشریح شد
  • تجلیل از ۵۰ شاعر و شاعره محله دستگرد در «گنج‌های پنهان»
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی سپاه در استان تهران تشریح شد
  • شهید ملک مکان، شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس
  • برنامه‌های هفته عقیدتی سیاسی در سپاه علی بن ابی طالب(ع) تشریح شد