Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@13:06:49 GMT

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاجیکستان به «مسکو» سفر می کند

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۵۲۹۱۲۲

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاجیکستان به «مسکو» سفر می کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، سپهبد «امامعلی صابر زاده»، معاون اول وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح تاجیکستان هفته آینده به مسکو سفر می‌کند.

هدف از سفر صابری به روسیه شرکت در جلسه کمیته نظامی سازمان پیمان امنیت جمعی که قرار است 14 آوریل تحت ریاست «والری گراسیموف»، معاون اول وزیر دفاع و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روسیه در مسکو برگزار شود، اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در جریان این اجلاس همچنین حضور روسای ستادهای کل نیروهای مسلح ارمنستان، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان برنامه ریزی شده است.

انتظار می رود که صابری در این جلسه همتایان خود را در مورد جهات اولویت دار فعالیت سازمان پیمان امنیت جمعی در حوزه نظامی پیشنهاد شده توسط تاجیکستان در دوره ریاست آن در سازمان مذکور در سال 2021 میلادی، مطلع خواهد کرد.

در این اجلاس قرار است چالش ها و تهدیدات امنیت نظامی در مناطق اروپای شرقی، قفقاز و آسیای مرکزی، برنامه های مشترک در زمینه آموزش ارگان های فرماندهی و کنترل و تشکیلات نیروها و ابزارهای سیستم امنیت جمعی پیمان امنیت جمعی، فعالیت مرکز واکنش در برابر بحران سازمان پیمان امنیت جمعی و ایجاد واحد مشترک محافظت تشعشعی، شیمیایی و بیولوژیکی و پشتیبانی پزشکی مورد بحث و بررسی قرار گیرند.

سازمان پیمان امنیت جمعی سال 2002 میلادی تاسیس و یک سازمان بین المللی منطقه‌ای به شمار می‌رود که کشورهای قزاقستان، ارمنستان، بلاروس، قرقیزستان، روسیه و تاجیکستان عضو آن هستند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: تاجیکستان روسیه پیمان امنیت جمعی سازمان پیمان امنیت جمعی کل نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۹۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است

وزیر دفاع روسیه امروز جمعه گفت: اوکراین در حال حاضر بیش از ۱۱۱ هزار سرباز و ۲۱ هزار واحد سلاح و تجهیزات نظامی را در سال جاری (۲۰۲۴) از دست داده است.

به گزارش ایسنا، سرگئی شویگو در یک کنفرانس با کارمندان ارشد نیروهای مسلح روسیه گفت: در کل، امسال آنها ۱۱۱ هزار نفر از نیروها و ۲۱ هزار واحد از سلاح و تجهیزات نظامی را از دست داده‌اند. علاوه بر این، کی‌یف به دلیل خواسته‌های ایالات متحده و متحدانش برای جلوگیری از حمله نیروهای مسلح روس به هر قیمتی، روزانه ۱۰۰۰ سرباز را از دست می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک، وی افزود: ایالات متحده و متحدانش خواستار این هستند که اوکراین از سقوط خطوط دفاعی خود جلوگیری کند و به هر قیمتی شده این کار را بکند، در نتیجه، خسارات روزانه دشمن در ماه آوریل به ۱۰۰۰ کشته افزایش یافته است.

وزیر دفاع روسیه هم‌چنین گفت که ارتش روسیه از ابتدای سال کنترل ۵۴۷ کیلومتر مربع از قلمرو مناطق جدید را به دست گرفته است. وی افزود: نیروهای مسلح روس در طی دو هفته گذشته کنترل کامل شهرکهای Novobakhmutivka ،Semenivka و Berdychi را در جمهوری خلق دونتسک به دست آوردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع روسیه: اوکراین در سال جاری بیش از ۱۱۱ هزار سرباز از دست داده است
  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • مقام امنیتی اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه
  • معاون وزیر دفاع جمهوری آذربایجان با سرتیپ نصیرزاده دیدار کرد
  • مردم غزه مقاومت را از ایرانی ها آموخته‌اند
  • دادسرای نظامی ناحیه بندر جاسک افتتاح شد
  • مردم غزه مقاومت را از مردم ایران آموخته‌اند
  • روسیه کنترل کامل یک روستا در «دونتسک» را به دست گرفت
  • امیر نصیرزاده: وضعیت دانشگاه‌های آمریکا نشان می‌دهد بیداری بزرگی رخ داده است
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین