Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@02:58:09 GMT

بهتری: تمامی مسابقات MMA در ایران باید زیرنظر انجمن باشد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۹۰۷۱

بهتری: تمامی مسابقات MMA در ایران باید زیرنظر انجمن باشد

به گزارش خبرگزاری فارس، یوسف بهتری در خصوص دریافت مجوز برای فعالیت هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) در کشورمان، اظهار داشت: چندین سال بود از زمان روسای قبلی، که فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی به دنبال کسب مجوز فعالیت هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) بود. ما از سال گذشته فعالیت‌های خود را در این زمینه گسترده‌تر کردیم و نظرات کارشناسی را به وزارت ورزش و جوانان ارائه دادیم تا بالاخره موفق شدیم این مجوز را دریافت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکنون، ورزشکاران ما می‌توانند با خیال راحت و تحت قوانین رایج مملکت، زیر نظر فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی فعالیت خود را در هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) ادامه دهند و در مسابقات شرکت کنند.

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی تاکید کرد: آنچه اهمیت دارد این است که انجمن هنرهای رزمی ترکیبی(MMA) باید قوانین بین‌المللی را سرلوحه کار خود قرار دهد. این قوانین باید به تصویب شورای فنی فدراسیون برسد. سپس بعد از شورای فنی هم باید وزارت ورزش و جوانان آن را تایید کند. ضمن اینکه فدراسیون پزشکی ورزشی نیز باید نظارت و کنترل و تاییدیه‌ای به آن داشته باشد.

بهتری درباره فعالیت بانوان در هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) در ایران گفت: فعالیت بانوان باید به تایید کمیته مستقر در فدراسیون پزشکی ورزشی برسد. همچنین باید به منظور برپایی مسابقات در قفس هم باید وزارت ورزش و جوانان مجوز بدهد.

وی ادامه داد: این ورزش طبق قوانین جاری مملکت به صورت آماتور است‌. برای بحث حرفه‌ای آن که در حال حاضر، شایع و رایج شده، درصدد هستیم تا از وزارت ورزش و جوانان مجوز بگیریم و این مهم در آینده‌ای نزدیک رقم می‌خورد. 

رئیس فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی با اشاره به اینکه هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) سبک نیست، تاکید کرد: فدراسیون نمی‌تواند سبک‌داری کند و برای آن درجات فنی صادر کند. دان و مربیگری هم نداریم و همه مربیان شاگردان خود را در رشته های مختلف آماده می‌کنند. بعد که آنها به سطح کافی از آمادگی رسیدند، می‌توانند در مسابقات هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) شرکت کنند.

وی یادآور شد: انجمن هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) موظف است که قوانین داوری را از سازمان‌های معتبر جهانی بگیرد و در شورای فنی فدراسیون انجمن‌های ورزش‌های رزمی آن را به تصویب برساند. برای یکسان‌سازی دانش و وحدت رویه داوران ایرانی، ما می‌توانیم کلاس‌های داوری برگزار کنیم.

بهتری خاطر نشان کرد: تصمیماتی که در خصوص انجمن هنرهای رزمی ترکیبی (MMA) در فدراسیون گرفته می شود را به استان‌ها ابلاغ خواهیم کرد. برگزاری هر مسابقه ای  چه حرفه ای چه آماتور در کشور باید حتما زیر نظر انجمن ورزش‌های رزمی باشد.

انتهای پیام/ 

منبع: فارس

کلیدواژه: رزمی کار هنرهای رزمی ترکیبی انجمن های ورزش های رزمی یوسف بهتری رییس فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی فدراسیون انجمن های ورزش های رزمی وزارت ورزش و جوانان هنرهای رزمی ترکیبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۹۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس فدراسیون کونگ‌فو مشخص شد

به گزارش قدس آنلاین، مجمع انتخاباتی فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت به ریاست سیدمحمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان و با حضور سیدمناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک و اعضای مجمع این رشته در تالار پارالمپیک کمیته ملی پارالمپیک برگزار شد.

حجت جوانمردی، رضا شهرانی، سیدمجتبی شیرزادی، سیدعباس هاشمی منش و محمد نوحی پنج کاندیدایی بودند که صلاحیت آنها برای حضور در مجمع انتخاباتی فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی تایید شده بود، اما با انصراف چند کاندیدا، رقابت بین سیدمجتبی شیرزادی و سیدعباس هاشمی‌منش برگزار شد.

در نهایت با رای‌گیری از اعضای مجمع، سیدعباس هاشمی‌منش با کسب ۳۶ رای  رای از ۴۸ رای ماخوذه برای چهار سال به عنوان رئیس جدید فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی انتخاب شد. سیدمجتبی شیرزادی نیز ۱۲ رای کسب کرد.

همچنین امین عباسی با ۴۷ رای به عنوان خزانه‌دار و هاله‌زینب پیرقربانی با ۳۱ رای به عنوان کارشناس خبره به عضویت هیات رئیسه فدراسیون درآمدند.  دیگر اعضای هیات رئیسه در مجمع بعدی این فدراسیون انتخاب خواهند شد.

دیگر خبرها

  • شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • رئیس فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی مشخص شد
  • رئیس فدراسیون کونگ‌فو مشخص شد
  • هاشمی‌منش رئیس جدید کونگ‌فو و هنرهای رزمی
  • هاشمی‌منش رئیس جدید فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی شد
  • سیدعباس هاشمی‌منش رییس فدراسیون کونگ‌فو و هنرهای رزمی شد
  • رسمی: میزبانی جام باشگاه‌های آسیا به ایران رسید
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • ملایر در میزبانی مسابقات قهرمانی کشور سنگ تمام گذاشت