Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرداری مشهد با اشاره به تداوم فعالیت اتوبوسرانی و مترو در شرایط قرمز شیوع کرونا از تشدید اقدامات ضدکرونایی در حمل‌ونقل عمومی شهر خبر داد.

سعید حسینقلی‌زاده مقدم، مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد در این خصوص، اظهار کرد: با توجه به قرمز شدن وضعیت مشهد در زمینه شیوع بیماری کرونا، ضدعفونی ناوگان شامل سطوح دارای تماس مشترک از جمله درها، دستگیره‌ها و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. براساس پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با جدیت بیشتری در حال انجام است.

وی افزود: تعویض فیلترهای سیستم تهویه مطبوع اتوبوس‌ها طی برنامه مستمر، محصورسازی فضای کابین اتوبوسرانان و مینی‌بوسرانان، توزیع اقلام بهداشتی مورد نیاز بین کارکنان و غربالگری سلامت اتوبوسرانان و مینی‌بوسرانان به‌صورت روزانه نیز که پیش از این انجام می‌گرفت، اکنون با جدیت بیشتری در حال انجام است.

مدیر عامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین در ناوگان، ایستگاه‌ها و پایانه‌ها اطلاع‌رسانی پیرامون فاصله‌گذاری اجتماعی و الزام استفاده مسافرین از ماسک انجام شده است و ناظرینی در راستای توصیه مسافرین به استفاده از ماسک در پایانه‌های این سازمان مستقر شده‌اند.

حسینقلی‌زاده مقدم افزود: از شهروندان عزیز تقاضا می‌شود از سفرهای غیرضروری درون شهری اجتناب نموده و در صورت استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

همچنین وحید مبین‌مقدم، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد در این خصوص، اظهار کرد: در راستای اقدامات پیشگیرانه، نظارت در گیت‌های ورودی ایستگاه‌ها و پایش درون قطارها در خط یک و دو قطار شهری مشهد تشدید شده است.

وی با بیان اینکه «استفاده از ماسک در هنگام حضور در ایستگاه و واگن‌های قطار شهری الزامی است»، بیان کرد: پایش الزام استفاده از ماسک توسط مسافرین، غرفه‌داران و کارکنان از سوی ماموران ایستگاه‌ها با شدت و دقت بیشتری انجام می‌شود.

مبین‌مقدم خاطرنشان کرد: ضدعفونی و گندزدایی مداوم ناوگان خط یک و دو از زمان شیوع بیماری کرونا در حال انجام بوده است، ولی از روزگذشته و با قرمز شدن وضعیت کرونایی شهر مشهد، تعداد دفعات ضدعفونی و گندزدایی ایستگاه‌ها، اماکن و همچنین واگن‌ها افزایش پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری قطار شهری مشهد به عرضه ماسک در ایستگاه‌ها توسط بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: در کنار این اقدامات، بستر شارژ الکترونیکی من کارت در راستای حذف تبادل پول نقد نیز که پیش از این فعال بود فعال‌تر شده است.

 وی ادامه داد: همچنین ابلاغ ضوابط بهداشتی به پیمانکار واحدهای تجاری واجرای دقیق ضوابط و تمهیدات طرح فاصله‌گذاری فیزیکی در ایستگاه‌ها و قطارها نیز از دیگر اقدامات انجام شده برای پیشگیری از شیوع کرونا در مجموعه مرتبط با شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد است./ پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: قطار شهری مشهد شهرداری مشهد ایستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۸۴۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت

 

 

 

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛  رئیس امور راه و ترابری و مدیریت عمران شهری و روستایی سازمان برنامه بودجه کشور گفت: تکمیل متروی گلبهار به مشهد در ردیف پروژه های اولویت دار دولت قرار گرفته است.


مسعود شکیبایی افزود: قرار گاه خاتم الانبیا هم پای کار هستند و تولیت آستان قدس رضوی هم به این مهم ورود کرده است.وی افزود: مترو گلبهار به مشهد پروژه مهم و شاخصی است که برای تکمیل آن علاوه بر دولت، مجموعه استانی هم باید پیگیر باشند.


وی گفت: مسیر گلبهار به مشهد پرترددی است که با تکمیل مترو گلبهار زائران و مجاوران آقای علی بن موسی الرضا علیه السلام از آن بهره مند خواهند شد.


متروی گلبهار به مشهد ۴۰ کیلومتر طول داردکه زیرسازی ۳۶ کیلومتر آن انجام شده و مابقی تونل بوده که زمان بر است.

 

در بخش زیرسازی و ابنیه این پروژه به‌ جز تونل این مسیر، تقریباً ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و اکنون می‌توان ریل‌گذاری و روسازی ۳۵ کیلومتر از مسیر پروژه را شروع کرد.

دیگر خبرها

  • مسافران ایستگاه مترو میرزای شیرازی در پیچ و خم خروج از مترو + تصاویر
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • افزایش ۱۶ درصدی متوفیان ناشی از تصادفات درون شهری
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت
  • قبرستان‌ تاریخی طرشت زیر پای مسافران ایستگاه مترو دانشگاه شریف
  • تسلا سال آینده به جای ماشین ربات می‌فروشد
  • حمل ریلی شمش از فولاد پاسارگاد به بلغارستان برای نخستین بار در راه آهن فارس
  • تعیین تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال
  • تعیین و تکلیف اتوبوس‌های گاز سوز درون شهری قزوین پس از ۵ سال