Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری یونهاپ روز جمعه بدون اشاره به نام این مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی در واکنش به آزادسازی کشتی کره ای از سوی تهران افزود: کره جنوبی در مورد وجوه بلوکه شده ایران در بانک های سئول با شرکای آمریکایی و اروپایی و همچنین کشورهایی که در حال مذاکره با تهران برای بازگرداندن توافق هسته ای برجام هستند از نزدیک مشاوره گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام کره ای اظهار کرد: انتظار داریم که در زمینه پرداخت بدهی ایران به سازمان ملل متحد پیشرفت چشمگیری داشته باشیم ما همچنین از آوریل گذشته ۳۰ میلیون دلار کالای پزشکی به تهران صادر کرده ایم.

خبرگزاری یونهاپ بامداد امروز به نقل از وزارت خارجه کره جنوبی گزارش داده بود که ایران نفتکش کره جنوبی و ناخدای آن را حدود سه ماه پس از توقیف آزاد کرده است.

نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۱۵ دی ماه سال گذشته یک فروند شناور کره جنوبی با نام تجاری «هانکوک چیمی» حامل ۷ هزار و ۲۰۰ تن مواد شیمیایی نفتی را به دلیل نقض پروتکل‌های زیست‌ محیطی در خلیج فارس توقیف کرد. این کشتی ۲۰ ملوان داشت که پنج خدمه آن کره ای بودند.

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امورخارجه در توضیح دلایل آزادی کشتی کره جنوبی، عدم سوء سابقه ناخدا و کشتی در زمینه تخلف در منطقه را زمینه ساز نگاه مثبت دادستان دانست و گفت: ایران هرگونه تخلف در این زمینه را رصد و پیگیری می کند.

او در پاسخ به پرسش خبرنگاران درباره آزادی کشتی کره ای افزود: در پی تکمیل تحقیقات در مورد تخلف کشتی کره ای و بنا به درخواست مالک و دولت کره برای آزادی کشتی، دستور آزادی کشتی از سوی دادستان محترم صادر شد. عدم سوء سابقه ناخدا و کشتی در زمینه تخلف در منطقه، زمینه نگاه مثبت دادستان محترم را فراهم کرد.

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری با سواحل طولانی در خلیج فارس و دریای عمان، بر رعایت کامل مقررات دریایی از جمله مقررات‌ ناظر بر حفظ محیط زیست تاکید دارد و هرگونه تخلف در این زمینه را رصد و پیگیری می کند.

منبع: ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: آزادی کشتی کره جنوبی کشتی کره کره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۵۲۹۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم

ایسنا/سمنان نیکو کاران شاهرودی در روز معلم با آزادسازی یک معلم با تجربه که به‌دلیل مشکلات مالی در زندان بود درس محبت به دانش‌آموزان آموختند.

امید کهربایی، مدیرکل زندان‌های استان سمنان امروز (۱۲ اردیبهشت ماه) از آزادی یک معلم با سابقه در روز معلم خبر داد و اظهار کرد: یک زن معلم با سابقه به‌دلیل مشکلات مالی به زندان شاهرود افتاده بود و تلاش برای آزادی‌اش انجام شد.

وی با بیان اینکه با همت و پیگیری مددکاران زندان و رئیس زندان شاهرود چند جلسه با شکات برگزارشد، گفت: این جلسات با حضور معتمدان، مددکاران و رئیس زندان شاهرود برگزار شد تا زمینه آزادی این زن معلم فراهم شود، اما رضایت گرفته نشد.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان با اشاره به اینکه تلاش همکاران ما در زمینه آزادی این معلم متوقف نشد، ادامه داد: با پیگیری‌های متعدد رئیس زندان شاهرود و همت خیران، ۳۰۰ میلیون تومان توسط یک مرکز خیریه پرداخت و ۳۶۷ میلیون تومان دیگر توسط خیران و ستاد دیه استان برای آزادی پرداخت شد.

وی اضافه کرد: معلمان جایگاه بسیار والایی دارند و جایگاه آنها، کلاس درس است. به همین دلیل با همت خیران این معلم آزاد و در جمع دانش‌آموزان خود حاضر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • واکنش کنعانی به شهادت بیش از ۱۴۰ خبرنگار فلسطینی
  • آمریکا خود را به دیوانگی زد و برجام را پاره کرد /واکنش ها به اعتراضات دانشجویی در آمریکا از تریبون نماز جمعه
  • انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • واکنش کرملین به مذاکرات «صلح اوکراین» در سوئیس در غیاب روسیه!
  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • واکنش تند حماس به ادعاهای جدید بلینکن درباره مذاکرات
  • واکنش‌ها به نجات بابک زنجانی از اعدام؛ درس بابک زنجانی به متهم فساد «چای دبش»
  • شرط آزادی مشروط بابک زنجانی چیست؟/ بازخوانی روند پرونده
  • آزادی معلم زندانی با همت نیکوکاران شاهرودی در روز معلم
  • استرداد اموال و بدهی های بابک زنجانی؛ زمینه تبدیل اعدام به ۲۰ سال حبس!